Silnik krokowy |
Autor |
Wiadomość |
MaxPower
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 24 Skąd: Płock
|
Wysłany: 13-02-2013, 16:10 Silnik krokowy
Bolid: Fiat Seicento 1.1 |
|
|
Witam,
Silnik krokowy mam założony nowy lecz problem jest w tym, że cały czas się zamyka.
Lecz zacznę od sedna problemu. Gdy odpalam na benzynie to zaczyna mi falować łapie gdzieś lewe powietrze ale nie mogę znaleźć z skąd (przypuszczam wężyki podciśnieniowe) lecz gdy przełączam na LPG to silnik pracuję normalnie do czasu całkowitego zamknięcia się silnika krokowego. (teraz jest ustawiony na mniej więcej połowę przepuszczalności i odłączony od zasilania). Moje pytanie czy jak zaślepię wężyki podciśnienia to przestanie falować?
Oraz co zrobić z LPG bo za ok 2 tygodnie mam oddać to do specjalisty a do tego czasu chce zrobić coś żeby jeździć do pracy.
Butla LPG ma rok, a cała instalacja ma ok 10 lat. Filtry wymieniane co 8-10tyś.
Silnik 1.1 SPI. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=aakqM-dqLS8 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 13-02-2013, 16:30
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Nic się nie zaślepia, sprawdź czy wężyki podciśnienia nie są dziurawe/popękane |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
MaxPower
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 24 Skąd: Płock
|
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 13-02-2013, 16:56
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
MaxPower napisał/a: | A nie można ich jakoś obejść? |
Nie, nie można |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
MaxPower
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 24 Skąd: Płock
|
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 13-02-2013, 17:40
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Wygląda to jakby komputer otrzymywał błędne informacje po prostu.
Może być map-sensor uszkodzony, ewentualnie przewód podciśnieniowy.
Sprawdź to multimetrem. Ale prędzej zobacz jeszcze jak tam z przewodem podciśnieniowym idącym do map-sensora. Przy przepustnicy pęknięcia przewodu się mogły pojawiać, a jak wiadomo ,swoje lata to ma.
Cytat: | MAP najlepiej sprawdzić pod komputerem ale jeśli nie masz dojścia to multimetrem pomierz. Wkłuj się w złącze w przewód żółtoczerwony i druga końcówka do masy. Przy kluczyku w poz MAR u mnie wskazuje około 4.4 volta a po odpaleniu wskazuje około 1.2- 1.3 violta . Napięcie nie ma skakać a trzymać się równo. |
Jak to dziś mi wyjaśnił macher
Może trochę to pomoże |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 13-02-2013, 18:24
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
MaxPower chodzi o silnik krokowy od biegu jałowego w przepustnicy czy ten od instalacji LPG ? Jeśli LPG to jaką masz tą instalację? Pod komputer podłącz to II generacja i ustaw programowo silnik krokowy tzw PWA - pozycja wyjściowa attuatora. |
|
|
|
 |
|