Immo w seicento |
Autor |
Wiadomość |
kamils234
nówka sztuka ;)
Dołączył: 31 Paź 2009 Posty: 9 Skąd: ja ???
|
Wysłany: 09-03-2013, 11:52 Immo w seicento
Bolid: SC |
|
|
Witam, bawiąc się programem AlfaOBD znalazłem możliwość połączenia się z centralką code w seicento. Ktoś z userów wie może jak się połączyć fizycznie z tym modułem( gdzie jest gniazdo diagnostyczne, itp)? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 09-03-2013, 11:58
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Gniazdo diagnostyczne? Ja nie mam immo ale mam instalację i jak zakładałem alarm to pod kolumną kierowniczą na boku skrzynki z bezpiecznikami jest jakieś gniazdo diagnostyczne trzypinowe z dwoma kabelkami.Wystarczy schylić się pod kolumnę kierowniczą i zerknąć w kierunku skrzynki bezpieczników. Może to od tego jest bo nie mam jakichś wypasów typu wpomaganie, poduszka itp więc pozostaje chyba od fiata code instalacja położona. Poszukaj dokładnie a z boku skrzynki znajdziesz. Tylko po co chcesz w tym dłubać? Tam za dużo nie ma do kontroli a tym bardziej do ustawiania. |
|
|
|
 |
jankes
Nałogowiec
Pomógł: 38 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 337 Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
|
Wysłany: 09-03-2013, 12:27
Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF |
|
|
jakie masz seicento bo jak MPI to łączysz się ze wszystkim przez OBD |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 09-03-2013, 12:31
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Wywróżyłem z fusów że ma z początku 1999 roku więc raczej SPI. |
|
|
|
 |
kamils234
nówka sztuka ;)
Dołączył: 31 Paź 2009 Posty: 9 Skąd: ja ???
|
Wysłany: 09-03-2013, 12:48
Bolid: SC |
|
|
Tak SPi 1.1 i znalazłem już opis styków
1-wolny
2-lampka code
3-+30
4-masa
5-linia K pin 8 gniazdo diagnozy
6-komunikacja z ECU
7-wolny
8+15
male gniazdo -1i3 antena 2-wolny
W MPI trzeba dać k-line na pin 8 w obd2 aby połączyć się z immo, a w SPI bezpośrednio przy module albo jak mówi Macher że jest wtyczka pod kolumną ( to jeszcze trzeba sprawdzić) |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 09-03-2013, 12:54
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Na schemacie w ksiażce sam naprawiam na str 20 nie ma linii K ani L z wiązki Immo (nie ma pinu nr5) i według schematu trzeba chyba wydobyć to przez złącze sterownika silnika tak że nie będę mieszał w tym co chcesz zrobić bo dziwny jest ten (ś)Fiat |
|
|
|
 |
kamils234
nówka sztuka ;)
Dołączył: 31 Paź 2009 Posty: 9 Skąd: ja ???
|
Wysłany: 09-03-2013, 14:58
Bolid: SC |
|
|
To pewnie zależy od generacji immo, w code1 nie masz lini k bo masz kluczyk matke. Natomiast w code2 zamiast kluczyka matki masz kod 5 cyfrowy który trzeba jakoś wprowadzić podczas programowania kluczyków i wtedy jest pin nr5 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 09-03-2013, 15:08
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Pewnie tak . Jak kupowałem samochód to zaraz po nim książkę w 1999 roku . Wtedy jeszcze tęgie łby w koncernie fiata nie myślały o silnikach MPI jak i o code 2 w seicento. |
|
|
|
 |
|