za duży pobór prądu na postoju |
Autor |
Wiadomość |
volg
nówka sztuka ;)
Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 7 Skąd: g-dz
|
Wysłany: 18-03-2013, 11:22 za duży pobór prądu na postoju
Bolid: Sei 0,9 |
|
|
Witam.
Sei na postoju pobiera 155 mA, z tego co wiem powinno być ok. 50 mA, zwłaszcza, że nie mam ani centralnego, ani radia, ani elektrycznych szyb. Wiem, że poprzedni właściciel założył jakiś alarm, który odcinał pompę paliwa ale kiedyś alarm zgłupiał i nie mogłem autem ruszyć więc odłączyłem go ( był wpięty w wiązkę koło sprzęgła idącą na tył samochodu właśnie do pompy paliwa ).
Podłączyłem szeregowo amperomierz pod aku i kleme minusową i wypinałem pokolei bezpieczniki aby sprawdzić co pobiera prąd. Okazało się, że po wyjęciu bezpiecznika 20A (elektronicznego układu wtryskowo-zapłonowego ) zza aku pobór spadł z 155 mA do 80 mA.
Czy to normalne, że ten układ bierze na postoju prąd i aż tak duży? Co mogę dalej sprawdzić?
Samochód ogólnie jeździ ale przed dłuższym postojem muszę wypinać aku.
Dzięki z góry za pomoc. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 19-03-2013, 08:15 Re: za duży pobór prądu na postoju
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
volg napisał/a: | Witam.
Sei na postoju pobiera 155 mA, z tego co wiem powinno być ok. 50 mA, zwłaszcza, że nie mam ani centralnego, ani radia, ani elektrycznych szyb. Wiem, że poprzedni właściciel założył jakiś alarm, który odcinał pompę paliwa ale kiedyś alarm zgłupiał i nie mogłem autem ruszyć więc odłączyłem go ( był wpięty w wiązkę koło sprzęgła idącą na tył samochodu właśnie do pompy paliwa ). |
Szukałbym w tej instalacji dodatkowej i doprowadził do stanu fabrycznego - skoro i tak deaktywowane to po co jest?
volg napisał/a: |
Podłączyłem szeregowo amperomierz pod aku i kleme minusową i wypinałem pokolei bezpieczniki aby sprawdzić co pobiera prąd. Okazało się, że po wyjęciu bezpiecznika 20A (elektronicznego układu wtryskowo-zapłonowego ) zza aku pobór spadł z 155 mA do 80 mA.
|
Na tym bezpieczniku MAXI jest cały układ wtrysku - zasilanie plusem pompy paliwa,wtryskiwacza, cewek zapłonowych evapu i podgrzewacza sondy. Wszystko idzie przez załączany sterownikiem przekaźnik czerwony . Jak mierzysz upływ prądu to wyjmij i czerwony i czarny przekaźnik. Może one coś mają w tym udział. 80 mA przy braku nawet radia to jest bardzo dużo. W stanie spoczynku samochodu jedynie sterownik silnika (chyba- bo też nie jestem pewien- po 90 sekundach od zatrzymania odłącza się czarny przekaźnik) pobiera jakaś śladową ilość mA.
Możliwe ze masz sól na złączach po zimie i mogą jakieś upływy być czy to działo się przed zimą?
Jednak zacząłbym od usunięcia całkowitego (odłączenia przewodowego) tej centralki alarmu . Dokładnie przewody przy wpięciu zaizolować i wtedy pomierz ile amper ucieka. |
|
|
|
 |
volg
nówka sztuka ;)
Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 7 Skąd: g-dz
|
Wysłany: 19-03-2013, 11:38
Bolid: Sei 0,9 |
|
|
Ok sprawdzę prąd z wyjętymi przekaźnikami ( domyślam się, że chodzi o dwa przekaźniki koło układu wtryskowo-zapłonowego ).
