FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Seicento 900 - Alternator help!
Autor Wiadomość
Scooter_KM 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 1
Skąd: Bytom
Wysłany: 25-04-2013, 09:11   Seicento 900 - Alternator help!
   Bolid: Fiat Seicento Young 899


Witam.
Miałem problem z brakiem prądu wiec wymieniłem regulator i okazuje się że ginie mi gdzieś prąd:

Napięcie między wyjściem alternatora + a jego obudową i masą na całym samochodzie wynosi 19V przy nie obciążonym alternatorze.
Na akumulatorze w tym czasie ok 12V (silnik pracuje alternator się kręci).
Między + alternatora a + akumulatora jest "przejście" (miernik piszczy wesoło).
Po podłączeniu przewodu bezpośrednio między tymi + dostajemy ok 14,5 na alternatorze i na akumulatorze.
Jakim cudem ??

Czy w układzie ładowania występuje jakiś przekaźnik między alternatorem a akumulatorem?
Gdzie gubi się prąd skoro jest przejscie między + a mimo tego alternator dostaje obciążenie dopiero po poprowadzeniu przewodu bezpośrednio między nim a akumulatorem?
Czy na takim przewodzie można jeździć czy przeladuje tak akumulator?

Pilnie muszę jechać w trasę. Proszę o szybką pomoc.
 
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 25-04-2013, 09:25   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


Zacznij od przywitania się w Hyde Parku jest tam podklejony temat.

Rozumiem że 19 V na alternatorze i 12 na aku jest gdy odłączysz kleme plusową od akumulatora podczas pracy silnika??
Jesli po jej(klemy + miedzu aku a alternatorem) podlaczeniu z powrotem jest 14.5 na altku i na akumulatorze to niczym się nie przejmuj.

To tak ode mnie.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 25-04-2013, 10:56   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


Uncrossed napisał/a:
gdy odłączysz kleme plusową od akumulatora podczas pracy silnika??

Takie odłączanie podczas pracy alternatora może go bezpowrotnie "uwalić".
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 25-04-2013, 10:57   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


mi nie musisz tego tłumaczyć ale kolega wyżej moze o tym nie wiedzial.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 25-04-2013, 15:13   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


wojtek12321 napisał/a:
Uncrossed napisał/a:
gdy odłączysz kleme plusową od akumulatora podczas pracy silnika??

Takie odłączanie podczas pracy alternatora może go bezpowrotnie "uwalić".

Nie tylko alternator ale wszelką elektronkę.
Scooter_KM to że miernik piszczy to dowód że przewód ma ciągość ale nie pomierzyłeś rezystancji tego przewodu? Powinna być zbliżona do zera. 19 volt to za wiele powinno być około 14.5 volt przy silniku odpalonym bez obciążenia odbiornikami elektrycznymi. Prawdopodobnie ten przewód z alternatora do akumulatora powoduje jakieś utrudnienie w przepływie prądu. Na szybko możesz poprowadzić zastępczy przewód (dość gruby) a jak wrócisz z trasy pokombinuj z wymianą .Możesz też poąłczyć przewodem od alternatora do zacisku 30 rozrusznika (gruby kabel przy rozruszniku)- to też stały plus z akumulatora. Przedtem odepnij akumulator- można zrobić zwarcie a to nie wskazane.
Jednak nadal myślę że 19 volt to coś nie tak. Regulator jest po to by zbić napięcie do bezpiecznego.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum