FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wkurzające
Autor Wiadomość
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 09-04-2013, 14:26   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


przecież tłoki masz na jednym wale.. więc jakim cudem chciałbyś żeby dwa przestały chodzić :)
poza tym twinair ma dwa gary ogólnie, nie dwa odłączane :P
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 09-04-2013, 14:28   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


jemu chodzi raczej o brak wybychów w cylindrach ale mysle ze wiesz i sobie zartujesz ;D
- poroniony pomysł jak dla mnie za duzo kombinowania.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
macher 
Moderator

Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 09-04-2013, 14:29   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


4 cylindry wg mnie to troszkę za mało ale już w 6 cylindrowych jakby wyłączyć dwa cylindry to i tak dźwięk pozostałby 4garowca. Oczywiście chodzi o odcięcie wtrysku paliwa a nie wyłączenie którejś z cewek odpowiadającej za dwa cylindry bo wtedy paliwo i tak by szło tyle że w wydech . Jakby w czterocylindrowcach dwa wyłączyć to faktycznie mały fiat by był . Mniejszy moment obrotowy i moc przekładałaby się na mocniejsze naciskanie pedału przyspieszenia i koło się zamyka.
Dobre dla większych cylindrów powyżej 6. Robią tak m innymi BMW VW i amerykanie
Tak samo można zrobić inny myk - odłączyć jedną półoś i zatrzymać ją na stałe tak by cała moc i moment szła na jedno koło. Byłby słabszy ale po rozbujaniu pewnie szedłby o wiele szybciej.
 
 
Kowal 
Nałogowiec


Wiek: 37
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 148
Skąd: WWA / Ciechanów
Wysłany: 09-04-2013, 14:55   
   Bolid: sejak 1.2 8v ElPiGi ;D


macher napisał/a:
Tak samo można zrobić inny myk - odłączyć jedną półoś i zatrzymać ją na stałe tak by cała moc i moment szła na jedno koło. Byłby słabszy ale po rozbujaniu pewnie szedłby o wiele szybciej.

hehe to to już zupełnie odjechany myk :D :lol:
_________________
Szczyrk #85
 
 
dijack 
Nałogowiec
Noł lajf


Wiek: 32
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 817
Skąd: Wieluń
Wysłany: 09-04-2013, 16:24   
   Bolid: Seicento 1.1 SPI


A ja tam myślę o gazowaniu. Nie chodzi mi o oszczędność takiego typu że czekam kiedy mi się gazownia zwróci czy nie mam na eksploatację.
Płacąc raz 1500zł będę tak nastawiony że od tego momentu oszczędzam na paliwie przez co będzie mi łatwiej wydawać pieniądze na części ;)
Silnik kosztuje 400zł? Mając silnik poza autem możemy wymienić sobie samemu wszystko na zapas i mamy długo spokój ;)
_________________
Pozdrawiam Szymon
SEICENTO NA FACEBOOK'U
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 09-04-2013, 16:25   

kowal20 napisał/a:
macher napisał/a:
Tak samo można zrobić inny myk - odłączyć jedną półoś i zatrzymać ją na stałe tak by cała moc i moment szła na jedno koło. Byłby słabszy ale po rozbujaniu pewnie szedłby o wiele szybciej.

hehe to to już zupełnie odjechany myk :D :lol:
- ależ to tak zwane "wolne koło" jakie było w syrenie i wartburgu - uważam że to wcale nie było głupie tylko bardziej potrzebne w dwusuwie gdzie hamowanie silnikiem bez mieszanki równało się brakowi smarowania i takie sprzęgło jednokierunkowe w skrzyni było koniecznością - w czterosuwie byłby to fajny patent do wykorzystania na trasie :ok:
 
 
rudiov 
Nałogowiec
POlski osioł


Wiek: 38
Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 343
Skąd: Krk
Wysłany: 09-04-2013, 18:19   
   Bolid: 1.1 mpi van / Zafira 1.6


Heh to jeszcze w ramach offtopa i oszczędności zamiast zakładać LPG (polecam super sprawa jak ktoś dużo jeździ :wink: ) można w cenie sekwencji zrobić prawo jazdy A1 lub A i kupić Yamahe YBR :lol:

