FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Seicento 1.1 Co do wymiany przed wyjazdem :)
Autor Wiadomość
cywil1985 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 5
Skąd: Bialystok
Wysłany: 03-02-2013, 12:09   Seicento 1.1 Co do wymiany przed wyjazdem :)
   Bolid: Seicento 1.1


Witam!
Jakie czesci powinienm wymienic przed dluzsza podroza (1300km) poniewaz przeprowadzam sie na stale do niemiec i chce zabrac ze soba ferrari jako tani samochodzik ;) Zakladam ze w niemczech bede jezdzil znacznie wiecej nie dotychczas (samochod jest z 2003 roku i ma zrobione 56 tys kileometrow glownie po miescie- na 100% nie przekraceny licznik, samochod od nowosci w rodzinie) czyli okolo 40 km dziennie. Prosze o pomosc jakie czesci lubia sie psuc w tym modelu i jakie sa ich zmienniki w przedziale cena/jakosc. Czy warto wymienic rozrzad skoro planuje znacznie wiecej jezdzic za granica? Troche skacze mi sprzeglo takze napewnp musze je wymienic. Ostatnio wyemianilem wszystkie amortyzatory oraz z przodu tarcze/klocki. 3 lata temu byly zmieniane swiece i akumulator. Samochod jezdzi wlasciwie bardzo dobrze. Cos delikatnie stuka z tylu jak jade bo mocno nierownych drogach....

Seicento 1.1 2003 rok 56 tys kilemetrow -> spodziewana znacznie wieksza eksploatacja w niemczech.

Z gory dzieki za pomoc
Pozdrawia
CYWIL1985
_________________
;)
 
 
Chlebu 
Bywalec


Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 52
Skąd: Koszalin
Wysłany: 03-02-2013, 12:20   
   Bolid: Seicento FUN 0.9 2000


Moim zdaniem bezpośrednio przed trasą nie powinno się nic robić na zapas. Tylko to co potrzeba wymienić i to najlepiej wcześniej, żeby na trasę auto było 100% pewne i sprawdzone już po wymianach.

A przed trasą to standardowo sprawdzić płyny, opony, ciśnienie, filtr powietrza itp...
Standardowo to co 4 lata płyn chłodniczy, co rok olej, co 2 lata płyn hamulcowy, co 40k km świece, co 45k km filtr paliwa.

Wcześniejsza wymiana rozrządu nic nie da. A jak Ci się coś stanie w Niemczech i części będą dużo droższe to zawsze można dosłać paczką z Polski ;)

Z tyłu sprawdziłbym amortyzatory czy nie ciekną i chyba można podejrzewać tuleje wahaczy.
 
 
Tomek16f 
Nałogowiec
Kocha Mercedesy


Pomógł: 48 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 853
Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
Wysłany: 03-02-2013, 12:21   
   Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG


Z tyłu stukają ci tuleje, lub tuleja, wymien wszystkie 4 = 80 zł za ori plus wytmiana...

Zadbaj o świeży olej + filtr oleju + filtr powietrza... Sprawdź pasek alternatora - jak jest ok to kup i weź ze sobą kosztuje 20 zł a tam 30 euro... jak będzie średni to wymień....

56 tys km ??? to juz 4 tys km od rozrządu, chyba że był? i powinień być wymieniony z racji wieku max 6 lat.... jak walnie to części ci doślą , ale robocizna w Niemczech to 2, albo 3 x to co tu zapłacisz .
Układ chłodzenia Płyn chłodniczy sprawdzić i hamulcowy testerem - szkoda żeby sie przegrzał na autobahnie, lub żeby nie wyhamował z tych zawrotnych prędkości ;)

Ogólnie zabierz go do mechanika aby posprawdzał zawieszenie, czy nie ma jakiś wycieków, układ wydechowy tam na to patrzą przy kontroli, czy opona mają odp ilosc bieżnika i wiek...