Cytat: | Możliwe ze masz sól na złączach po zimie i mogą jakieś upływy być czy to działo się przed zimą? |
Bardzo możliwe bo samochód stał 2 tygodnie na zewnątrz kiedy mocno padał śnieg. Które złącza sprawdzić i jak je oczyścić? Zaciski akumulatora i klemy przetarłem papierem ściernym. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 19-03-2013, 11:52
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Tak przekaźniki nad sterownikiem.Złącza pod przekaźnikami ale wątpliwe by tam podeszła sól. Złącze masz jeszcze w komorze silnika zaraz pod sterownikiem Takie z kilkoma grubymi kablami i cienkimi . M innymi gruby różowy to właśnie z bezpiecznika EFI 20A (zawsze pod napięciem) do przekaźników przy sterowniku.Gruby zielono-czarny to plus do pompy paliwa. Kiedy silnik wyłaczony to nie powinno tam być napięcia chyba ze sól powoduje przejścia z różowego na zielonoczarny? Czerwony przekaźnik jak pisałem zasila plusem elementy tzw wykonawcze układu. Kiedy silnik jest wyłączony to rozłącza połączenie z pinu 30 na pin 87 przekaźnika.
Odłączyłeś całkiem centralkę alarmu z instalacji czy jest nadal podpięta a połączyłeś tylko układ który rozłączała? |
|
|
|
 |
volg
nówka sztuka ;)
Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 7 Skąd: g-dz
|
Wysłany: 19-03-2013, 13:31
Bolid: Sei 0,9 |
|
|
Cytat: | Odłączyłeś całkiem centralkę alarmu z instalacji czy jest nadal podpięta a połączyłeś tylko układ który rozłączała? |
Zlutowałem tylko kabel do pompy paliwa, centralka gdzieś tam jeszcze jest. Z tego co czytałem często jest koło bezpieczników przy kierowcy. Mam nadzieję, że można po prostu wypiąć z niej wszystkie kable i po krzyku. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 19-03-2013, 13:44
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jeśli centralka jest nadal podpięta to dostaje jesć . I tu chyba będzie problem tymbardziej że już szwankowała. Mam też alarm i moja centralka w trybie tzw serwisowym pobiera około 120mA. Masz gołą wersję znalezienie dodatkowej centralki nie powinno być trudne. Idź po tych kablach które odąłczyłeś od blokady pompy paliwa i dojdziesz do centralki
Jeśli masz FIATA CODE to pod bezpiecznikami jest jej centralka . Nie pomyl się i jej czasem nie odetnij bo będzie klopsik. |
|
|
|
 |
kamilek0610
nówka sztuka ;)
Wiek: 34 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 31 Skąd: Gdańsk, Ryn
|
Wysłany: 19-03-2013, 14:09
Bolid: Siena 1.2 Seicento 1.1 |
|
|
Ewentualnie jak jest jakaś dioda od alarmu w desce to po kablach od niej również dojdziesz do centralki alarmu. |
_________________ http://www.polskajazda.pl/Profil/14501 |
|
|
|
 |
volg
nówka sztuka ;)
Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 7 Skąd: g-dz
|
Wysłany: 19-03-2013, 20:09
Bolid: Sei 0,9 |
|
|
Alarm odłączony ale instalacja nadal bierze ok 70 mA na postoju. Po wyciągnięciu bezpiecznika 20A pobór spada do 0mA. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 19-03-2013, 20:47
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Wyklucz sterownik- odepnij jego złącze. Wyklucz zawór evap- wyciagnij bezpiecznik 10A przy czerwonym przekaźniku. Tak samo wyjmij przekaźniki i patrz na pobór prądu. Coś musi gdzieś być . 70 mA to dużo . Powinna być max połowa z tego. Na pewno jest to w obwodzie wtryskowo-zapłonowym |
|
|
|
 |
volg
nówka sztuka ;)
Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 7 Skąd: g-dz
|
Wysłany: 21-03-2013, 08:35
Bolid: Sei 0,9 |
|
|
Wypinałem pojedyńczo co się dało. Poniżej podaje natężenia jakie odczytałem po wyjęciu danej części
czerwony przekaźnik - 70mA
czarny przekaźnik - 0
sterownik - 0
10 A bezpiecznik koło czerwonego przekaźnika - 70mA
cewki zapłonowe - 70mA
wtryskiwacz paliwa - 70mA
pompa paliwa - 80mA
Znaczy to, że prąd płynie przez czarny przekaźnik i sterownik.