- bezawaryjna
- korek nas nie dotyczy (czas to pieniądz czyli $$)
- spalanie 2litr PB 11zł/100km
- parkometry w centrum nas nie dotyczą
- szukanie miejsca parkingowego nas nie dotyczy

:)) :))
 
 
ptum 
Nałogowiec

Wiek: 37
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 167
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-04-2013, 18:57   
   Bolid: Seicento 900 SPI + LPG


Niestety wzrok mi na zrobienie A zgodnie z prawem nie pozwala ;P ,
w innym przypadku już dawno bym się na 2 kółka przesiadł ;)
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 09-04-2013, 19:11   

rudiov napisał/a:
można w cenie sekwencji zrobić prawo jazdy A1 lub A i kupić Yamahe YBR
- Panie a zima,deszcze,burze,wiatry,bezpieczeństwo przede wszystkim - toż już wolałbym zniszczyć silnik montując LPG :rotfl:
 
 
jonas 
Bywalec


Wiek: 42
Dołączył: 16 Kwi 2012
Posty: 80
Skąd: Piła
Wysłany: 09-04-2013, 19:23   
   Bolid: 1.1 SPI (był)


Gaz niszczący ośmiozaworowy fiatowski silnik FIRE to tak samo śmieszna głupotka jak wybuchająca butla z LPG, która wytrzymuje kilkaset barów i napie...eee uderzanie ciężkim młotem. Porównajmy to z analogowym niemagicznym bakiem Seicento, wykonanym z blachy modelarskiej, którą można przedziurawić zaostrzonym patykiem.

Sensownym argumentem przeciw jest natomiast robienie małych przebiegów i zajęte miejsce w bagażniku i z tych powodów nawet nie rozważałem uprawiania hitleryzmu motoryzacyjnego, znaczy zagazowania.

I skoro już zeszliśmy z tematu, to dla odmiany co mnie raduje w Seicento - amortyzator tylny za 50 zł, filtr oleju za 15 zł i filtr powietrza za 13 zł. No.
_________________
2.4 litra i 169 KM, już takich nie robią
 
 
macher 
Moderator

Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 09-04-2013, 19:27   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


jonas napisał/a:


I skoro już zeszliśmy z tematu, to dla odmiany co mnie raduje w Seicento - amortyzator tylny za 50 zł, filtr oleju za 15 zł i filtr powietrza za 13 zł. No.

Aleś przepłacił ... Filtr oleju 9 zł :)
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 09-04-2013, 19:37   

macher napisał/a:
Aleś przepłacił ... Filtr oleju 9 zł
- o to to właśnie o tym pisałem :)) :)) :))
rotax24 napisał/a:
Jedno jest pewne że auta z gazem nigdy nie kupię bo jak kogoś nie stać na paliwo to tym bardziej na prawidłową eksploatację i porządne materiały - skoro oszczędza na paliwie to gdzież by kupił porządny olej a że o filtrach nie wspomnę
 
 
ptum 
Nałogowiec

Wiek: 37
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 167
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-04-2013, 19:38   
   Bolid: Seicento 900 SPI + LPG


Bagażnik jest ok ;) , butla w kole, a na krótsze trasy jak potrzebuję bagażnika i miejsca z tyłu to zabieram zapas w spraju ;) normalny zapas tylko na dalsze wyjazdy.
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 09-04-2013, 19:40   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


ja pitolę Chłopie, ale Ty bezedury wypisujesz
Sorry :P sam nie jestem zwolennikiem lpg, ale daleki jestem od hejtowania tego typu napędu
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 09-04-2013, 19:41   

ptum napisał/a:
Bagażnik jest ok ;) , butla w kole, a na krótsze trasy jak potrzebuję bagażnika i miejsca z tyłu to zabieram zapas w spraju ;) normalny zapas tylko na dalsze wyjazdy.
- tiaa jak rozetniesz bok opony to ten zapas w sprayu będziesz mógł sobie o tu :dupa: za przeproszeniem włożyć :wesoly:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum