Ciśnienie oleju |
Autor |
Wiadomość |
puma_01
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Sty 2009 Posty: 133 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
|
Wysłany: 30-03-2013, 00:37
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
jeśli chcesz iść po kosztach to używany nowy silnik (sam słupek) doliczasz wymianę ok 200-300zł najmniej plus wymiana filtrów płynów olejów. Jak będzie wszystko ok to wymienić rozrząd i jeździć Upg na starcie myślę że nie musisz robić. Myślę że około 1200-1500 musisz liczyć. Chyba że silnik kupisz taniej to możesz zejść poniżej 1k. |
|
|
|
 |
mati060294
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 14 Lis 2012 Posty: 176 Skąd: ok. Krakowa
|
Wysłany: 30-03-2013, 15:18
Bolid: Seicento 1.1 Brush |
|
|
Jeśli chodzi o wymianę to zrobię to sam na warsztacie za darmo bo jestem praktykantem na mechanika i szef mi warsztat na weekend udostępni problem tylko żeby nie kupić silnika w takim samym stanie bo nigdy nie wiadomo jaki się trafi |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2013, 17:57
|
|
|
mati060294 napisał/a: | Jeśli chodzi o wymianę to zrobię to sam na warsztacie za darmo bo jestem praktykantem na mechanika i szef mi warsztat na weekend udostępni problem tylko żeby nie kupić silnika w takim samym stanie bo nigdy nie wiadomo jaki się trafi | - to w tej sytuacji zrobił bym remont nigdy nie masz 100% pewności co kupisz |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 30-03-2013, 21:59
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
można kupić u gościa , który odpali silnik i zmierzy kompresje
kupno silnika jest o wiele łatwiejsze od kupna skrzyni na portalu |
_________________
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-03-2013, 14:28
|
|
|
Łukasz napisał/a: | można kupić u gościa , który odpali silnik i zmierzy kompresje | - ale i tak nie daje to żadnej pewności że silnik jest sprawny - wystarczy że nalał 20w50 + zagęszczacz i kompresja będzie elegancka (na chwilę) - jak są warunki do wykonania remontu jak pisze kolega powyżej to myślę że rozsądniejsze wyjście |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 31-03-2013, 14:35
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
można kupić dobry silnik z rozbitka, jakiś czas temu widziałem pande 300 km ( trzysta km słownie ) została uderzona w bok, silnik przy tobie wyjmowany
panda do kasacji ale tajle nówki |
_________________
 |
|
|
|
 |
Tommi029
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Mar 2008 Posty: 2 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 31-03-2013, 23:10
Bolid: 900 |
|
|
Jak uczysz się mechaniki to zrób tak.
Wymień wszystkie panewki i nalej sensownego oleju, wystarczy zdjąć miskę, wszystko zrobisz od dołu, żadnych szlifów.
Jak pomoże po sprawie, jak nie nowy silnik- niewiele ryzykujesz. |
|
|
|
 |
doctor1
nówka sztuka ;)
Wiek: 40 Dołączył: 09 Kwi 2009 Posty: 13 Skąd: poznań
|
Wysłany: 01-04-2013, 20:12
Bolid: sejkol 1100 SPI+LPG |
|
|
witam kolega mówi że ciśnienie oleju miało 1bar po rozgrzaniu silnika, a książka sam naprawiam podaje ciśnienie 0,7 bara więc może to tylko czujnik? |
|
|
|
 |
mati060294
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 14 Lis 2012 Posty: 176 Skąd: ok. Krakowa
|
Wysłany: 02-04-2013, 20:26
Bolid: Seicento 1.1 Brush |
|
|
Mógłby ktoś jeszcze pomóc odnośnie posta wyżej ? bo nie wydaje mi się aby 0,7 bara to było wystarczające ciśnienie ale może ktoś to potwierdzić ? bo ja 80% aut to dieselki robię więc nie mam pewności a może ktoś coś jeszcze pomoże kto miał już przygode z takim silniczkiem |
|
|
|
 |
jaro74
Nałogowiec

Dołączył: 18 Sty 2012 Posty: 164 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 04-07-2013, 13:02
Bolid: fiat seicento abarth |
|
|
dzisaj mierzyłem cisnienie oleju umnie w seju bo mam podobny problem i mam 1.4 bar ciśnienie na rozgrzanym silniku i co moze byc za problem kazał mi gosciu wymienic jeszcze raz olej i filter co myslicie o tym na biegu jałowym niby to jest ?? |
_________________ Szczyrk 2013 # 61
http://polskajazda.pl/Sam...Seicento/146275
 |
Ostatnio zmieniony przez jaro74 04-07-2013, 16:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-07-2013, 13:21
|
|
|
jaro74 napisał/a: | dzisaj mierzyłem cisnienie oleju umnie w seju bo mam podobny problem i mam 1.4 bar ciśnienie na rozgrzanym silniku i co moze byc za problem kazał mi gosciu wymienic jeszcze raz olej i filter co myslicie o tym | - dobrze ale przy jakich obrotach jest to 1.4 bara
zgodnie z instrukcją na biegu jałowym jest >0,7bar natomiast przy 4000 obr/min i temperaturze 100 stopni powinno być około 0,4 bara czyli wynika że masz nadciśnienie |
|
|
|
 |
andre44
Bywalec
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 94 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 04-07-2013, 14:57
Bolid: "BOLID" tak go zwę |
|
|
rotax24 napisał/a: | natomiast przy 4000 obr/min i temperaturze 100 stopni powinno być około 0,4 bara czyli wynika że masz nadciśnienie |
a nie przypadkiem 4 bary |
_________________ W uszach świst, w oczach mgła, na liczniku 22
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-07-2013, 17:16
|
|
|
andre44 napisał/a: | rotax24 napisał/a: | natomiast przy 4000 obr/min i temperaturze 100 stopni powinno być około 0,4 bara czyli wynika że masz nadciśnienie |
a nie przypadkiem 4 bary | - masz andre rację pomyliłem się ma być 4 bary a dopuszczalna odchyłka +/- to 0,4 bara czyli jak przy 4tyś.obr/min było by 1,4 to panewek brak lub ale to byłby cud jest zawieszony "relief" w pompie oleju |
|
|
|
 |
jaro74
Nałogowiec

Dołączył: 18 Sty 2012 Posty: 164 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 05-07-2013, 08:28
Bolid: fiat seicento abarth |
|
|
to panowie co to moze byc za problem umnie ze świeci mi ta kontrolka oleju jak cisnienie oleju jest na 1.4 bar na biegu jałowym wymiana jeszcze raz oleju i filtra tam mi doradzili na warsztacie |
_________________ Szczyrk 2013 # 61
http://polskajazda.pl/Sam...Seicento/146275
 |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 05-07-2013, 08:45
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
jaro74 napisał/a: | to panowie co to moze byc za problem umnie ze świeci mi ta |
Przyczyn to może być multum, najprostsza to uszkodzony czujnik, jakieś spięcie w instalacji, itp. |
|
|
|
 |
|