FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak prądu a jednej cewce.
Autor Wiadomość
Sagaemus 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 4
Skąd: Wno
Wysłany: 09-03-2013, 17:52   Brak prądu a jednej cewce.
   Bolid: Fiat Seicento


Witam.
Od tygodnia borykam się z naprawą auta. Mianowicie odpala tylko na 2 cylindry, prąd jest tylko na jednej cewce. Cewka sprawdzona-działa. Świece i kable WN również sprawne. Podejrzewałem, że nawalił sterownik, ale przełożyłem (wraz z immo) z innego sejo i fiat pali dalej na 2 gary. Nie wiem już gdzie szukać przyczyny. Wtryski?
Proszę o pomoc o z góry dziękuje.
 
 
brutal123 
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 103
Skąd: Wieruszów
Wysłany: 09-03-2013, 19:18   
   Bolid: cc sporting


Jaki masz sterownik ? Sprawdź przejścia przewodów od sterownika do cewki .
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 09-03-2013, 20:00   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


masz pewnie seja MPi z małym kompem czyli coś takiego :



można takiego kompa oddać do naprawy np :

http://allegro.pl/naprawa...3068517148.html

ja osobiście miałem problem już 3 sztukami raz naprawiłem innymi razy zmieniłem na kompa z 1.2 75HP a teraz wywaliłem i założyłem kompa stand alone EMU

naprawa ok 300 pln
nowy komp ok 1200
wymiana na kompa od 1.2 (lub 1.1 starszego typu) - komp ok 200 + wiązką jakieś 100 (inne złącze)
EMU (2000) w full opcji ze strojeniem ok 3k :) ale możesz założyć potem dowolny silnik jaki wejdzie do seja :)

generalnie jak możesz podepnij go pod kompa i zobacz czy masz błędy wypadających zapłonów na którejś z cewek ale na 99% komp do wymiany/naprawy
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Sagaemus 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 4
Skąd: Wno
Wysłany: 09-03-2013, 20:00   
   Bolid: Fiat Seicento


IAW 4AF. Zeby sprawdzić przejścia muszę rozebrać ta kostkę przy sterowniku?
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 09-03-2013, 20:16   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


nie mam pod reka schematu od IAW 4AF

ale kostki nie warto rozbierać, wystarczą 2 szpilki wkładasz jedna w odpowiedni pin na kompie druga we wtyczkę od cewki i sprawdzasz miernikiem czy jest przejście

+12 jest stale z aku a sterowanie jest masą z kompa

[edit]

a jednak mam :)

http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=23499
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 09-03-2013, 20:29   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Nie rozbierasz kostki. Multimetrem ustawionym na zwarcie, diodę , tudzież rezystancję 200 ohm dotykasz końcówkami w kostce z kablami od cewki zapłonowej a drugą końcówką w złączu odpiętym ze sterownika . Dopiero jak nie pokaże przejscia to rozbierasz by sprawdzić gdzie jest przerwa w obwodzie.
Wg opisu znalezionym w necie za cewkę cylindrów 1-4 odpowiada pin nr 59 w mniejszym ząłczu (B)
a za cewkę cylindrów 2-3 pin 66 w tym złączu .
O już masz schematy które chciałem zamieścić .
 
 
Sagaemus 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 4
Skąd: Wno
Wysłany: 09-03-2013, 21:30   
   Bolid: Fiat Seicento


Dzięki za odpowiedź. Czyli według was do cewki idzie tylko jeden przewód ze sterownika, a drugi z plusa akumulatora? Jutro sprawdzę te przejścia i dam znać co i jak.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 09-03-2013, 21:33   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Sagaemus napisał/a:
Czyli według was do cewki idzie tylko jeden przewód ze sterownika, a drugi z plusa akumulatora?

Według inżynierów . Plus jest stały a sterownik kluczuje cewkę impulsami masy.
 
 
Sagaemus 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 4
Skąd: Wno
Wysłany: 10-03-2013, 18:29   
   Bolid: Fiat Seicento


Wielkie dzięki za schematy i wskazówki! Problemem był przerwany przewód ze sterownika do cewki. Wstawiony nowy i wszystko śmiga jak należy!
 
 
aramisrobi 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 2
Skąd: wieś k miasta
Wysłany: 29-03-2013, 10:30   
   Bolid: seicento900


Zadam pytanie tutaj aby nie otwierać nowego tematu , a mianowicie


Brak napiecia na przewodach zasilających cewkę . Mam pytanie czy od przekażnika roboczego czerwonego z styku 87 który zasila + do cewki jest po drodze jakieś złącze , brak napiecia na dwóch cewkach , przejście od cewki do styku 19,1 elektronicznego urządzenia sterującego jest .
_________________
Seicento 900 rok 2001 z instalacją gazową Bingo-m
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 29-03-2013, 13:31   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


+ z przekaźnika idzie bezpośrednio na cewki i wtryski nie ma nic po drodze:

różowy kabel od przekaźnika widoczny na foto w 900 różnica jest taka ze masz tylko 1 wtrysk reszta wiązki jest taka sama



Podmień przekaźnik albo zrób zworę i daj +12 na stale celem wyeliminowania awarii przekaźnika i sprawdzenia kabli + idących na cewki i wtrysku.
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 29-03-2013, 16:09   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


aramisrobi napisał/a:
Zadam pytanie tutaj aby nie otwierać nowego tematu , a mianowicie


Brak napiecia na przewodach zasilających cewkę . Mam pytanie czy od przekażnika roboczego czerwonego z styku 87 który zasila + do cewki jest po drodze jakieś złącze , brak napiecia na dwóch cewkach , przejście od cewki do styku 19,1 elektronicznego urządzenia sterującego jest .

Jest jedno połączenie zgrzewane tych przewodów. Styk zdawczy (87) przekaźnika zasila plusem nie tylko cewki ale i wtryskiwacz, pompę paliwa, podgrzewacz sondy i zawór evap. Jeśli pompa działa to zasilanie na styku 87 przekaźnika jest ok a masz przerwę w okablowaniu przewodów zielonoczarnych na cewki.
 
 
aramisrobi 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 2
Skąd: wieś k miasta
Wysłany: 02-04-2013, 08:25   
   Bolid: seicento900


Przyczyna awarii komputer gazu Bingo M . Dzięki za pomoc .
_________________
Seicento 900 rok 2001 z instalacją gazową Bingo-m
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum