Seicento 900 - Alternator help! |
Autor |
Wiadomość |
Scooter_KM
nówka sztuka ;)
Dołączył: 29 Sie 2008 Posty: 1 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 25-04-2013, 09:11 Seicento 900 - Alternator help!
Bolid: Fiat Seicento Young 899 |
|
|
Witam.
Miałem problem z brakiem prądu wiec wymieniłem regulator i okazuje się że ginie mi gdzieś prąd:
Napięcie między wyjściem alternatora + a jego obudową i masą na całym samochodzie wynosi 19V przy nie obciążonym alternatorze.
Na akumulatorze w tym czasie ok 12V (silnik pracuje alternator się kręci).
Między + alternatora a + akumulatora jest "przejście" (miernik piszczy wesoło).
Po podłączeniu przewodu bezpośrednio między tymi + dostajemy ok 14,5 na alternatorze i na akumulatorze.
Jakim cudem ??
Czy w układzie ładowania występuje jakiś przekaźnik między alternatorem a akumulatorem?
Gdzie gubi się prąd skoro jest przejscie między + a mimo tego alternator dostaje obciążenie dopiero po poprowadzeniu przewodu bezpośrednio między nim a akumulatorem?
Czy na takim przewodzie można jeździć czy przeladuje tak akumulator?
Pilnie muszę jechać w trasę. Proszę o szybką pomoc. |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 25-04-2013, 09:25
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
Zacznij od przywitania się w Hyde Parku jest tam podklejony temat.
Rozumiem że 19 V na alternatorze i 12 na aku jest gdy odłączysz kleme plusową od akumulatora podczas pracy silnika??
Jesli po jej(klemy + miedzu aku a alternatorem) podlaczeniu z powrotem jest 14.5 na altku i na akumulatorze to niczym się nie przejmuj.
To tak ode mnie. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 25-04-2013, 10:56
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
Uncrossed napisał/a: | gdy odłączysz kleme plusową od akumulatora podczas pracy silnika?? |
Takie odłączanie podczas pracy alternatora może go bezpowrotnie "uwalić". |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 25-04-2013, 10:57
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
mi nie musisz tego tłumaczyć ale kolega wyżej moze o tym nie wiedzial. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 25-04-2013, 15:13
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
wojtek12321 napisał/a: | Uncrossed napisał/a: | gdy odłączysz kleme plusową od akumulatora podczas pracy silnika?? |
Takie odłączanie podczas pracy alternatora może go bezpowrotnie "uwalić". |
Nie tylko alternator ale wszelką elektronkę.
Scooter_KM to że miernik piszczy to dowód że przewód ma ciągość ale nie pomierzyłeś rezystancji tego przewodu? Powinna być zbliżona do zera. 19 volt to za wiele powinno być około 14.5 volt przy silniku odpalonym bez obciążenia odbiornikami elektrycznymi. Prawdopodobnie ten przewód z alternatora do akumulatora powoduje jakieś utrudnienie w przepływie prądu. Na szybko możesz poprowadzić zastępczy przewód (dość gruby) a jak wrócisz z trasy pokombinuj z wymianą .Możesz też poąłczyć przewodem od alternatora do zacisku 30 rozrusznika (gruby kabel przy rozruszniku)- to też stały plus z akumulatora. Przedtem odepnij akumulator- można zrobić zwarcie a to nie wskazane.
Jednak nadal myślę że 19 volt to coś nie tak. Regulator jest po to by zbić napięcie do bezpiecznego. |
|
|
|
 |
|