Zaworu evapu jeszcze nie znalazłem ale z tego co widzę na schemacie elektrycznego systemu wtryskowo-zapłonowego elektrozawór sterujący przepływem par paliwa jest podłączony do bezpiecznika 10A. Wyciągnięcie tego bezpiecznika nie zmienia poboru prądu tzn., że to nie elektrozawór pobiera prąd.
Może ten uciekający prąd jest związany z inną rzeczą. Od kilku miesięcy po przekręceniu kluczyka nie znika mi diodka wtrysku. Podczas jazdy też ciągle się pali, tylko momentami gaśnie. Mój mechanik podłączył sterownik do komputera i sterownik pokazuje błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego do komputera. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 21-03-2013, 13:35
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Czyli coś podjada prąd na drodze sterownik-czarny przekaźnik . Wyjmij czarny przekaźnik i sprawdź w jego gnieździe na przewodzie błękitnoczerwonym czy tam jest masa. Nie powinno jej być po około 90 sekundach od zatrzymania samochodu. Jeśli będzie to raczej wina sterownika który nie wyłacza impulsu masy na ten przekaźnik. Chyba że przewód błękitnoczerwony gdzieś po drodze łapie masę - pod przekaźnikiem?
Jeśli nie będzie tam masy :
Pomierz czarny przekaźnik multimetrem . Na większych pinach przekaźnika (30 i 87) Nie powinno być przejścia - obwód otwarty- rezystancja nieskończoności. Jeśli przekaźnik ma przejście (sklejony) to może przekazywać prąd na sterownik pomimo odłączenia jego cewki sterowania
Jeśli tak będzie podmień na czarny przekaźnik ze skrzynki bezpieczników w kabinie i dokonaj pomiarów upływu prądu |
|
|
|
 |
volg
nówka sztuka ;)
Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 7 Skąd: g-dz
|
Wysłany: 25-03-2013, 22:48
Bolid: Sei 0,9 |
|
|
Na pinach sterujących gniazda czarnego przekaźnika jest 70mA. Tzn., że zepsuty jest sterownik? Przekaźnik wydaje się ok, na większych pinach nie ma przejścia na pinach sterujących jest. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 26-03-2013, 20:36
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Po wyjęciu przekaźnika czarnego w podstawce przekaźnika na cewce sterowania (małe gniazda) pojawia się stale napięcie? Jeśli tak to sterownik prawdopodobnie nie wyłącza przekaźnika. Na przewodzie błekitnoczerwonym w podstawce podaje cały czas masę a nie powinien. Masa powinna znikać po około 90 sekundach od zatrzymania silnika.
Jeśli silnik pracuje to ja bym nie wymieniał na razie sterownika a czekał na tanią okazję . Można założyć jakiś przełącznik w przewód błękitnoczerwony i odłączać po zgaszeniu silnika lub jakiś przekaźnik czasowy który tą robotę za nas wykona. Nieraz okazje są i upolujesz taniej inny sterownik |
|
|
|
 |
volg
nówka sztuka ;)
Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 7 Skąd: g-dz
|
Wysłany: 28-03-2013, 18:26
Bolid: Sei 0,9 |
|
|
Wyjąłem czarny przekaźnik i podłączając miernik szeregowo zmierzyłem natężenie w gnieździe przekaźnika na złączach sterowania ( z tego co pamiętam to 85 i 86 ). Czy na pewno to wina sterownika, czy mam jeszcze gdzieś szukać? Jeśli jednak sterownik jest zepsuty to czy rzucać się na taniochy z allegro? Ceny zaczynają się już od 50 zl. |
|
|
|
 |
Makama
Bywalec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 59 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 28-03-2013, 20:56
Bolid: SC 900 `98 |
|
|
Masz LPG w swoim bolidzie?
U mnie sterownik LPG robil takie hece. Podpiety byl pod zasilanie ECU silnika.
Razem z alarmem zasysalo u mnie ponad 200mA.
Po przerobce i ponownym zakuciu przeowodu plusowego mam maks 100mA |
_________________
 |
|
|
|
 |
|