Wkurzające |
Autor |
Wiadomość |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 09-04-2013, 14:26
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
przecież tłoki masz na jednym wale.. więc jakim cudem chciałbyś żeby dwa przestały chodzić
poza tym twinair ma dwa gary ogólnie, nie dwa odłączane |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 09-04-2013, 14:28
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
jemu chodzi raczej o brak wybychów w cylindrach ale mysle ze wiesz i sobie zartujesz ;D
- poroniony pomysł jak dla mnie za duzo kombinowania. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 09-04-2013, 14:29
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
4 cylindry wg mnie to troszkę za mało ale już w 6 cylindrowych jakby wyłączyć dwa cylindry to i tak dźwięk pozostałby 4garowca. Oczywiście chodzi o odcięcie wtrysku paliwa a nie wyłączenie którejś z cewek odpowiadającej za dwa cylindry bo wtedy paliwo i tak by szło tyle że w wydech . Jakby w czterocylindrowcach dwa wyłączyć to faktycznie mały fiat by był . Mniejszy moment obrotowy i moc przekładałaby się na mocniejsze naciskanie pedału przyspieszenia i koło się zamyka.
Dobre dla większych cylindrów powyżej 6. Robią tak m innymi BMW VW i amerykanie
Tak samo można zrobić inny myk - odłączyć jedną półoś i zatrzymać ją na stałe tak by cała moc i moment szła na jedno koło. Byłby słabszy ale po rozbujaniu pewnie szedłby o wiele szybciej. |
|
|
|
 |
Kowal
Nałogowiec

Wiek: 37 Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 148 Skąd: WWA / Ciechanów
|
Wysłany: 09-04-2013, 14:55
Bolid: sejak 1.2 8v ElPiGi ;D |
|
|
macher napisał/a: | Tak samo można zrobić inny myk - odłączyć jedną półoś i zatrzymać ją na stałe tak by cała moc i moment szła na jedno koło. Byłby słabszy ale po rozbujaniu pewnie szedłby o wiele szybciej. |
hehe to to już zupełnie odjechany myk |
_________________ Szczyrk #85
 |
|
|
|
 |
dijack
Nałogowiec Noł lajf

Wiek: 32 Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 817 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 09-04-2013, 16:24
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
A ja tam myślę o gazowaniu. Nie chodzi mi o oszczędność takiego typu że czekam kiedy mi się gazownia zwróci czy nie mam na eksploatację.
Płacąc raz 1500zł będę tak nastawiony że od tego momentu oszczędzam na paliwie przez co będzie mi łatwiej wydawać pieniądze na części
Silnik kosztuje 400zł? Mając silnik poza autem możemy wymienić sobie samemu wszystko na zapas i mamy długo spokój |
_________________ Pozdrawiam Szymon
SEICENTO NA FACEBOOK'U |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2013, 16:25
|
|
|
kowal20 napisał/a: | macher napisał/a: | Tak samo można zrobić inny myk - odłączyć jedną półoś i zatrzymać ją na stałe tak by cała moc i moment szła na jedno koło. Byłby słabszy ale po rozbujaniu pewnie szedłby o wiele szybciej. |
hehe to to już zupełnie odjechany myk | - ależ to tak zwane "wolne koło" jakie było w syrenie i wartburgu - uważam że to wcale nie było głupie tylko bardziej potrzebne w dwusuwie gdzie hamowanie silnikiem bez mieszanki równało się brakowi smarowania i takie sprzęgło jednokierunkowe w skrzyni było koniecznością - w czterosuwie byłby to fajny patent do wykorzystania na trasie |
|
|
|
 |
rudiov
Nałogowiec POlski osioł

Wiek: 38 Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 343 Skąd: Krk
|
Wysłany: 09-04-2013, 18:19
Bolid: 1.1 mpi van / Zafira 1.6 |
|
|
Heh to jeszcze w ramach offtopa i oszczędności zamiast zakładać LPG (polecam super sprawa jak ktoś dużo jeździ ) można w cenie sekwencji zrobić prawo jazdy A1 lub A i kupić Yamahe YBR
- bezawaryjna
- korek nas nie dotyczy (czas to pieniądz czyli $$)
- spalanie 2litr PB 11zł/100km
- parkometry w centrum nas nie dotyczą
- szukanie miejsca parkingowego nas nie dotyczy
|
|
|
|
 |
ptum
Nałogowiec
Wiek: 37 Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 167 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-04-2013, 18:57
Bolid: Seicento 900 SPI + LPG |
|
|
Niestety wzrok mi na zrobienie A zgodnie z prawem nie pozwala ,
w innym przypadku już dawno bym się na 2 kółka przesiadł |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2013, 19:11
|
|
|
rudiov napisał/a: | można w cenie sekwencji zrobić prawo jazdy A1 lub A i kupić Yamahe YBR | - Panie a zima,deszcze,burze,wiatry,bezpieczeństwo przede wszystkim - toż już wolałbym zniszczyć silnik montując LPG |
|
|
|
 |
jonas
Bywalec

Wiek: 42 Dołączył: 16 Kwi 2012 Posty: 80 Skąd: Piła
|
Wysłany: 09-04-2013, 19:23
Bolid: 1.1 SPI (był) |
|
|
Gaz niszczący ośmiozaworowy fiatowski silnik FIRE to tak samo śmieszna głupotka jak wybuchająca butla z LPG, która wytrzymuje kilkaset barów i napie...eee uderzanie ciężkim młotem. Porównajmy to z analogowym niemagicznym bakiem Seicento, wykonanym z blachy modelarskiej, którą można przedziurawić zaostrzonym patykiem.
Sensownym argumentem przeciw jest natomiast robienie małych przebiegów i zajęte miejsce w bagażniku i z tych powodów nawet nie rozważałem uprawiania hitleryzmu motoryzacyjnego, znaczy zagazowania.
I skoro już zeszliśmy z tematu, to dla odmiany co mnie raduje w Seicento - amortyzator tylny za 50 zł, filtr oleju za 15 zł i filtr powietrza za 13 zł. No. |
_________________ 2.4 litra i 169 KM, już takich nie robią
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 09-04-2013, 19:27
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
jonas napisał/a: |
I skoro już zeszliśmy z tematu, to dla odmiany co mnie raduje w Seicento - amortyzator tylny za 50 zł, filtr oleju za 15 zł i filtr powietrza za 13 zł. No. |
Aleś przepłacił ... Filtr oleju 9 zł |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2013, 19:37
|
|
|
macher napisał/a: | Aleś przepłacił ... Filtr oleju 9 zł | - o to to właśnie o tym pisałem
rotax24 napisał/a:
Jedno jest pewne że auta z gazem nigdy nie kupię bo jak kogoś nie stać na paliwo to tym bardziej na prawidłową eksploatację i porządne materiały - skoro oszczędza na paliwie to gdzież by kupił porządny olej a że o filtrach nie wspomnę |
|
|
|
 |
ptum
Nałogowiec
Wiek: 37 Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 167 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-04-2013, 19:38
Bolid: Seicento 900 SPI + LPG |
|
|
Bagażnik jest ok , butla w kole, a na krótsze trasy jak potrzebuję bagażnika i miejsca z tyłu to zabieram zapas w spraju normalny zapas tylko na dalsze wyjazdy. |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 09-04-2013, 19:40
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
ja pitolę Chłopie, ale Ty bezedury wypisujesz
Sorry sam nie jestem zwolennikiem lpg, ale daleki jestem od hejtowania tego typu napędu |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2013, 19:41
|
|
|
ptum napisał/a: | Bagażnik jest ok , butla w kole, a na krótsze trasy jak potrzebuję bagażnika i miejsca z tyłu to zabieram zapas w spraju normalny zapas tylko na dalsze wyjazdy. | - tiaa jak rozetniesz bok opony to ten zapas w sprayu będziesz mógł sobie o tu za przeproszeniem włożyć |
|
|
|
 |
|