A to co pisałeś sprzęgło to po prostu wymień - dwa zakładam że raz na rok będziesz w kraju więc wtedy ewe jakieś naprawy zrobisz taniej.... Jak wyjdzie ci więcej niż 10 tys km na rok, to weź ze sobą olej i filtry będzie taniej ;) tu kpl 10W/40 + filtry to do spi 100 zł do MPI 126 zł tam to o 50 zł wyjdzie drożej ;)

Sprawdzić ładowanie , akumulator..... jak masz świeczki 3 lata to spr je tylko chyb że jest już nalatane na nich sporo to wymień to grosze ;)

A z ciekawości jaki land i miasto ??? bo tez mieszkałem za szczyla w Reichu ? ;P
_________________
nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 
 
cywil1985 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 5
Skąd: Bialystok
Wysłany: 03-02-2013, 12:43   
   Bolid: Seicento 1.1


Cytat:
Moim zdaniem bezpośrednio przed trasą nie powinno się nic robić na zapas.


Wyjezdzam za 2 miesiace. Jutro max pojutrze zamawiam czesci i w nastepnym tygodniu zrobie takze bede mial okolo miesiaca na przetestowanie (chyba miesiac wystarczy?:).

Cytat:
Wcześniejsza wymiana rozrządu nic nie da

Tz planowalem ten rzrzad zmienic na niemcy bo tam bede wiecej jezdzil a testowac przed wyjazdem miesiac po montarzu.


Cytat:
Z tyłu stukają ci tuleje, lub tuleja, wymien wszystkie 4 = 80 zł za ori plus wytmiana...


Tuleje zmienione 1,5 rok temu a amortyzatory tylne rok temu takze to nie to. Zastanawialem sie jeszcze czy to nie polka/kolo zapasowe/cos na kole :P hehe

Cytat:
jak walnie to części ci doślą , ale robocizna w Niemczech to 2, albo 3 x to co tu zapłacisz .


Wlasnie dlatego chce wszystko zrobic w kraju zeby nie placic za robocizne w euro a i czesci w kategorii cena jakosc da sie znalezc duzo.

Jutro zrobie jeszcze zdjeci silnika i zrobi liste czynnosci/sprzetu do wymiany do zatwierdzenia zeby niczego nie przeoczyc;)

A wyjezdzam do koloni niedaleko granicy z holandia, z bialegostoku ;) Bedzie ciekawie :P

Jak macie jeszcze jakiesc propozycje to piszcie. Slyszalem ze cos uszczelki pokrywy głowicy lubia cieknac ale to bedzie na zdjeciu. Warto takie cos wymieniac? Nie jestem wielkim znawca takze z gory dzieki za pomoc ;)
_________________
;)
 
 
dijack 
Nałogowiec
Noł lajf


Pomógł: 15 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 817
Skąd: Wieluń
Wysłany: 03-02-2013, 12:49   
   Bolid: Seicento 1.1 SPI


Uszczelki pokrywy ciekną w każdym... Warto zmienić bo to kilka zł i parę minut pracy.
_________________
Pozdrawiam Szymon
SEICENTO NA FACEBOOK'U
 
 
 
Michaelos 
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 110
Skąd: TYCHY
Wysłany: 03-02-2013, 13:54   
   Bolid: seicento 09 FUN


Ja wyprawiając się nad morze (nasze) to oprócz oleju, filtrów i świec nic nie wymieniałem, a zrobiłem ponad 1200 km, bo jeszcze po Borach Tucholskich kilkanaście km przybyło. I żadnych awarii po drodze (odpukac) nie miałem ;p
_________________
SEICENTO YOUNG 900
2000 r.
SREBRNA STRZAŁA
http://www.seicento.pl/vi...ghlight=#282999
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 03-02-2013, 14:07   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


nie ma sensu na zapas robić cudów, jeśli tam byś mieszkał na dłużej zawsze możesz kupić na allegro np paczkę do mamy a mama Ci wysle do niemiec tani sprzęt

natomiast inne rzeczy to już sam wiesz co jest u Ciebie do wymiany, jeśli hałasuje altek - wymień go, nigdy nie wiadomo czy przez 2 miesiące w niemczech nie powie PAPA, a tam cie skasują na 500 euro to masz pewne jak w banku :)

jak sprzęgło już powoli mówi PAPA - wymień go. ale nie wymieniaj jak jest dobre - na zapas to się robi konfitury
_________________

 
 
jankes 
Nałogowiec

Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 337
Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
Wysłany: 03-02-2013, 15:02   
   Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF


cywil1985 napisał/a:
Tuleje zmienione 1,5 rok temu a amortyzatory tylne rok temu takze to nie to. Zastanawialem sie jeszcze czy to nie polka/kolo zapasowe/cos na kole :P hehe


1,5 roku to już ich czas na naszych drogach ja przez 3 lata robiłem 2razy i na wiosnę trzeba znowu. Już mam kupione 19.50 za sztukę ori
 
 
rysiu 
Nałogowiec
ABG


Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 764
Skąd: Myślenice
Wysłany: 03-02-2013, 18:02   
   Bolid: Fiat Seicento 0.9 2000r.


dijack, w takim razie mój sej to jakiś ewenement na skale światową, bo od nowości nic z pod pokrywy nie ciekło :D
_________________
Kamil, mój bolid:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=359469


"Naprawa ABS'u bez komputera jest jak macanie kobiety przez ścianę"
 
 
 
dijack 
Nałogowiec
Noł lajf


Pomógł: 15 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 817
Skąd: Wieluń
Wysłany: 03-02-2013, 18:03   
   Bolid: Seicento 1.1 SPI


rysiekRysiu napisał/a:
dijack, w takim razie mój sej to jakiś ewenement na skale światową, bo od nowości nic z pod pokrywy nie ciekło :D


Mówiłem o 1.1 :)
Ty chyba nie masz takich problemów :smile:
_________________
Pozdrawiam Szymon
SEICENTO NA FACEBOOK'U
 
 
 
Tomek16f 
Nałogowiec
Kocha Mercedesy


Pomógł: 48 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 853
Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
Wysłany: 03-02-2013, 18:10   
   Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG


rysiekRysiu napisał/a:
w takim razie mój sej to jakiś ewenement na skale światową, bo od nowości nic z pod pokrywy nie ciekło :D


W mojej ex 899 - 175 tys i tez fabryka pod klawiaturą, ale w 1.1 to juz masakra ......

ale wszystkie auta bija na łeb ople Corsa A, B, Kadett, vectra itp z OHC silnikami i korkową uszczelką... Sa nawet zawody komu dłużej wytrzyma - 10 tys km to taki bardzo dobry wynik ;)

Łukasz napisał/a:
nie ma sensu na zapas robić cudów, jeśli tam byś mieszkał na dłużej zawsze możesz kupić na allegro np paczkę do mamy a mama Ci wysle do niemiec tani sprzęt


tu nie chodzi żeby cudy wymieniał tylko to co ma zużyte, to co ma juz słabe i ewe to co może sie skończyć za 5-10 tys km..... paczka to nie problem, tylko koszt wymiany w Reichu...

Cytat:
Ja wyprawiając się nad morze (nasze) to oprócz oleju, filtrów i świec nic nie wymieniałem, a zrobiłem ponad 1200 km,


On to zrobi w 10 godzin + 10 razy tyle w kilka miesięcy na obcej ziemi gdzie serwis to 3 x to co tu min.... więc ;)

cywil1985 napisał/a:
uleje zmienione 1,5 rok temu a amortyzatory tylne rok temu takze to nie to. Zastanawialem sie jeszcze czy to nie polka/kolo zapasowe/cos na kole :P hehe


no to stary... trzeba takie cos od razu sprawdzić i eliminować ;)
_________________
nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 03-02-2013, 18:22   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


no to tak

w jakim stanie sprzęgło
czy nie jęczy altek
czy zawieszenie postukuje
w jakim stanie masz wydech ( w DE Ci zabiorą dowód jak będziesz pierdział )
ile ma rozrząd
płyny hamulce
_________________

 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 03-02-2013, 22:30   
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


W Niemczech najważniejsze jest aby nic nie ciekło ze samochodu - wystarczy mała plama na parkingu i masz już Polizei zafundowaną przez sąsiada :)
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
cywil1985 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 5
Skąd: Bialystok
Wysłany: 20-02-2013, 19:52   
   Bolid: Seicento 1.1


Dla przypomnienia Seicento 56 tys 2003 rok wersja ACTULA spi.

