FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciśnienie oleju
Autor Wiadomość
puma_01 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 133
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 30-03-2013, 00:37   
   Bolid: 1.1 MPI


jeśli chcesz iść po kosztach to używany nowy silnik (sam słupek) doliczasz wymianę ok 200-300zł najmniej plus wymiana filtrów płynów olejów. Jak będzie wszystko ok to wymienić rozrząd i jeździć :) Upg na starcie myślę że nie musisz robić. Myślę że około 1200-1500 musisz liczyć. Chyba że silnik kupisz taniej to możesz zejść poniżej 1k. :grin:
 
 
mati060294 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 176
Skąd: ok. Krakowa
Wysłany: 30-03-2013, 15:18   
   Bolid: Seicento 1.1 Brush


Jeśli chodzi o wymianę to zrobię to sam na warsztacie za darmo bo jestem praktykantem na mechanika i szef mi warsztat na weekend udostępni :grin: problem tylko żeby nie kupić silnika w takim samym stanie bo nigdy nie wiadomo jaki się trafi :|
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 30-03-2013, 17:57   

mati060294 napisał/a:
Jeśli chodzi o wymianę to zrobię to sam na warsztacie za darmo bo jestem praktykantem na mechanika i szef mi warsztat na weekend udostępni :grin: problem tylko żeby nie kupić silnika w takim samym stanie bo nigdy nie wiadomo jaki się trafi :|
- to w tej sytuacji zrobił bym remont :!: nigdy nie masz 100% pewności co kupisz :]
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 30-03-2013, 21:59   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


można kupić u gościa , który odpali silnik i zmierzy kompresje

kupno silnika jest o wiele łatwiejsze od kupna skrzyni na portalu
_________________

 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 31-03-2013, 14:28   

Łukasz napisał/a:
można kupić u gościa , który odpali silnik i zmierzy kompresje
- ale i tak nie daje to żadnej pewności że silnik jest sprawny - wystarczy że nalał 20w50 + zagęszczacz i kompresja będzie elegancka (na chwilę) - jak są warunki do wykonania remontu jak pisze kolega powyżej to myślę że rozsądniejsze wyjście :cool:
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 31-03-2013, 14:35   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


można kupić dobry silnik z rozbitka, jakiś czas temu widziałem pande 300 km ( trzysta km słownie ) została uderzona w bok, silnik przy tobie wyjmowany

panda do kasacji ale tajle nówki
_________________

 
 
Tommi029 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 2
Skąd: z daleka
Wysłany: 31-03-2013, 23:10   
   Bolid: 900


Jak uczysz się mechaniki to zrób tak.
Wymień wszystkie panewki i nalej sensownego oleju, wystarczy zdjąć miskę, wszystko zrobisz od dołu, żadnych szlifów.
Jak pomoże po sprawie, jak nie nowy silnik- niewiele ryzykujesz.
 
 
doctor1 
nówka sztuka ;)

Wiek: 40
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 13
Skąd: poznań
Wysłany: 01-04-2013, 20:12   
   Bolid: sejkol 1100 SPI+LPG


witam kolega mówi że ciśnienie oleju miało 1bar po rozgrzaniu silnika, a książka sam naprawiam podaje ciśnienie 0,7 bara więc może to tylko czujnik?
 
 
mati060294 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 176
Skąd: ok. Krakowa
Wysłany: 02-04-2013, 20:26   
   Bolid: Seicento 1.1 Brush


Mógłby ktoś jeszcze pomóc odnośnie posta wyżej ? bo nie wydaje mi się aby 0,7 bara to było wystarczające ciśnienie ale może ktoś to potwierdzić ? bo ja 80% aut to dieselki robię więc nie mam pewności a może ktoś coś jeszcze pomoże kto miał już przygode z takim silniczkiem :?:
 
 
jaro74 
Nałogowiec


Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 164
Skąd: Mikołów
Wysłany: 04-07-2013, 13:02   
   Bolid: fiat seicento abarth


dzisaj mierzyłem cisnienie oleju umnie w seju bo mam podobny problem i mam 1.4 bar ciśnienie na rozgrzanym silniku i co moze byc za problem kazał mi gosciu wymienic jeszcze raz olej i filter co myslicie o tym ??? na biegu jałowym niby to jest ??
_________________
Szczyrk 2013 # 61 :)

http://polskajazda.pl/Sam...Seicento/146275
Ostatnio zmieniony przez jaro74 04-07-2013, 16:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 04-07-2013, 13:21   

jaro74 napisał/a:
dzisaj mierzyłem cisnienie oleju umnie w seju bo mam podobny problem i mam 1.4 bar ciśnienie na rozgrzanym silniku i co moze byc za problem kazał mi gosciu wymienic jeszcze raz olej i filter co myslicie o tym ???
- dobrze ale przy jakich obrotach jest to 1.4 bara :?:
zgodnie z instrukcją na biegu jałowym jest >0,7bar natomiast przy 4000 obr/min i temperaturze 100 stopni powinno być około 0,4 bara czyli wynika że masz nadciśnienie :wesoly:
 
 
andre44 
Bywalec

Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 94
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 04-07-2013, 14:57   
   Bolid: "BOLID" tak go zwę


rotax24 napisał/a:
natomiast przy 4000 obr/min i temperaturze 100 stopni powinno być około 0,4 bara czyli wynika że masz nadciśnienie :wesoly:


a nie przypadkiem 4 bary
_________________
W uszach świst, w oczach mgła, na liczniku 22 :D
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 04-07-2013, 17:16   

andre44 napisał/a:
rotax24 napisał/a:
natomiast przy 4000 obr/min i temperaturze 100 stopni powinno być około 0,4 bara czyli wynika że masz nadciśnienie :wesoly:


a nie przypadkiem 4 bary
- masz andre rację pomyliłem się ma być 4 bary a dopuszczalna odchyłka +/- to 0,4 bara :beer: czyli jak przy 4tyś.obr/min było by 1,4 to panewek brak lub ale to byłby cud jest zawieszony "relief" w pompie oleju :roll:
 
 
jaro74 
Nałogowiec


Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 164
Skąd: Mikołów
Wysłany: 05-07-2013, 08:28   
   Bolid: fiat seicento abarth


to panowie co to moze byc za problem umnie ze świeci mi ta kontrolka oleju ??? jak cisnienie oleju jest na 1.4 bar na biegu jałowym wymiana jeszcze raz oleju i filtra tam mi doradzili na warsztacie :)
_________________
Szczyrk 2013 # 61 :)

http://polskajazda.pl/Sam...Seicento/146275
 
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 05-07-2013, 08:45   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


jaro74 napisał/a:
to panowie co to moze byc za problem umnie ze świeci mi ta

Przyczyn to może być multum, najprostsza to uszkodzony czujnik, jakieś spięcie w instalacji, itp.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum