FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ponownie czujnik temp. wody
Autor Wiadomość
dziki83 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 8
Skąd: Płock
Wysłany: 03-04-2013, 11:32   Ponownie czujnik temp. wody
   Bolid: Seicento Van 1.1 + lpg


Witam serdecznie,
Przeczytałem kilka tematów (część starych i odnośniki nieaktualne) i w końcu nie znalazłem zakończonego tematu z rozwiązaniem dla 1.1 MPI.

1. czy jedynym rozwiązaniem jest trójnik na przewodzie i tam wpiecie czujnika płynu?
2. czy opcja z wymianą czujnika w bloku dotyczy i jest wykonalana dla silnika MPI?

Jeżeli któraś z opcji mam serdeczną prośbę o przekazania informacji typu rodzaj wskaźnika, czujnika itp.

Prosba jak zwykle dotyczy auta żony, która nie zwraca uwagi na pracujący wentylator a UPG już wymieniona i się nie nauczyła żeby zwracać uwagę ;)
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 03-04-2013, 14:20   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


to do lampki przegrzania zamontuj piszczek/brzęczyk :D
trójnik na przewodzie jest najłatwiejszym rozwiazaniem ale załozysz go tylko na weze do chłodnicy - ciezko znaleźć trójnik na tak mały waz jak idzie do nagrzewnicy.podobno mozna wkrecic czujnik gdzies w termostat ale ja tego nie robiłem wiec nie wiem :)
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 03-04-2013, 17:04   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Bez problemu można wkręcić w termostat. Wierci się otwór, gwintuje, a potem czujnik wkręca na szczeliwo do gwintów. Jeździłem tak prawie rok i nawet kropla płynu nie wyciekła bokiem. Nie ma tam za dużo materiału, ale jak zrobi się dokładnie to śmiga aż miło. Później wpadło 1.2 i tutaj już miałem czujnik jednopinowy w głowicy, więc podpiąłem go pod wskaźnik bez wiercenia termostacie.
_________________
Moje Seicento
 
 
dziki83 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 8
Skąd: Płock
Wysłany: 03-04-2013, 18:00   
   Bolid: Seicento Van 1.1 + lpg


Czyli nie ma możliwości podmiany za oryginalny czujnik. Więc zostają rozwiązania jak wyżej :) Dzięki
 
 
freestylo 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 239
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 03-04-2013, 18:50   
   Bolid: 1.1 MPI


możesz też zajechać do ślusarza i Tobie taki adapter wykona, ja właśnie będe montował jak będą cieplejsze dni
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 
 
 
Lisek 
spamer team

Pomógł: 14 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 3120
Skąd: Polska
Wysłany: 03-04-2013, 18:59   
   Bolid: Sc


dziki83, masz LPG więc w czym problem :p wpinasz się w przewody wodne idące od silnika do parownika i po sprawie ;) w tym rozmiarze trójnik spokojnie znajdziesz :ok:
 
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 06-04-2013, 16:34   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG




Uploaded with ImageShack.us

Tak wyglądało moje rozwiązanie w Ś.P. silniku 1.1 :twisted:
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 07-04-2013, 13:32   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


ooo ciekawe jak w 1.2 16V w ktorym miejscu machnac czujnik :)
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 07-04-2013, 20:26   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Uncrossed, W 1,2 16V jest taki sam termostat i tak samo można zrobić jak miałem w 1.1. Druga sprawa można do wskaźnika podłączyć oryginalny czujnik (ten 3-pinowy chyba z 1.2 na boschu) i też będzie działać, a nic nie trzeba wiercić, kombinować. A w 1.2 z P1 jest jeszcze po prawej stronie termostatu czujnik jednopinowy on daje sygnał na tablicę z zegarami w Punto, który też można podłączyć do innego wskaźnika np. z allegro (teraz mam tak zrobione).
 
 
DeVILBISS
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2013, 20:30   

ir3n3usz napisał/a:
A w 1.2 z P1 jest jeszcze po prawej stronie termostatu czujnik jednopinowy on daje sygnał na tablicę z zegarami w Punto, który też można podłączyć do innego wskaźnika np. z allegro (teraz mam tak zrobione).


Tylko czy zegar z allegro da wiarygodny odczyt na czujniku z p1. Cos mi sie tak wydaje ze jak i czujnik tak i zegar musza byc z tej samej parafi, zeby tam prawda pokazana była, czyż nie ? :grin:
Ostatnio zmieniony przez DeVILBISS 07-04-2013, 20:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 07-04-2013, 20:34   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Ok. 5-6st. zegar zaniża niż jest odczyt z czujnika w kolektorze dla ECU. Przy temp. pracy pokazuje mi ok. 83st. To jest najprostsze rozwiązania. Jak ma być idealnie, to zostaje wiercenie w termostacie lub trójnik na wężu do chłodnicy, ale wiadomo że nie będzie pokazywał przed otwarciem termostatu. Dlatego myślę, że lepiej wiercić.
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 07-04-2013, 21:23   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


własnie mam z PI - nie chodzi mi o dokladne wskazania wskaźnika - jak bedzie kilka stopni roznicy to przezyje zreszta - mozna przekalibrowac zawsze troche :D
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum