Wkurzające |
Autor |
Wiadomość |
Majk-l
Nałogowiec Przyjaciel SC.PL

Wiek: 36 Dołączył: 05 Sty 2013 Posty: 904 Skąd: WZY
|
Wysłany: 09-04-2013, 00:54
Bolid: Peugeot 406 |
|
|
Łukasz napisał/a: | Mi szkoda gazowac auto, które na banie pali 4,2 litra, w miescie 5,5 a w zime nie przekroczyło mi 6 litrów przy -20 stopniach. |
w takie cuda to ja nie uwierze...
ja w trybie mieszanym pale 6.8, to gzdie tu 5,5 po samym miescie? |
_________________
|
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 09-04-2013, 01:32
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
Majk-l, szukaj usterki
katowice łeba, oczywiście w te zdjęcia możesz uwierzyć jak w zeszłoroczny śnieg, Twoja sprawa
ja na forum nikogo ani nie uszczęśliwiam, ani bajeruje, ekonomia ponad wszystko
wyjazd
gdzieś przed łodzią
gdańsk autobana
515 km zalane pod korek
z punta miałem jeszcze lepsze dowody zdjęciowe, ale niestety dysk szlag trafił a to były moje najlepsze wakacje, od tego czasu mam dysk zewnętrzny i wszystko zgrywane na bieżąco
w tamtym roku byłem w szczecinie, w kamieniu pomorskim to jak wyjechałem w katowic na A4 przez autobany w dojczach to gdyby nie bramki to do niemiec bym sprzęgła nie wcisnął... tam byłby rekord.. ale życie nie polega na mierzeniu każdej kropelki paliwa |
_________________
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2013, 08:45
|
|
|
Koniec galopowania - koń uwiązany
Łukasz twój wynik jest jak najbardziej realny osobiście udało mi się uzyskać podobny wynik przy wyjeździe do Jastarni natomiast tak ekonomiczne spalanie to również zasługa prawidłowej obsługi samochodu i co najważniejsze świadomości eksploatacyjnej- jak ktoś ma skrajnie zaniedbany samochód to bez problemu uzyska spalanie w okolicach 9l na 100 i zamiast w tym momencie zacząć coś robić z tym faktem to podejmuje decyzję o montaż LPG bo koszty go zżerają - to sytuacja porównywalna z założeniem bardziej ekonomicznego pieca gazowego dla redukcji kosztów bez rozważenia ocieplenia budynku |
|
|
|
 |
ptum
Nałogowiec
Wiek: 37 Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 167 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-04-2013, 09:13
Bolid: Seicento 900 SPI + LPG |
|
|
Ja LPG nie zakładałem, kupiłem już z założonym.
Jednak nawet jeśli byś musiał zakładać sekwencje, to po prostu poczekasz nie 10000km na zwrot, tylko 20000. Wszystko zależy od tego ile kto jeździ .
Powiedzmy że 10 lat temu kupił ktoś seja, założył nawet tą sekwencję, zaraz po kupnie, zrobił w te 10 lat jakieś 150tyś km, i ten ktoś - fakt, musiał wydać na początek 3000zł na tą sekwencję, ale w ogólnym bilansie po tych 10 latach i tak zaoszczędził tankując LPG zamiast PB około 15-20tyś zł. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 09-04-2013, 09:17
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
dlatego powtarzam, gaz jest nie tyle dobry co - oszczędny
jak rocznie pokonujesz spore dystanse to nie ma co sie zastanawiac, bo na rynku dostaniesz nowy silnik za niewielkie pieniadze a oszczedności są duzo wieksze
natomiast czy gazować lincolna czy porsche - tu bym sie juz zastanowił, bo koszt remontu silnika albo nabycie "uzywanego" moze byc trudne i mega kosztowne
temat gazu jest długi jak wisła i nudny jak chłopi pisałem już o tym i nie ma dwóch identycznych przypadków - każdy musi to przeliczyć sam
mi się nie za bardzo kalkulowało, nie chciało "kaleczyć" auta instalacjami i tyle, ale już innemu się gaz bardzo opłaca i nie ma dyskusji
natomiast jeszcze raz zalecam jak komus pali wachy 8 litrów od zaczęcia szukania przyczyny a nie gazować bo dużo pali
proste przeliczenie w zdrowym aucie:
4,5L wachy na auto banie - 24,50 zł
6,5L gazu na auto banie przy tych samych parametrach 18 zł
oszczędność 6 zł na 100 km
60 zł na 1000 km ( dajmy już 70 )
700 zł na 10 000
wydając 3000 na sekwencję muszę jeździć 40 000 km żebym był na zero, nie licząć kabli, świec, przeglądów i możliwości awarii z uwagi na gazownika partacza
40 000 km to 2,5 roku żeby być na zero - średnio mi się to uśmiecha
potem nawet jak się to zwróci to robie 16 000 km rocznie czyli zysk 70 zł x 16 = 1100 zł tu dopiero zaczynam zarabiać |
_________________
 |
|
|
|
 |
jachu93
Nałogowiec AntyMatizowy

Wiek: 32 Dołączył: 07 Sie 2012 Posty: 506 Skąd: Zimbabwe
|
Wysłany: 09-04-2013, 09:45
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Majk-l napisał/a: | Łukasz napisał/a: | Mi szkoda gazowac auto, które na banie pali 4,2 litra, w miescie 5,5 a w zime nie przekroczyło mi 6 litrów przy -20 stopniach. |
w takie cuda to ja nie uwierze...
ja w trybie mieszanym pale 6.8, to gzdie tu 5,5 po samym miescie? |
Mam takie samo zdanie. Po mieście, zimą, czasem mały korek, dość krótkie odcinki - spalanie 8, czasem 9 na 100 km. Fakt nie jeżdże jakoś "eko", ale to spalanie dla mnie to i tak totalna masakra. Kolega ma Sejka Sporting i pali mu podobnie do mojego. |
_________________ Znajdziesz mnie na forum.subaru.pl
http://jazdamiejska.pl/ ZAPRASZAM!
 |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 09-04-2013, 10:22
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
taak
teraz pokłócmy się o spalanie hehe..
no mnie Punto w trasie też potrafi zejsć do 4,5L/100 (Łódź - Toruń, Łódź - Bukowina)
Co do miasta też jstem w szoku jak Łukaszowi się to udało - ja poniżej 7 nie zszedłem ani 700ką, ani serią 1108, ani tym bardziej 1242 zarówno 8v i 16v teraz |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 09-04-2013, 11:04
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
Linda, jezdze duzo w nocy |
_________________
 |
|
|
|
 |
Znakomity
Nałogowiec
Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 184 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-04-2013, 12:37
Bolid: Był 1.1 SPI |
|
|
Ale off top się zrobił konkretny ale to w końcu hyde park
Ja to zauważyłem że w kwestii spalania najwięcej mają do powiedzenia Ci którzy nawet nie potrafią zmierzyć ew Ci tankujący zawsze za 50zł
Z gazem ciągle te same puste argumenty-silnik niszczy, wybuchniesz, muł, strzela (ew szczela ) i w ogóle nigdy nie przerobię bo nie i już
Nawet nie chce mi się zabierać głosu w żadnej kwestii-spadam na allegro szukać nowego silnika i magnetyzerów |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny. |
|
|
|
 |
hansi14
Nałogowiec

Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 164 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 09-04-2013, 12:54
Bolid: kanar 16v |
|
|
ja kupilem sejaka 1.1 z gazem
Wybuchnac nie wybuchnal a na gazie zrobione jakies 90tys
przez ten czas co roku na regulacje i wymiane filtrow i raz tylko parownik szlag trafil i 400zl poszlo.
