Seicento 1.1 Co do wymiany przed wyjazdem :) |
Autor |
Wiadomość |
cywil1985
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 12 Wrz 2008 Posty: 5 Skąd: Bialystok
|
Wysłany: 03-02-2013, 12:09 Seicento 1.1 Co do wymiany przed wyjazdem :)
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Witam!
Jakie czesci powinienm wymienic przed dluzsza podroza (1300km) poniewaz przeprowadzam sie na stale do niemiec i chce zabrac ze soba ferrari jako tani samochodzik Zakladam ze w niemczech bede jezdzil znacznie wiecej nie dotychczas (samochod jest z 2003 roku i ma zrobione 56 tys kileometrow glownie po miescie- na 100% nie przekraceny licznik, samochod od nowosci w rodzinie) czyli okolo 40 km dziennie. Prosze o pomosc jakie czesci lubia sie psuc w tym modelu i jakie sa ich zmienniki w przedziale cena/jakosc. Czy warto wymienic rozrzad skoro planuje znacznie wiecej jezdzic za granica? Troche skacze mi sprzeglo takze napewnp musze je wymienic. Ostatnio wyemianilem wszystkie amortyzatory oraz z przodu tarcze/klocki. 3 lata temu byly zmieniane swiece i akumulator. Samochod jezdzi wlasciwie bardzo dobrze. Cos delikatnie stuka z tylu jak jade bo mocno nierownych drogach....
Seicento 1.1 2003 rok 56 tys kilemetrow spodziewana znacznie wieksza eksploatacja w niemczech.
Z gory dzieki za pomoc
Pozdrawia
CYWIL1985 |
_________________
|
|
|
|
 |
Chlebu
Bywalec

Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 52 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 03-02-2013, 12:20
Bolid: Seicento FUN 0.9 2000 |
|
|
Moim zdaniem bezpośrednio przed trasą nie powinno się nic robić na zapas. Tylko to co potrzeba wymienić i to najlepiej wcześniej, żeby na trasę auto było 100% pewne i sprawdzone już po wymianach.
A przed trasą to standardowo sprawdzić płyny, opony, ciśnienie, filtr powietrza itp...
Standardowo to co 4 lata płyn chłodniczy, co rok olej, co 2 lata płyn hamulcowy, co 40k km świece, co 45k km filtr paliwa.
Wcześniejsza wymiana rozrządu nic nie da. A jak Ci się coś stanie w Niemczech i części będą dużo droższe to zawsze można dosłać paczką z Polski
Z tyłu sprawdziłbym amortyzatory czy nie ciekną i chyba można podejrzewać tuleje wahaczy. |
|
|
|
 |
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy

Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-02-2013, 12:21
Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG |
|
|
Z tyłu stukają ci tuleje, lub tuleja, wymien wszystkie 4 = 80 zł za ori plus wytmiana...
Zadbaj o świeży olej + filtr oleju + filtr powietrza... Sprawdź pasek alternatora - jak jest ok to kup i weź ze sobą kosztuje 20 zł a tam 30 euro... jak będzie średni to wymień....
56 tys km to juz 4 tys km od rozrządu, chyba że był? i powinień być wymieniony z racji wieku max 6 lat.... jak walnie to części ci doślą , ale robocizna w Niemczech to 2, albo 3 x to co tu zapłacisz .
Układ chłodzenia Płyn chłodniczy sprawdzić i hamulcowy testerem - szkoda żeby sie przegrzał na autobahnie, lub żeby nie wyhamował z tych zawrotnych prędkości
Ogólnie zabierz go do mechanika aby posprawdzał zawieszenie, czy nie ma jakiś wycieków, układ wydechowy tam na to patrzą przy kontroli, czy opona mają odp ilosc bieżnika i wiek...
A to co pisałeś sprzęgło to po prostu wymień - dwa zakładam że raz na rok będziesz w kraju więc wtedy ewe jakieś naprawy zrobisz taniej.... Jak wyjdzie ci więcej niż 10 tys km na rok, to weź ze sobą olej i filtry będzie taniej tu kpl 10W/40 + filtry to do spi 100 zł do MPI 126 zł tam to o 50 zł wyjdzie drożej
Sprawdzić ładowanie , akumulator..... jak masz świeczki 3 lata to spr je tylko chyb że jest już nalatane na nich sporo to wymień to grosze
A z ciekawości jaki land i miasto bo tez mieszkałem za szczyla w Reichu ? |
_________________ nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 |
|
|
|
 |
cywil1985
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 12 Wrz 2008 Posty: 5 Skąd: Bialystok
|
Wysłany: 03-02-2013, 12:43
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Cytat: | Moim zdaniem bezpośrednio przed trasą nie powinno się nic robić na zapas. |
Wyjezdzam za 2 miesiace. Jutro max pojutrze zamawiam czesci i w nastepnym tygodniu zrobie takze bede mial okolo miesiaca na przetestowanie (chyba miesiac wystarczy?:).
Cytat: | Wcześniejsza wymiana rozrządu nic nie da |
Tz planowalem ten rzrzad zmienic na niemcy bo tam bede wiecej jezdzil a testowac przed wyjazdem miesiac po montarzu.
Cytat: | Z tyłu stukają ci tuleje, lub tuleja, wymien wszystkie 4 = 80 zł za ori plus wytmiana... |
Tuleje zmienione 1,5 rok temu a amortyzatory tylne rok temu takze to nie to. Zastanawialem sie jeszcze czy to nie polka/kolo zapasowe/cos na kole hehe
Cytat: | jak walnie to części ci doślą , ale robocizna w Niemczech to 2, albo 3 x to co tu zapłacisz . |
Wlasnie dlatego chce wszystko zrobic w kraju zeby nie placic za robocizne w euro a i czesci w kategorii cena jakosc da sie znalezc duzo.
Jutro zrobie jeszcze zdjeci silnika i zrobi liste czynnosci/sprzetu do wymiany do zatwierdzenia zeby niczego nie przeoczyc;)
A wyjezdzam do koloni niedaleko granicy z holandia, z bialegostoku Bedzie ciekawie
Jak macie jeszcze jakiesc propozycje to piszcie. Slyszalem ze cos uszczelki pokrywy głowicy lubia cieknac ale to bedzie na zdjeciu. Warto takie cos wymieniac? Nie jestem wielkim znawca takze z gory dzieki za pomoc |
_________________
|
|
|
|
 |
dijack
Nałogowiec Noł lajf

Pomógł: 15 razy Wiek: 32 Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 817 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 03-02-2013, 12:49
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
Uszczelki pokrywy ciekną w każdym... Warto zmienić bo to kilka zł i parę minut pracy. |
_________________ Pozdrawiam Szymon
SEICENTO NA FACEBOOK'U |
|
|
|
 |
Michaelos
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 110 Skąd: TYCHY
|
Wysłany: 03-02-2013, 13:54
Bolid: seicento 09 FUN |
|
|
Ja wyprawiając się nad morze (nasze) to oprócz oleju, filtrów i świec nic nie wymieniałem, a zrobiłem ponad 1200 km, bo jeszcze po Borach Tucholskich kilkanaście km przybyło. I żadnych awarii po drodze (odpukac) nie miałem |
_________________ SEICENTO YOUNG 900
2000 r.
SREBRNA STRZAŁA
http://www.seicento.pl/vi...ghlight=#282999
 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 03-02-2013, 14:07
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
nie ma sensu na zapas robić cudów, jeśli tam byś mieszkał na dłużej zawsze możesz kupić na allegro np paczkę do mamy a mama Ci wysle do niemiec tani sprzęt
natomiast inne rzeczy to już sam wiesz co jest u Ciebie do wymiany, jeśli hałasuje altek - wymień go, nigdy nie wiadomo czy przez 2 miesiące w niemczech nie powie PAPA, a tam cie skasują na 500 euro to masz pewne jak w banku
jak sprzęgło już powoli mówi PAPA - wymień go. ale nie wymieniaj jak jest dobre - na zapas to się robi konfitury |
_________________
 |
|
|
|
 |
jankes
Nałogowiec
Pomógł: 38 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 337 Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
|
Wysłany: 03-02-2013, 15:02
Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF |
|
|
cywil1985 napisał/a: | Tuleje zmienione 1,5 rok temu a amortyzatory tylne rok temu takze to nie to. Zastanawialem sie jeszcze czy to nie polka/kolo zapasowe/cos na kole hehe |
1,5 roku to już ich czas na naszych drogach ja przez 3 lata robiłem 2razy i na wiosnę trzeba znowu. Już mam kupione 19.50 za sztukę ori |
|
|
|
 |
rysiu
Nałogowiec ABG

Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 06 Sty 2011 Posty: 764 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 03-02-2013, 18:02
Bolid: Fiat Seicento 0.9 2000r. |
|
|
dijack, w takim razie mój sej to jakiś ewenement na skale światową, bo od nowości nic z pod pokrywy nie ciekło |
_________________ Kamil, mój bolid:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=359469
"Naprawa ABS'u bez komputera jest jak macanie kobiety przez ścianę"
 |
|
|
|
 |
dijack
Nałogowiec Noł lajf

Pomógł: 15 razy Wiek: 32 Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 817 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 03-02-2013, 18:03
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
rysiekRysiu napisał/a: | dijack, w takim razie mój sej to jakiś ewenement na skale światową, bo od nowości nic z pod pokrywy nie ciekło |
Mówiłem o 1.1
Ty chyba nie masz takich problemów |
_________________ Pozdrawiam Szymon
SEICENTO NA FACEBOOK'U |
|
|
|
 |
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy

Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-02-2013, 18:10
Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG |
|
|
rysiekRysiu napisał/a: | w takim razie mój sej to jakiś ewenement na skale światową, bo od nowości nic z pod pokrywy nie ciekło |
W mojej ex 899 - 175 tys i tez fabryka pod klawiaturą, ale w 1.1 to juz masakra ......
ale wszystkie auta bija na łeb ople Corsa A, B, Kadett, vectra itp z OHC silnikami i korkową uszczelką... Sa nawet zawody komu dłużej wytrzyma - 10 tys km to taki bardzo dobry wynik
Łukasz napisał/a: | nie ma sensu na zapas robić cudów, jeśli tam byś mieszkał na dłużej zawsze możesz kupić na allegro np paczkę do mamy a mama Ci wysle do niemiec tani sprzęt
|
tu nie chodzi żeby cudy wymieniał tylko to co ma zużyte, to co ma juz słabe i ewe to co może sie skończyć za 5-10 tys km..... paczka to nie problem, tylko koszt wymiany w Reichu...
Cytat: | Ja wyprawiając się nad morze (nasze) to oprócz oleju, filtrów i świec nic nie wymieniałem, a zrobiłem ponad 1200 km, |
On to zrobi w 10 godzin + 10 razy tyle w kilka miesięcy na obcej ziemi gdzie serwis to 3 x to co tu min.... więc
cywil1985 napisał/a: | uleje zmienione 1,5 rok temu a amortyzatory tylne rok temu takze to nie to. Zastanawialem sie jeszcze czy to nie polka/kolo zapasowe/cos na kole hehe
|
no to stary... trzeba takie cos od razu sprawdzić i eliminować |
_________________ nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 03-02-2013, 18:22
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
no to tak
w jakim stanie sprzęgło
czy nie jęczy altek
czy zawieszenie postukuje
w jakim stanie masz wydech ( w DE Ci zabiorą dowód jak będziesz pierdział )
ile ma rozrząd
płyny hamulce |
_________________
 |
|
|
|
 |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 03-02-2013, 22:30
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
W Niemczech najważniejsze jest aby nic nie ciekło ze samochodu - wystarczy mała plama na parkingu i masz już Polizei zafundowaną przez sąsiada |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
 |
cywil1985
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 12 Wrz 2008 Posty: 5 Skąd: Bialystok
|
Wysłany: 20-02-2013, 19:52
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Dla przypomnienia Seicento 56 tys 2003 rok wersja ACTULA spi.
1) Wymiana rozrzadu:
Jak rozumiem wymienic mam pasek + rolka napinajaca + pompa wody bez walka rozrzadu (czy walek tez?? ). Znalazlem cos takiego na allegro:
http://allegro.pl/rozrzad...3024161018.html
W powyzszej aukcji widnieje dopisek KPL. Sprzedawca wystawia takze to samo bez dopiska KPL. Czym to sie rozni?
http://allegro.pl/zestaw-...3046330824.html
Znalalzem jeszcze taka oferte z odbiorem osobisty w bilaymstoku (miasto w ktorym mieszkam). Ktory zestaw z tych 2 polecacie, czy moze polecacie inne firmy? Zalezy mi na trwalosci oczywiscie w rozsadnej cenie;)
2) sprzeglo
W tej czesci wymienic mam tarcza + docisk + lozysko (jak cos jeszcze to piszcie):
tansze firmy HART:
http://allegro.pl/sprzegl...2975417995.html
Czy moze polecacie bardziej jakie drozsze typu Valeo,Luk... Widzialem jeszcze firme MAPA ale to chyba jakies tanie. Za wszelkie sugestie bede wdzieczny.
I znowu to KPL- bede wdzieczny za wyjasnienia
3) Opony
Moje pytanie brzmi (dotyczy opon letnich): ile lat moga jezdzic takie opony jak bierznik jest dobry (mam od nowosci (2003r- 10 lat) zimowe i letnie - 56 tys na liczniku. Jak zalecacie wymiane to na jak firme/model (letnie opony).
4) alternator + pasek klinowy do wymiany lub w reke
No wlasnie: wydaje mi sie ze nie mam zadnego problemu z alternatorem tz nic nie slysze dziwnego podczas jazdy (czy po 10 latach i 56 tys warto wymienic zeby nie robic tego w niemczech?) Jaki jest max przebieg takie urzadzenia? Jak juz cos to warto brac nowy/regenerowany/swoj regenerowac .
ten jest chyba nowy:
http://allegro.pl/show_item.php?item=2993970570
5) uszczelki pokrywy glowicy
Jak rozumiem chodzi o to:
http://allegro.pl/uszczel...2982504163.html
6) no i reszta:
Olej + filtr oleju/paliwa
filtr powietrza
plyn chlodniczy
plyn hamulcowy
7) stukajace zawieseni tylne: co do stukania zawiasu z tylu zasugeruje mechanikowy aby obejzal tuleje i wachacze tylne bo jak rozumiem to jest nefralgiczny punkt tylnego zawieszenia seicento.
Jak ktos ma jeszcze jakies pomysly jakie czesci sejaka sa nefralgiczne prosze pisac Jestem wdzieczny za kazda pomoc.! Wczesniej jak korzystalem z usulug mechanikow to na wymianie sie oni znaja gozej z diagnostyka (czytaj wymienili mi kilka czesci a problem jest) dlatego radze sie was. Ciekaw jeste ile mi wyjdzei robocizna za te wszystkie czesci...
Na tej stronie umieszcza zdjecia ktore zrobilem na szybko. Jak interesuje was zdjecie jakiejsc konkretne czesci to dorobie... Ciekaw jestem gdzie podzial mi sie plyn chlodniczy.... hehehe
http://www.fotosik.pl/u/cywil1985 |
_________________
|
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 20-02-2013, 20:12
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
1.Wałka rozrządu sie nie wymienia
3.Opony może i dobry bieżnik ale stare i mogą zawieść (tak jak pasek rozrządu)
5.Podałeś uszczelkę głowicy a nie pokrywy zaworów która tak wygląda
http://allegro.pl/uszczel...2983525446.html
Chyba że chcesz zabrać uszczelkę pod głowice ale elring to niemiecka firma i tam dostaniesz
6.Nie masz filtra paliwa u siebie - to MPI |
|
|
|
 |
|