FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpie okresowo
Autor Wiadomość
doctor1 
nówka sztuka ;)

Wiek: 40
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 13
Skąd: poznań
Wysłany: 01-03-2013, 18:55   Szarpie okresowo
   Bolid: sejkol 1100 SPI+LPG


Witam od kilku dni mam dziwny objaw dławienia, szarpania, który występuje tylko w trasie na mieście tego nie zauważyłem. W momencie szarpania gdy wcisnę sprzęgło silnik gaśnie. Gdy już muszę się zatrzymać to po ponownym odpaleniu jest znowu dobrze na 30 km. Czasami podczas jazdy samo przechodzi, dzieje się to zarówno na gazie jak i na benzynie więc zostaje tylko układ zapłonowy do sprawdzenia. Ostatnio wymieniałem pasek klinowy i czyściłem odmę.

Na postoju ruszam wszystkimi przewodami odpowiedzialnymi za zapłon i nic się nie zmienia. Ma ktoś pomysł jak to zdiagnozować bez interface (marchewa się nie zaświeca) i przy takiej nieregularności?

Pozdrawiam
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 01-03-2013, 19:07   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Czekać z laptopem na wystąpienie usterki i wtedy odczytać parametry pracy (nawet jeśli błąd nie występuje). Jednakże jeśli zgasisz do podpięcia laptopa i odpalisz na nowo to usterka może zniknąć. Podejrzewam czujnik położenia wału.
 
 
doctor1 
nówka sztuka ;)

Wiek: 40
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 13
Skąd: poznań
Wysłany: 01-03-2013, 19:45   
   Bolid: sejkol 1100 SPI+LPG


też mi się jednak wydaje że to CPW szkoda że następny będzie już 4-tym :(
jeśli są jeszcze inne sugestie to można się nimi podzielić :) zanim rozkręcę pół silnika :P
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 01-03-2013, 20:21   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Jeśli masz multimetr pomierz czujnik między plusem a minusem na kablu czujnika. Może jego odległość od kółka fonicznego jest za duża?
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 01-03-2013, 20:30   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Miałem podobnie i jak się okazało, przewód dochodzący do cewki zapłonowej był pęknięty zaraz przy wtyczce... Możesz więc to sprawdzić.
Może być również pęknięty przewód od czujnika położenia wału, od strony instalacji przy wtyczce zaraz. Ewentualnie sam czujnik gdzieś uszkodzony.
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 01-03-2013, 21:20   
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


Czeka mnie również wymiana czujnika i zastanawiam się jaki kupić - jakiś noname czy MM ??
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
doctor1 
nówka sztuka ;)

Wiek: 40
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 13
Skąd: poznań
Wysłany: 01-03-2013, 21:49   
   Bolid: sejkol 1100 SPI+LPG


poprzednie kupowałem MM i zawsze pękała izolacja przewodu przy czujniku nie mówię że są złe gdyż silnik działał zawsze prawidłowo zła jest natomiast konstrukcja umieszczenia tego czujnika.
 
 
doctor1 
nówka sztuka ;)

Wiek: 40
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 13
Skąd: poznań
Wysłany: 04-03-2013, 18:27   
   Bolid: sejkol 1100 SPI+LPG


Pomierzyłem CPW i wyszła rezystancja ok 1050ohm przewodem ruszałęm na wszystkie możliwe sposoby i rezystancja tylko się zmieniała gdy ruszałem przed czujnikiem metalem. Zrobiłem po mieście dzisiaj 60km bez szarpnięcia wyjechałem na trasę i już po 5km praktycznie nie szło jechać zarówno na LPG jak i PB. Po następnych 5km było dobrze później znowu to samo. Czy zna ktoś wartość rezystancji tego czujnika nie chce kupować w ciemno??

Dziękuję i pozdrawiam
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 04-03-2013, 18:43   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


doctor1 napisał/a:
Pomierzyłem CPW i wyszła rezystancja ok 1050ohm Czy zna ktoś wartość rezystancji tego czujnika nie chce kupować w ciemno??

Niech ktoś pomierzy w silniku SPI ale jak zmieniałem w Pandzie MPI to czujnik miał właśnie około 1100 ohm. Silniki SPI z tego co podaje mądra ksiażka powinny mieć czujniki wału z rezystancją około 580-780 ohm.
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=37348
pkt.9
I tyle ma u mnie w 900setce
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum