LISTA części i narzędzi na wielką wyprawę |
Autor |
Wiadomość |
przemezCC
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 15 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 01-03-2013, 21:57 LISTA części i narzędzi na wielką wyprawę
Bolid: Seicento 1.1 MPI LPG, Kangoo 1.2 16V LPG |
|
|
Witam wszystkich.
Chciałbym przy Waszej pomocy stworzyc listę części i narzędzi do zabrania
na podróż do dalekiej Rosji tam, gdzie może nie byc ani sklepu, ani serwisu,
ani żadnej pomocy.
Planuję wyprawę i zamierzam zabrac wszystko(oczywiście w ramach rozsądku),
co się może popsuc, bez czego nie jest możliwa kontynuacja jazdy.
Mam nadzieję,że doradzicie z własnego doświadczenia.
Spróbuję temat uporządkowac i tworzyc listę w niniejszym poscie
silnik 900 (tylko na tym się znam)
Części:
alternator, pasek
pompa paliwa
linka sprzęgła
linka gazu
klocki hamulcowe
minimum dwa koła zapasowe
chłodnica (na wypadek spotkania np.z lisem)
reflektory (na wypadek spotkania np.z dużym lisem)
olej
węże do chłodnicy
akumulator
trzpień - oś pedałów (kiedyś mi się ukręciła przy sprzęgle)
silnik wycieraczek
kanister
rurki paliwowe, cybanty, taśma do węży
kable różne
wahacze przód ?
żarówki
filtr powietrza |
|
|
|
|
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 02-03-2013, 08:05
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
zanim się wtrącę ze swoimi 5 groszami mam pytanie, bardzo zacnie, ale gdzie to wszystko pomieścisz ? przyczepki nie zabierasz ? a sądze że sam nie jedziesz i troche betów będzie |
_________________
|
|
|
|
|
iNteNse
Nałogowiec
Wiek: 31 Dołączył: 26 Sty 2012 Posty: 835 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 02-03-2013, 12:52
Bolid: White lover |
|
|
Zostaje mu jeszcze bagażnik dachowy. Nie zapomnij lewarka zabrać ze sobą, chociaż to jest logiczne
Do tego możesz jeszcze doliczyć linke sprzęgła |
_________________ Youtube
White lover
All bad things must come to an end.. |
|
|
|
|
Santa
Nałogowiec
Wiek: 33 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 348 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 02-03-2013, 12:55
Bolid: '99 900+lpg -> 1.2 8v ;) |
|
|
iNteNse napisał/a: | Do tego możesz jeszcze doliczyć linke sprzęgła |
przemezCC napisał/a: | linka sprzęgła |
|
_________________ http://www.seicento.pl/vi...p=371149#371149
Borki 2012 #115
Szczyrk 2013 #115 |
|
|
|
|
iNteNse
Nałogowiec
Wiek: 31 Dołączył: 26 Sty 2012 Posty: 835 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 02-03-2013, 13:34
Bolid: White lover |
|
|
Sprawdzałem dwa razy czy nie ma, widocznie jestem ślepy |
_________________ Youtube
White lover
All bad things must come to an end.. |
|
|
|
|
szymonek
ĄĄĘĘĘ
Wiek: 36 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 02-03-2013, 20:35
Bolid: 1E 187 |
|
|
Ja proponuję wziąć łożyska - bo jak to padnie to kaput.. ale z drugiej strony jak bez prasy wycisnąć łożysko.. |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
|
Torrence
Nałogowiec
Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 743 Skąd: WPN/WD
|
Wysłany: 02-03-2013, 21:06
Bolid: ?koda Fabia |
|
|
Po prostu wziąć prasę Seicentem na wyprawę? Odważny pomysł tak szczerze mówiąc |
_________________ |
|
|
|
|
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy
Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-03-2013, 21:29
Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG |
|
|
przemezCC napisał/a: | Części:
alternator, pasek
pompa paliwa
linka sprzęgła
linka gazu
klocki hamulcowe
minimum dwa koła zapasowe
chłodnica (na wypadek spotkania np.z lisem)
reflektory (na wypadek spotkania np.z dużym lisem)
olej
węże do chłodnicy
akumulator
trzpień - oś pedałów (kiedyś mi się ukręciła przy sprzęgle)
silnik wycieraczek
kanister
rurki paliwowe, cybanty, taśma do węży
kable różne
wahacze przód ?
żarówki
filtr powietrza |
W uzywce to bierzesz bo jak w nówce to 1.5 tys zł jak nic
do tego:
płyn chłodniczy
bezpieczniki (po 4 z każdego)
linka holownicza
zajebi....... zestaw kluczy, bo to wszystko na nic sie przyda bez wytrzymałych markowych kluczy.
zamiast dwu kół - weź koło zapasowe w sprayu i kompresorek
Jedziesz VAN-em ? bo to wszystko pod podsufitke wejdzie... a dwa choć bys nie wiem co zabrał to sej musi być sprawny na tip top przed wyjazdem. To co może paść do pół roku lub do 10 tys km , to wymień przed...
Jazda sejem tam ogólnie - szacun i powodzenia. |
_________________ nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
|
|
|
|
|
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 02-03-2013, 21:32
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
znaczy ja bym radził zrobić pewne rzeczy poprostu na miejscu u nas. jeśli sprzęgło nie jest nie jest świeże - po co czekać ? jeśli płyny nie są wczorajsze po co czekać ?
jeśli zakładasz że bierzesz alternator to pewnie nie jest nowy - po co czekać ?
sumując
wolałbym w polsce bezpiecznie wydać 2000 zł i doprowadzić auto do salonowego niż w rusija się martwić o części |
_________________
|
|
|
|
|
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy
Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
|
|
|
|
przemezCC
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 15 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 02-03-2013, 22:18
Bolid: Seicento 1.1 MPI LPG, Kangoo 1.2 16V LPG |
|
|
Łukasz napisał/a: | gdzie to wszystko pomieścisz ? przyczepki nie zabierasz ? a sądze że sam nie jedziesz i troche betów będzie |
Prawdopodobnie wyjazd we dwie osoby. Wolę mniej ubrań zabrać,ale mieć auto wyposażone na 100%.
Bardziej się martwię jak się z tego wytłumaczyć na granicy celnikom,ale nad tym później się będę zastanawiał.
szymonek napisał/a: | Ja proponuję wziąć łożyska |
jakie łożyska? Wychodzę z założenia,że piasty kół, czy zwrotnice w momencie wyjazdu są sprawne,
a nawet, gdy zaczną hałasować podczas podróży, to kilka tys.km wytrzymają
Torrence napisał/a: | Seicentem na wyprawę? |
Dokładnie to CC 900,ale tylko na Waszym forum jest taki ambitny temat:)
Torrence napisał/a: | Odważny pomysł tak szczerze mówiąc |
Każde auto może się zepsuć, a CC900 jeszcze da się samemu na drodze naprawić.
Problem jest z nowszymi samochodami naszpikowanymi elektroniką. Taki to stanie i nic się nie zrobi...
Tomek16f napisał/a: | W uzywce to bierzesz bo jak w nówce to 1.5 tys zł jak nic |
Oczywiście niektóre nowe(linki,klocki...) inne używki(pompa paliwa,silnik wycieraczek...)
Łukasz napisał/a: | znaczy ja bym radził zrobić pewne rzeczy poprostu na miejscu u nas. |
Jasne. wyjazd jak najbardziej sprawnym wozem
Łukasz napisał/a: | jeśli zakładasz że bierzesz alternator to pewnie nie jest nowy - po co czekać ? |
mam uraz do alternatorów. Nowy/regenerowany kosztuje koło 100zł,a spokój wewnętrzny gdy pod
fotelem leży inny na zmianę-bezcenny
Łukasz napisał/a: | wolałbym w polsce bezpiecznie wydać 2000 zł i doprowadzić auto do salonowego niż w rusija się martwić o części |
Ja wychodzę z założenia, że nawet salonowe może się popsuć i wymiana wszystkiego przed jazdą nie spowoduje pewności i spokoju podczas podróży.
Nie jesteś w stanie przewidzieć co sie może przydać, więc lepiej mieć więcej niż mniej |
|
|
|
|
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 02-03-2013, 22:26
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
jeszcze raz powtorze że to co może się zepsuć w Rosyji to bym zrobił tutaj, nie czekał na kaput
innego wyjścia u kapcapów nie widze |
_________________
|
|
|
|
|
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy
Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-03-2013, 22:41
Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG |
|
|
przemezCC napisał/a: | Dokładnie to CC 900,ale tylko na Waszym forum jest taki ambitny temat:) |
na cc-forum u ,,fachowców'' nie ma?
przemezCC napisał/a: | mam uraz do alternatorów. Nowy/regenerowany kosztuje koło 100zł, |
230-250 zł tyle kosztuje prawdziwa regeneracja na Polskich podzespołach, a nie pomalowanie obudowy i wymiana regulatora.
przemezCC napisał/a: | Każde auto może się zepsuć, a CC900 jeszcze da się samemu na drodze naprawić.
Problem jest z nowszymi samochodami naszpikowanymi elektroniką. Taki to stanie i nic się nie zrobi... |
tu masz rację
Cytat: | Ja wychodzę z założenia, że nawet salonowe może się popsuć i wymiana wszystkiego przed jazdą nie spowoduje pewności i spokoju podczas podróży.
Nie jesteś w stanie przewidzieć co sie może przydać, więc lepiej mieć więcej niż mniej
|
Nie wszystkiego tylko tego co Lukasz i ja napisaliśmy tobie - to co ma paśc za N-tys kmk lub do kilku miechów wymień teraz - lepiej tu na spokojnie niz tam w polu przy minus h..... wie jakiej temp. |
_________________ nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
|
|
|
|
|
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 03-03-2013, 08:47 Re: LISTA części i narzędzi na wielką wyprawę
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
przemezCC napisał/a: | Witam wszystkich.
Części:
alternator, pasek
pompa paliwa
linka sprzęgła
linka gazu
klocki hamulcowe
minimum dwa koła zapasowe
chłodnica (na wypadek spotkania np.z lisem)
reflektory (na wypadek spotkania np.z dużym lisem)
olej
węże do chłodnicy
akumulator
trzpień - oś pedałów (kiedyś mi się ukręciła przy sprzęgle)
silnik wycieraczek
kanister
rurki paliwowe, cybanty, taśma do węży
kable różne
wahacze przód ?
żarówki
filtr powietrza |
dobra cytuje co ja bym zrobił z twojej listy
alternator bym wymienił ale pasek zapasowy jak najbardziej
pompa paliwa - jak masz brać pompe to poprostu ją wymień i jedź na nowej
linki sprzęgła i gazu - wymień je i tylko diabeł może sprawić że nowa pęknie
klocki hamulcowe - wymień i raczej w rusyji ci się nie skończą
reflektory - nie przesadzałbym
chłodnica - od biedy można wziąć
olej - jak najbardziej
węże do chłodnicy - jak w nocy ci przegryzie jakiś rosyjski jaszczur to tak, ale gdzie jedziesz ?
trzpień od pedałów przesada
akumulator - przesada, wymień na nowy i weź kable i prostownik lepiej
kanister tak
silniczek wycieraczek przesada
wahacze wymień, po co je wozić
żarówki, bezpieczniki tak
ciężko jechać autem i mieć w tyle wszystko w zapasie, weź troche narzędzi ale po takim odświeżeniu auta pojedizesz, przyjedziesz i dalej wszystko będzie cacy |
_________________
|
|
|
|
|
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy
Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-03-2013, 09:20
Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG |
|
|
Tylko nie wymieniaj tego ,,dzień'' przed wyjazdem, tylko wcześniej. Pohulaj z 1000km i zobacz co i jak sie ma.
To co napisał Lukasz jest trafne... wolę wymienić tu 3/4 tego co i tak nie masz nowe i pewno połowa wymaga juz lub wkrótce o czym pisałem wymiany i jechać na nowych teilach, niż tam co chwila leżec pod autem i w spartańskich warunkach wymieniać cokolwiek.
Jeszcze taka sugestia, przed wyjazdem proponuje silniczek podpiąc pod kompa spr wszystko... szczególnie dane, czujniki i sonde lambda
Jeżeli masz możliwość zabrania ze sobą laptopa i kabla to weź....
Ewe do tego wszystkiego - czujnik położenia wału - padają najczęściej mala rzecz a unieruchomi ci autko na cacy |
_________________ nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
|
|
|
|
|
|