Co do swapowania i gazowania to uj mnie to. Ktos chce jego sprawa. Chce to ma jego auto |
_________________ http://polskajazda.pl/Sam...Seicento/143808 |
|
|
|
 |
Danielek
Nałogowiec
Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 447 Skąd: WWL
|
Wysłany: 09-04-2013, 13:14
Bolid: Toledo 1.8 20V |
|
|
Osobiscie jestem zwolennikem gazu nie wyobrazam sobie mojego budzetu gdybym mial smigac na Pb.
Spalanie w miescie
Pb-10 litrow - 58zl
Lpg -11.5 litra-29,9zl
Oszczednosc na kazdych 100 km - 28,1 zl
Instalacja Stag 4 sekwencja 2 tys zl
przeglad drozszy od normalnego o ok 70zl
Filtry wymieniane co 10 tys (x2 w roku) 100zl
Przewody WN i swiece takie same jak do Pb wymiana swiec co 40 tys.
Roczy przebieg ok 25 tys z czego jakies 5 tys na Pb.
tak to wyglada w moim przypadku.
Niech mi ktos powie ze gaz sie nie oplaca. |
Ostatnio zmieniony przez Danielek 09-04-2013, 13:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 09-04-2013, 13:15
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Linda napisał/a: | taak
teraz pokłócmy się o spalanie |
Ostatnio w trasie moja wiocha -poznań spalił 6.15 na 100 km. Gazu oczywiście . A jak jeżdżę tak trasa 25 km i spowrotem to wychodzi 6.4. Sam się dziwię ale podpinałem pod komputer i na gazie jest ok wyregulowany. |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2013, 13:33
|
|
|
Jedno jest pewne że auta z gazem nigdy nie kupię bo jak kogoś nie stać na paliwo to tym bardziej na prawidłową eksploatację i porządne materiały - skoro oszczędza na paliwie to gdzież by kupił porządny olej a że o filtrach nie wspomnę - a zresztą ma rację po co bezpowrotnie zniszczonemu silnikowi przez LPG porządny olej i filtry w sumie potrzebne jak nieboszczykowi prawko |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 09-04-2013, 13:41
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
rotax24 napisał/a: | Jedno jest pewne że auta z gazem nigdy nie kupię bo jak kogoś nie stać na paliwo to tym bardziej na prawidłową eksploatację i porządne materiały - skoro oszczędza na paliwie to gdzież by kupił porządny olej a że o filtrach nie wspomnę |
I tu się mylisz. Ekonomia ekonomią ale robię sam przegląd -wymieniam filtry gazu itp. Po co mam jeździć do gazownika i płacić za regulację 60 zł jak moge to sam zrobić? PC w garażu dobry program i śmiga. Jak zobaczyłem co mi gazownik poustawiał w programie - co odhaczył czego nie zaznaczył to poprawiłem i spalanie spadło o ponad litr gazu na setkę. A parownik od nowości - 9 lat nie regenerowany więc nie jest zaniedbany.
rotax24 napisał/a: | po co bezpowrotnie zniszczonemu silnikowi przez LPG porządny olej i filtry w sumie potrzebne jak nieboszczykowi prawko |
Ciekawe co na to producenci aut którzy w salonach oferują samochody z fabryczną instalacją LPG? Nieboszczykowi zamiast prawka potrzebny obol, by miał czym zapłacić Charonowi żeby go przewiózł łodzią na drugi brzeg Styksu do Hadesu . |
|
|
|
 |
Kowal
Nałogowiec

Wiek: 37 Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 148 Skąd: WWA / Ciechanów
|
Wysłany: 09-04-2013, 14:18
Bolid: sejak 1.2 8v ElPiGi ;D |
|
|
a ja się tak zastanawiam... ..
czy w cento da radę zmodzić coś takiego jak jest w tych nowych silnikach fiatowskich TwinAir (montowane jednostki o pojemności 0.9 np. w nowych Grande Punto), że silnik 4 cylindrowy może chodzić na 2 gary jak osiągnie optymalną ilość obrotów
Podejrzewam, że jakby się uparł to spalanie w trasie spokojnie w przedziale 4-5 litrów przy czymś takim
co myślicie na ten temat? |
_________________ Szczyrk #85
 |
|
|
|
 |
|