FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
za duży pobór prądu na postoju
Autor Wiadomość
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 29-03-2013, 15:58   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


volg napisał/a:
Wyjąłem czarny przekaźnik i podłączając miernik szeregowo zmierzyłem natężenie w gnieździe przekaźnika na złączach sterowania ( z tego co pamiętam to 85 i 86 ). Czy na pewno to wina sterownika, czy mam jeszcze gdzieś szukać? Jeśli jednak sterownik jest zepsuty to czy rzucać się na taniochy z allegro? Ceny zaczynają się już od 50 zl.

Miałeś tam zmierzyć napięcie ;) Nie powinno być napięcia kiedy silnik zgaszony ponad 90 sekund. Jeśli jest to sterownik wciąż podaje masę przewodem błękitnoczerwonym . Plus jet tam stale na przewodzie czerwonym w podstawce przekaźnika. Dla potwierdzenia czy to sterownik - przy kolejnym pomiarze odepnij wtyk sterownika. Jeśli masa zniknie - wina sterownika . Jeśli będzie nadal to przewód błękitnoczerwony łapie masę z zewnątrz.
Na allegro poszukaj takiego sterownika co nie ma kodu - bez immo fiat code. Inaczej nie odpalisz samochodu chyba że kupisz komplet czyli sterownik silnika +centralka Fiat Code + kluczyk(i)
Jednak jeśli chcesz to zrób jak pisałem - wyłącznik manualny lub przekaźnik wyłączający.
W tym czasie upolujesz okazję - może na forum ktoś będzie miał poswapowego.
 
 
dominik520 
Bywalec

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 60
Skąd: czempin
Wysłany: 05-04-2013, 18:30   
   Bolid: seicento


mam podobny problem,mianowicie mam pobór na 1A,po wyciągnięciu bezpiecznika nr.15 spada do 0,początkowo myślałem,że winne jest radio,lecz po odłączeniu kostek od radia i włożeniu bezpiecznika mam pobór na jakieś 0,7A,od czego jest bezpiecznik nr.15?
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 05-04-2013, 19:13   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Bezpiecznik F15 odpowiada za radio, lampkę oświetlenia wnętrza, zagar w zestawie wskaźników (jeśli posiadasz) oraz alarm (fabryczny) . Dotyczy SC SPI bo chyba takiego posiadasz?
 
 
dominik520 
Bywalec

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 60
Skąd: czempin
Wysłany: 05-04-2013, 19:19   
   Bolid: seicento


macher, tak mam spi 0.9,zegar jest(przekładany licznik) alarmu brak,czyli mogę go odłączyć,czy szukać przyczyny w wymienionych przez ciebie rzeczach?nic więcej nie jest pod niego podłączone?(sterowanie silnika itd.)bo auto normalnie odpala bez niego :|
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 05-04-2013, 19:37   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


No jest jeszcze instalacja dla telefonu komórkowego ale chyba to nie dotyczy? Przewód zasilający plusem lampkę przechodzi przez białe złącze pod nakładką przy lewej stopie kierowcy na słupku "A" w wejścoiu 20 złącza pod kolorem przewodu czerwonozielonym. Zerknij tam czy nie masz korozji w tym złączu i upływu prądu. Rozepnij złącze i pomierz czy prąd nie ucieka .
BTW nie wiadomo co poprzedni właściciel pocudował z instalacją ...
 
 
dominik520 
Bywalec

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 60
Skąd: czempin
Wysłany: 05-04-2013, 20:07   
   Bolid: seicento


auto odkupione od teścia(pierwszy właściciel) dla żony :-P ,więc w przeszłości raczej nic grzebane nie było,jutro sprawdzę tą lampkę co opisałeś,pytam o ten bezpiecznik,bo byłem dzis u elektryka i zasugerował,że ten bezpiecznik coś z kompem ma wspólnego,lecz z tego co kojarzę to są te koło kompa i aku.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 06-04-2013, 10:19   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


dominik520 napisał/a:
byłem dzis u elektryka i zasugerował,że ten bezpiecznik coś z kompem ma wspólnego,lecz z tego co kojarzę to są te koło kompa i aku.

Od sterownika masz bezpiecznik przy czarnym przekaźniku (7.5A) Ten sam zasila też FIATA CODE jeśli posiadasz. Jednak to tylko zasilanie sterowników za urządzenia wykonawcze ukąłdu wtryskowego tzn zasilanie wtrysku, pompy paliwa cewek evapu sondy odpowiada bezpiecznik EFI(20A) za akumulatorem.
Bezpiecznik F15 nie ma powiązania z układem wtryskowym. Szukaj w tych elementach co podałem w poprzednim poście. Na pewno masz pobór 1A? To jakieś 12W poboru mocy -prawie trzy takie żarówki w lampce sufitowej.
0.7 A to tez prawie dwie żarówki (8.4W) strasznie dużo. Kilka godzin i kiepskie aku nie odpali auta.
 
 
dominik520 
Bywalec

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 60
Skąd: czempin
Wysłany: 06-04-2013, 12:04   
   Bolid: seicento


nie tylko kiepskie,ale i nowe zabija!kupiłem nowe aku 2 miesiące temu,bo przy -15 nie odpalał(aku. miało 2 lata),lecz po kilku dniowym postoju siadało nawet nowe aku,no to miernik w łape i sprawdzenie poboru,wyciągałem po kolei bezpieczniki i okazało się,że 15 winna,lecz po odczepieniu kostek od radia i ponownym sprawdzeniu,nadal coś pod ''15'' żre prąd :sad: ,właśnie sprawdzam co z tym złączem,koło nadkola,jak znajdę przyczynę to napiszę,pozdro
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 06-04-2013, 12:13   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Na czas ustalenia usterki możesz wyjąć ten bezpiecznik . Będziesz bez działającej lampki wewnątrz i radia (radio możesz zasilić z bezpiecznika F14 F16 F17 F18 - to sa sama linia zasilajaca co bezpiecznik F15) . Wymieniałeś wskaźniki na takie z zegarem . Może tam jest taki pobór?
 
