Szarpie okresowo |
Autor |
Wiadomość |
doctor1
nówka sztuka ;)
Wiek: 40 Dołączył: 09 Kwi 2009 Posty: 13 Skąd: poznań
|
Wysłany: 01-03-2013, 18:55 Szarpie okresowo
Bolid: sejkol 1100 SPI+LPG |
|
|
Witam od kilku dni mam dziwny objaw dławienia, szarpania, który występuje tylko w trasie na mieście tego nie zauważyłem. W momencie szarpania gdy wcisnę sprzęgło silnik gaśnie. Gdy już muszę się zatrzymać to po ponownym odpaleniu jest znowu dobrze na 30 km. Czasami podczas jazdy samo przechodzi, dzieje się to zarówno na gazie jak i na benzynie więc zostaje tylko układ zapłonowy do sprawdzenia. Ostatnio wymieniałem pasek klinowy i czyściłem odmę.
Na postoju ruszam wszystkimi przewodami odpowiedzialnymi za zapłon i nic się nie zmienia. Ma ktoś pomysł jak to zdiagnozować bez interface (marchewa się nie zaświeca) i przy takiej nieregularności?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 01-03-2013, 19:07
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Czekać z laptopem na wystąpienie usterki i wtedy odczytać parametry pracy (nawet jeśli błąd nie występuje). Jednakże jeśli zgasisz do podpięcia laptopa i odpalisz na nowo to usterka może zniknąć. Podejrzewam czujnik położenia wału. |
|
|
|
 |
doctor1
nówka sztuka ;)
Wiek: 40 Dołączył: 09 Kwi 2009 Posty: 13 Skąd: poznań
|
Wysłany: 01-03-2013, 19:45
Bolid: sejkol 1100 SPI+LPG |
|
|
też mi się jednak wydaje że to CPW szkoda że następny będzie już 4-tym
jeśli są jeszcze inne sugestie to można się nimi podzielić zanim rozkręcę pół silnika |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 01-03-2013, 20:21
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jeśli masz multimetr pomierz czujnik między plusem a minusem na kablu czujnika. Może jego odległość od kółka fonicznego jest za duża? |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 01-03-2013, 20:30
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Miałem podobnie i jak się okazało, przewód dochodzący do cewki zapłonowej był pęknięty zaraz przy wtyczce... Możesz więc to sprawdzić.
Może być również pęknięty przewód od czujnika położenia wału, od strony instalacji przy wtyczce zaraz. Ewentualnie sam czujnik gdzieś uszkodzony. |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 01-03-2013, 21:20
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
Czeka mnie również wymiana czujnika i zastanawiam się jaki kupić - jakiś noname czy MM ?? |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
 |
doctor1
nówka sztuka ;)
Wiek: 40 Dołączył: 09 Kwi 2009 Posty: 13 Skąd: poznań
|
Wysłany: 01-03-2013, 21:49
Bolid: sejkol 1100 SPI+LPG |
|
|
poprzednie kupowałem MM i zawsze pękała izolacja przewodu przy czujniku nie mówię że są złe gdyż silnik działał zawsze prawidłowo zła jest natomiast konstrukcja umieszczenia tego czujnika. |
|
|
|
 |
doctor1
nówka sztuka ;)
Wiek: 40 Dołączył: 09 Kwi 2009 Posty: 13 Skąd: poznań
|
Wysłany: 04-03-2013, 18:27
Bolid: sejkol 1100 SPI+LPG |
|
|
Pomierzyłem CPW i wyszła rezystancja ok 1050ohm przewodem ruszałęm na wszystkie możliwe sposoby i rezystancja tylko się zmieniała gdy ruszałem przed czujnikiem metalem. Zrobiłem po mieście dzisiaj 60km bez szarpnięcia wyjechałem na trasę i już po 5km praktycznie nie szło jechać zarówno na LPG jak i PB. Po następnych 5km było dobrze później znowu to samo. Czy zna ktoś wartość rezystancji tego czujnika nie chce kupować w ciemno??
Dziękuję i pozdrawiam |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 04-03-2013, 18:43
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
doctor1 napisał/a: | Pomierzyłem CPW i wyszła rezystancja ok 1050ohm Czy zna ktoś wartość rezystancji tego czujnika nie chce kupować w ciemno??
|
Niech ktoś pomierzy w silniku SPI ale jak zmieniałem w Pandzie MPI to czujnik miał właśnie około 1100 ohm. Silniki SPI z tego co podaje mądra ksiażka powinny mieć czujniki wału z rezystancją około 580-780 ohm.
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=37348
pkt.9
I tyle ma u mnie w 900setce |
|
|
|
 |
|