Brak prądu a jednej cewce. |
Autor |
Wiadomość |
Sagaemus
nówka sztuka ;)
Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 4 Skąd: Wno
|
Wysłany: 09-03-2013, 17:52 Brak prądu a jednej cewce.
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Witam.
Od tygodnia borykam się z naprawą auta. Mianowicie odpala tylko na 2 cylindry, prąd jest tylko na jednej cewce. Cewka sprawdzona-działa. Świece i kable WN również sprawne. Podejrzewałem, że nawalił sterownik, ale przełożyłem (wraz z immo) z innego sejo i fiat pali dalej na 2 gary. Nie wiem już gdzie szukać przyczyny. Wtryski?
Proszę o pomoc o z góry dziękuje. |
|
|
|
 |
brutal123
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 103 Skąd: Wieruszów
|
Wysłany: 09-03-2013, 19:18
Bolid: cc sporting |
|
|
Jaki masz sterownik ? Sprawdź przejścia przewodów od sterownika do cewki . |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 09-03-2013, 20:00
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
masz pewnie seja MPi z małym kompem czyli coś takiego :
można takiego kompa oddać do naprawy np :
http://allegro.pl/naprawa...3068517148.html
ja osobiście miałem problem już 3 sztukami raz naprawiłem innymi razy zmieniłem na kompa z 1.2 75HP a teraz wywaliłem i założyłem kompa stand alone EMU
naprawa ok 300 pln
nowy komp ok 1200
wymiana na kompa od 1.2 (lub 1.1 starszego typu) - komp ok 200 + wiązką jakieś 100 (inne złącze)
EMU (2000) w full opcji ze strojeniem ok 3k ale możesz założyć potem dowolny silnik jaki wejdzie do seja
generalnie jak możesz podepnij go pod kompa i zobacz czy masz błędy wypadających zapłonów na którejś z cewek ale na 99% komp do wymiany/naprawy |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
Sagaemus
nówka sztuka ;)
Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 4 Skąd: Wno
|
Wysłany: 09-03-2013, 20:00
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
IAW 4AF. Zeby sprawdzić przejścia muszę rozebrać ta kostkę przy sterowniku? |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 09-03-2013, 20:16
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
nie mam pod reka schematu od IAW 4AF
ale kostki nie warto rozbierać, wystarczą 2 szpilki wkładasz jedna w odpowiedni pin na kompie druga we wtyczkę od cewki i sprawdzasz miernikiem czy jest przejście
+12 jest stale z aku a sterowanie jest masą z kompa
[edit]
a jednak mam
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=23499 |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 09-03-2013, 20:29
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Nie rozbierasz kostki. Multimetrem ustawionym na zwarcie, diodę , tudzież rezystancję 200 ohm dotykasz końcówkami w kostce z kablami od cewki zapłonowej a drugą końcówką w złączu odpiętym ze sterownika . Dopiero jak nie pokaże przejscia to rozbierasz by sprawdzić gdzie jest przerwa w obwodzie.
Wg opisu znalezionym w necie za cewkę cylindrów 1-4 odpowiada pin nr 59 w mniejszym ząłczu (B)
a za cewkę cylindrów 2-3 pin 66 w tym złączu .
O już masz schematy które chciałem zamieścić . |
|
|
|
 |
Sagaemus
nówka sztuka ;)
Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 4 Skąd: Wno
|
Wysłany: 09-03-2013, 21:30
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Dzięki za odpowiedź. Czyli według was do cewki idzie tylko jeden przewód ze sterownika, a drugi z plusa akumulatora? Jutro sprawdzę te przejścia i dam znać co i jak. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 09-03-2013, 21:33
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Sagaemus napisał/a: | Czyli według was do cewki idzie tylko jeden przewód ze sterownika, a drugi z plusa akumulatora? |
Według inżynierów . Plus jest stały a sterownik kluczuje cewkę impulsami masy. |
|
|
|
 |
Sagaemus
nówka sztuka ;)
Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 4 Skąd: Wno
|
Wysłany: 10-03-2013, 18:29
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Wielkie dzięki za schematy i wskazówki! Problemem był przerwany przewód ze sterownika do cewki. Wstawiony nowy i wszystko śmiga jak należy! |
|
|
|
 |
aramisrobi
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 2 Skąd: wieś k miasta
|
Wysłany: 29-03-2013, 10:30
Bolid: seicento900 |
|
|
Zadam pytanie tutaj aby nie otwierać nowego tematu , a mianowicie
Brak napiecia na przewodach zasilających cewkę . Mam pytanie czy od przekażnika roboczego czerwonego z styku 87 który zasila + do cewki jest po drodze jakieś złącze , brak napiecia na dwóch cewkach , przejście od cewki do styku 19,1 elektronicznego urządzenia sterującego jest . |
_________________ Seicento 900 rok 2001 z instalacją gazową Bingo-m |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 29-03-2013, 13:31
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
+ z przekaźnika idzie bezpośrednio na cewki i wtryski nie ma nic po drodze:
różowy kabel od przekaźnika widoczny na foto w 900 różnica jest taka ze masz tylko 1 wtrysk reszta wiązki jest taka sama
Podmień przekaźnik albo zrób zworę i daj +12 na stale celem wyeliminowania awarii przekaźnika i sprawdzenia kabli + idących na cewki i wtrysku. |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 29-03-2013, 16:09
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
aramisrobi napisał/a: | Zadam pytanie tutaj aby nie otwierać nowego tematu , a mianowicie
Brak napiecia na przewodach zasilających cewkę . Mam pytanie czy od przekażnika roboczego czerwonego z styku 87 który zasila + do cewki jest po drodze jakieś złącze , brak napiecia na dwóch cewkach , przejście od cewki do styku 19,1 elektronicznego urządzenia sterującego jest . |
Jest jedno połączenie zgrzewane tych przewodów. Styk zdawczy (87) przekaźnika zasila plusem nie tylko cewki ale i wtryskiwacz, pompę paliwa, podgrzewacz sondy i zawór evap. Jeśli pompa działa to zasilanie na styku 87 przekaźnika jest ok a masz przerwę w okablowaniu przewodów zielonoczarnych na cewki. |
|
|
|
 |
aramisrobi
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 2 Skąd: wieś k miasta
|
Wysłany: 02-04-2013, 08:25
Bolid: seicento900 |
|
|
Przyczyna awarii komputer gazu Bingo M . Dzięki za pomoc . |
_________________ Seicento 900 rok 2001 z instalacją gazową Bingo-m |
|
|
|
 |
|