 
dominik520 
Bywalec

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 60
Skąd: czempin
Wysłany: 06-04-2013, 12:20   
   Bolid: seicento


jak wyciągne bezpiecznik to po jakieś minucie jest zerowy pobór,auto nawet po tygodniu stania pod chmurką odpala bez najmniejszych problemów,lecz wolę mieć tą lampkę itd. więc poszukiwania trwają,a możesz dokładniej wytłumaczyć jakby co jak i gdzie podpiąć się pod inny bezpiecznik,tak żeby to miało ręce i nogi :wink: ,
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 06-04-2013, 12:34   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Radio podpinasz w ten sposób że przewód oryginalny do zasilania radiem (czerwonozielony) odpinasz od kostki radia (zaizoluj go bo dotknie czasem do masy) i w jego miejsce przy radiu podpinasz kabel i ciągniesz go do bezpiecznika np F18 . To bezpiecznik od światła przeciwmgielnego tylnego . Wyciągnij bezpiecznik i sprawdź miernikiem na jego gnieździe gdzie jest plus. Podpinasz kabel do radia w miejsce gdzie nie ma plusa (o ile pamiętam to w dolnym pinie bezpiecznika) i zakładasz bezpiecznik. Masz w ten sposób zasilanie radia chronione bezpiecznikiem.
Zrób pomiar upływu prądu po rozłączeniu złącza białego pod nakładką . Bedziesz wiedział czy szukać przed złączem w instalacji czy za złączem . Wyjmij wpierw żarówkę z lampki wnętrza i też zrób pomiar.
To że upływ prądu stabilizuje się po wyjęciu bezpiecznika ale po jakiejś minucie jest zastanawiające.
 
 
dominik520 
Bywalec

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 60
Skąd: czempin
Wysłany: 06-04-2013, 12:45   
   Bolid: seicento


włanie rozczepiłem białą kostkę(ostatni pin w pierwszym rzędzie kabel od lampki) i jest zero poboru(przy odłączonym radiu)co ciekawe styki w białej(jak i żółtej kostce)jak nowe,lecz przy lampce wszystko zaśledziałe,wyczyściłem je potraktowałem wd-40 i jest zerowy pobór :)) :)) :)) ,ale gdy podłącze kostki na radiu to jest 0,6A :| ,posprawdzam jeszcze tą niby ori kostkę od radia i wyciągne radio z auta,jak sprawdzic wyciągnięte radio czy pamięć nie bierze takiego prądu?bo jak na razie to wiszę Ci macher, browara za pomoc :))
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 06-04-2013, 13:17   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Radio potrafi podżerać prądu. Niby tylko podtrzymanie pamięci ale zawsze. I niektóre więcej żrą. Lampkę wykluczyłeś ale nie traktuj WD40 styków. Skoro ten preparat jest przeznaczony do startowania wilgotnych silników to on izoluje wszelkie przebicia więc tak samo może tu zaizolować kontakty. Do styków są inne antyoxydanty.
Podtrzymanie pamięci to właśnie będzie ten bezpiecznik F15 bo na zasilanie radia masz chyba osobny po kluczyku? Czy możesz bez kluczyka słuchać radia i masz oba kable tzn zasilanie i podtrzymanie pamięci zwarte?
 
 
dominik520 
Bywalec

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 60
Skąd: czempin
Wysłany: 06-04-2013, 13:36   
   Bolid: seicento


kabli do radia od budy mam 6,zielono-czerwony+,czarny-,4 głośnikowe,pamięć połączona z zasilającym(zielono-czerwonym)czyli radio całe pod bezpiecznikiem,puścić osobno zasilający a od pamięci podłączyć pod zielono-czerwony?ma to sens,czy zostawic tak jak teraz?na wiązce od radia pod pamięcia,zasilaniem i masą jakąś czarną skrzynkę(chyba jakiś filtr)z 2 bezpiecznikami,odłączyć to i podłączyć bezpośrednio,czy zostawić?żadne kable w wiązce od radia nie są uszkodzone itd.a gdy podłącze to pobór mam na 0,6A...może coś z radiem nie ten teges?
http://www.fotosik.pl/pok...ac20bdc708.html
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 06-04-2013, 14:38   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


dominik520 napisał/a:
pamięć połączona z zasilającym(zielono-czerwonym)czyli radio całe pod bezpiecznikiem,puścić osobno zasilający a od pamięci podłączyć pod zielono-czerwony?ma to sens,czy zostawic tak jak teraz?na wiązce od radia pod pamięcia,zasilaniem i masą jakąś czarną skrzynkę(chyba jakiś filtr)z 2 bezpiecznikami,odłączyć to i podłączyć bezpośrednio,czy zostawić?

Pamięć (przewód żółty w standardzie ISO) pozostaw pod czerwonozielonym a zasilanie(czerwony) weź po kluczyku (np bezpiecznik F21- plus do swiała stop i cofania). W ten sposób rozdzielisz linie i będziesz mógł pomierzyć co kradnie prąd. Jeśli radio to nie tak źle bo będzie brało tylko po kluczyku w zasadzie kiedy silnik będzie odpalony. Jeśli pamięć to gorzej - albo radio do naprawy albo akumulator bedzie wyładowywało albo odłączysz pamięć i będzie zawsze resetowało ustawienia.
To urządzenie to filtr . Zostaw skoro było razem z radiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum