Ponownie czujnik temp. wody |
Autor |
Wiadomość |
dziki83
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 8 Skąd: Płock
|
Wysłany: 03-04-2013, 11:32 Ponownie czujnik temp. wody
Bolid: Seicento Van 1.1 + lpg |
|
|
Witam serdecznie,
Przeczytałem kilka tematów (część starych i odnośniki nieaktualne) i w końcu nie znalazłem zakończonego tematu z rozwiązaniem dla 1.1 MPI.
1. czy jedynym rozwiązaniem jest trójnik na przewodzie i tam wpiecie czujnika płynu?
2. czy opcja z wymianą czujnika w bloku dotyczy i jest wykonalana dla silnika MPI?
Jeżeli któraś z opcji mam serdeczną prośbę o przekazania informacji typu rodzaj wskaźnika, czujnika itp.
Prosba jak zwykle dotyczy auta żony, która nie zwraca uwagi na pracujący wentylator a UPG już wymieniona i się nie nauczyła żeby zwracać uwagę |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 03-04-2013, 14:20
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
to do lampki przegrzania zamontuj piszczek/brzęczyk
trójnik na przewodzie jest najłatwiejszym rozwiazaniem ale załozysz go tylko na weze do chłodnicy - ciezko znaleźć trójnik na tak mały waz jak idzie do nagrzewnicy.podobno mozna wkrecic czujnik gdzies w termostat ale ja tego nie robiłem wiec nie wiem |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 03-04-2013, 17:04
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Bez problemu można wkręcić w termostat. Wierci się otwór, gwintuje, a potem czujnik wkręca na szczeliwo do gwintów. Jeździłem tak prawie rok i nawet kropla płynu nie wyciekła bokiem. Nie ma tam za dużo materiału, ale jak zrobi się dokładnie to śmiga aż miło. Później wpadło 1.2 i tutaj już miałem czujnik jednopinowy w głowicy, więc podpiąłem go pod wskaźnik bez wiercenia termostacie. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
dziki83
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 8 Skąd: Płock
|
Wysłany: 03-04-2013, 18:00
Bolid: Seicento Van 1.1 + lpg |
|
|
Czyli nie ma możliwości podmiany za oryginalny czujnik. Więc zostają rozwiązania jak wyżej Dzięki |
|
|
|
 |
freestylo
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Maj 2006 Posty: 239 Skąd: Podlaskie
|
|
|
|
 |
Lisek
spamer team
Pomógł: 14 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 3120 Skąd: Polska
|
Wysłany: 03-04-2013, 18:59
Bolid: Sc |
|
|
dziki83, masz LPG więc w czym problem wpinasz się w przewody wodne idące od silnika do parownika i po sprawie w tym rozmiarze trójnik spokojnie znajdziesz |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 06-04-2013, 16:34
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Uploaded with ImageShack.us
Tak wyglądało moje rozwiązanie w Ś.P. silniku 1.1 |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 07-04-2013, 13:32
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
ooo ciekawe jak w 1.2 16V w ktorym miejscu machnac czujnik |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 07-04-2013, 20:26
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Uncrossed, W 1,2 16V jest taki sam termostat i tak samo można zrobić jak miałem w 1.1. Druga sprawa można do wskaźnika podłączyć oryginalny czujnik (ten 3-pinowy chyba z 1.2 na boschu) i też będzie działać, a nic nie trzeba wiercić, kombinować. A w 1.2 z P1 jest jeszcze po prawej stronie termostatu czujnik jednopinowy on daje sygnał na tablicę z zegarami w Punto, który też można podłączyć do innego wskaźnika np. z allegro (teraz mam tak zrobione). |
|
|
|
 |
DeVILBISS [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2013, 20:30
|
|
|
ir3n3usz napisał/a: | A w 1.2 z P1 jest jeszcze po prawej stronie termostatu czujnik jednopinowy on daje sygnał na tablicę z zegarami w Punto, który też można podłączyć do innego wskaźnika np. z allegro (teraz mam tak zrobione). |
Tylko czy zegar z allegro da wiarygodny odczyt na czujniku z p1. Cos mi sie tak wydaje ze jak i czujnik tak i zegar musza byc z tej samej parafi, zeby tam prawda pokazana była, czyż nie ? |
Ostatnio zmieniony przez DeVILBISS 07-04-2013, 20:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 07-04-2013, 20:34
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Ok. 5-6st. zegar zaniża niż jest odczyt z czujnika w kolektorze dla ECU. Przy temp. pracy pokazuje mi ok. 83st. To jest najprostsze rozwiązania. Jak ma być idealnie, to zostaje wiercenie w termostacie lub trójnik na wężu do chłodnicy, ale wiadomo że nie będzie pokazywał przed otwarciem termostatu. Dlatego myślę, że lepiej wiercić. |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 07-04-2013, 21:23
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
własnie mam z PI - nie chodzi mi o dokladne wskazania wskaźnika - jak bedzie kilka stopni roznicy to przezyje zreszta - mozna przekalibrowac zawsze troche |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
|