1) Wymiana rozrzadu:
Jak rozumiem wymienic mam pasek + rolka napinajaca + pompa wody bez walka rozrzadu (czy walek tez?? :P ). Znalazlem cos takiego na allegro:

http://allegro.pl/rozrzad...3024161018.html
W powyzszej aukcji widnieje dopisek KPL. Sprzedawca wystawia takze to samo bez dopiska KPL. Czym to sie rozni?
http://allegro.pl/zestaw-...3046330824.html
Znalalzem jeszcze taka oferte z odbiorem osobisty w bilaymstoku (miasto w ktorym mieszkam). Ktory zestaw z tych 2 polecacie, czy moze polecacie inne firmy? Zalezy mi na trwalosci oczywiscie w rozsadnej cenie;)


2) sprzeglo
W tej czesci wymienic mam tarcza + docisk + lozysko (jak cos jeszcze to piszcie):

tansze firmy HART:
http://allegro.pl/sprzegl...2975417995.html

Czy moze polecacie bardziej jakie drozsze typu Valeo,Luk... Widzialem jeszcze firme MAPA ale to chyba jakies tanie. Za wszelkie sugestie bede wdzieczny.

I znowu to KPL- bede wdzieczny za wyjasnienia :)

3) Opony
Moje pytanie brzmi (dotyczy opon letnich): ile lat moga jezdzic takie opony jak bierznik jest dobry (mam od nowosci (2003r- 10 lat) zimowe i letnie - 56 tys na liczniku. Jak zalecacie wymiane to na jak firme/model (letnie opony).

4) alternator + pasek klinowy do wymiany lub w reke ;)
No wlasnie: wydaje mi sie ze nie mam zadnego problemu z alternatorem tz nic nie slysze dziwnego podczas jazdy (czy po 10 latach i 56 tys warto wymienic zeby nie robic tego w niemczech?) Jaki jest max przebieg takie urzadzenia? Jak juz cos to warto brac nowy/regenerowany/swoj regenerowac ??? .
ten jest chyba nowy:
http://allegro.pl/show_item.php?item=2993970570

5) uszczelki pokrywy glowicy
Jak rozumiem chodzi o to:

http://allegro.pl/uszczel...2982504163.html

6) no i reszta:
Olej + filtr oleju/paliwa
filtr powietrza
plyn chlodniczy
plyn hamulcowy

7) stukajace zawieseni tylne: co do stukania zawiasu z tylu zasugeruje mechanikowy aby obejzal tuleje i wachacze tylne bo jak rozumiem to jest nefralgiczny punkt tylnego zawieszenia seicento.

Jak ktos ma jeszcze jakies pomysly jakie czesci sejaka sa nefralgiczne prosze pisac :) Jestem wdzieczny za kazda pomoc.! :) Wczesniej jak korzystalem z usulug mechanikow to na wymianie sie oni znaja gozej z diagnostyka (czytaj wymienili mi kilka czesci a problem jest) dlatego radze sie was. Ciekaw jeste ile mi wyjdzei robocizna za te wszystkie czesci...

Na tej stronie umieszcza zdjecia ktore zrobilem na szybko. Jak interesuje was zdjecie jakiejsc konkretne czesci to dorobie... Ciekaw jestem gdzie podzial mi sie plyn chlodniczy.... hehehe

http://www.fotosik.pl/u/cywil1985
_________________
;)
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 20-02-2013, 20:12   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


1.Wałka rozrządu sie nie wymienia
3.Opony może i dobry bieżnik ale stare i mogą zawieść (tak jak pasek rozrządu)
5.Podałeś uszczelkę głowicy a nie pokrywy zaworów która tak wygląda
http://allegro.pl/uszczel...2983525446.html
Chyba że chcesz zabrać uszczelkę pod głowice ale elring to niemiecka firma i tam dostaniesz
6.Nie masz filtra paliwa u siebie - to MPI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum