FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zgasł i nie chce odpałić
Autor Wiadomość
freestylo 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 239
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 10-02-2013, 09:42   Zgasł i nie chce odpałić
   Bolid: 1.1 MPI


Witam.
Mam problem z autkiem seicento 1.1MPI odpaliłem auto po dłuższym postoju po przejechaniu około 1km wjechałem w dziurę w jezdni dosyć duża i nagle auto zgasło i już nie mogłem odpalić. No to próbuje ponownie odpalić, jak zawsze przekręcałem kluczyk na zapłon to jeszcze było słychać podawanie pompy paliwa a tym razem cisza,co dziwne pompa paliwa chodzi jak tylko trochę przekręcę kluczyk (jeszcze ten moment zanim się kontroli nie zapalą na liczniku) potem jak już się zaświecą to od razu pompa przestaje pracować. Zadzwoniłem po znajomego to przyjechał i dodatkowo stwierdził brak iskry jakby obie cewki padły... Nie wiem gdzie szukać przyczyny... ? Czujnik uderzeniowy wciskałem ale nadal tak samo no chyba że go jakoś inaczej się wciska. Dziwne dla mnie jest dlaczego po przekręceniu na zapłon pompa przestaje pracować jak tylko delikatnie ruszysz kluczykiem to pompuje.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 
 
 
dijack 
Nałogowiec
Noł lajf


Pomógł: 15 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 817
Skąd: Wieluń
Wysłany: 10-02-2013, 09:50   
   Bolid: Seicento 1.1 SPI


Ja stawiam na wyłącznik udarowy. Odcina on zapłon w momencie stłuczki lub po wjechaniu w większą dziurę. Niestety nie potrafię Ci powiedzieć gdzie to się znajduje i jak to sprawdzić :(
_________________
Pozdrawiam Szymon
SEICENTO NA FACEBOOK'U
 
 
 
Balis 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Sty 2013
Posty: 10
Skąd: Września
Wysłany: 10-02-2013, 10:27   
   Bolid: Seicento 1.2 ;D


miałem podobny problem i powodem braku iskry okazał się czujnik położenia wału, a właściwie przerwał się przewód zaraz przy czujniku, trzeba dobrze sprawdzić bo na pierwszy rzut oka nie było tego widać
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 10-02-2013, 11:01   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Też obstawiam wyłącznik bezwładnościowy pompy paliwa. Na ścianie grodziowej w kabinie na początku tunelu środkowego pod radiem. Za plastikową osłoną . Naciska sie z góry taki gumowy przycisk
 
 
freestylo 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 239
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 10-02-2013, 13:35   
   Bolid: 1.1 MPI


Byłem przed chwilą naciskałem na ten przycisk ale nic nie dało bez zmian, może się uszkodził? bo tak tylko delikatnie się naciska i słychać takie kliknięcie i tak non stop mogę go wciskać. Nie powinien on się wdusić czy coś... ?
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 10-02-2013, 13:43   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Powinien się wdusić ale sama gumka - osłona powinna odskoczyć. Mocniej naciśnij . A kiedy naciśniesz i przytrzymasz to słychać pompę kiedy przekręcisz kluczyk ?
Edit z tego co doczytałem to prąd i masa dochodzi do pompy więc to nie będzie ten wyłącznik.
Posprawdzaj bezpieczniki przy przekaźnikach. Masz sterownik blaszany IAW4AF?
Jeśli kontrolka check nie gaśnie to najlepiej podpiąć pod komputer i odczytać co ma do przekazania.
 
 
freestylo 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 239
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 10-02-2013, 13:52   
   Bolid: 1.1 MPI


no właśnie pompa tylko chodzi jak tylko trochę przekręcę kluczyk jak już w pozycji zapłon to gaśnie od razu a nie powinna, powinna dalej pompować. i w tym włączniku tą gumkę ściągnąłem i bez gumy wciskałem to przycisk mniej więcej chodzi tak jak guzik od myszki do komputera....
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 10-02-2013, 15:02   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


freestylo napisał/a:
no właśnie pompa tylko chodzi jak tylko trochę przekręcę kluczyk

Przecież w seicentach tak jest, po przekręceniu kluczyka w pozycję "MAR" pompa pracuje 2-3 sekundy i się zatrzymuje, (pracuje do chwili zgaśnięcia "marchewki", czyli do czasu uzyskania gotowości urządzenia wtryskowego do pracy) a równocześnie ze startem silnika podejmuje pracę na nowo, ale póżniej to jej prawie nie słychać bo to i silnik pracuje i radio "zagłusza".
 
 
freestylo 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 239
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 10-02-2013, 16:35   
   Bolid: 1.1 MPI


tak tylko od razu jak przekręcasz kluczyk jak się kontrolki zapalają to przestaje pracować a wcześniej pracowała te 2-3 sekundy
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 10-02-2013, 18:07   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


Może jakiś problem z przekażnikiem sterującym pompą, skoro pompa zaczyna pracować a potem nagle się zatrzymuje.
 
 
freestylo 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 239
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 10-02-2013, 19:42   
   Bolid: 1.1 MPI


a gdzie znajduje się przekaźnik od pompy paliwa? (ale to by się uszkodził od uderzenia kołem w dziurę) w skrzynce od bezpieczników tam są dwa czarne chyba jeden niebieski i jeden czerwony..
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 10-02-2013, 23:08   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


freestylo napisał/a:
a gdzie znajduje się przekaźnik od pompy paliwa?

Jest to chyba czerwony przekaźnik w komorze silnika na centralką wtrysku.
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 10-02-2013, 23:30   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


freestylo napisał/a:
a gdzie znajduje się przekaźnik od pompy paliwa? (ale to by się uszkodził od uderzenia kołem w dziurę) w skrzynce od bezpieczników tam są dwa czarne chyba jeden niebieski i jeden czerwony..


pod maska kolo kompa masz 2 przekaźniki jeden jest od pompy drugi od wentylatora, możesz wyjąć przekaźnik i zrobić zworę na 2 "dużych" pinach odpalając pompę na stale i eliminując przekaźnik jako przyczynę awarii

jeżeli się pomylisz odpalisz wiatrak :) jeżeli chodzi o wyłącznik udarowy to jak "wystrzeli" w sejach MPi na zegarze pojawia się komunikat FPS on
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
freestylo 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 239
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 11-02-2013, 08:40   
   Bolid: 1.1 MPI


dziś podepnę pod kabelek i zobaczymy co pokaże komputer. może komputer mi się posypał bo siedzi z punto podpięty emumaster
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 
 
 
freestylo 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 239
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 11-02-2013, 18:37   
   Bolid: 1.1 MPI


Znalazłem przyczynę, Okazało się że padł przekaźnik pompy paliwa co siedzi nad komputerem, dziwne że i iskry nie było.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum