FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki komputer do 1.2
Autor Wiadomość
broken20 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4
Skąd: bielsko - biala
Wysłany: 15-05-2013, 11:21   Jaki komputer do 1.2
   Bolid: cinquecento


Potrzebuje waszej pomocy;

Zakładam głowice 1.2 z Punta ( oznaczenie głowicy B 469 ) I tutaj pierwsze moje pytanie czy ta głowica jest ok ponieważ na wielu stronach cały czas słyszy się o oznaczeniu B 866 - zakładamy to na na CC 1.1 SPI

Kolejne moje pytanie jest czy komputer sterujący ma być o oznaczeniu - IAW8F.5T czy ma to być komputer seryjny do silnika z punta generacji II z której pochodzi głowica o numerze B 469 ? czy nie ma to wogole różnicy


Dziękuję za pomoc
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 16-05-2013, 16:30   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


o B469 to nie jest przypadkiem 1.1?
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
broken20 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4
Skąd: bielsko - biala
Wysłany: 21-05-2013, 08:55   
   Bolid: cinquecento


Własnie sięgałem wielu źródeł i podobno nie , ale jeśli ktoś ma dokładna wiedzę proszę o pomoc

dziękuje
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 21-05-2013, 11:47   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


broken20 napisał/a:
Własnie sięgałem wielu źródeł i podobno nie , ale jeśli ktoś ma dokładna wiedzę proszę o pomoc


Sprawdź czy tutaj nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie : http://www.monsterstodola.pl/index.php?id=ecu_iaw

ty zakładasz głowicę od 1.2 na 1.1 czy masz cale 1.2 ? bo jeżeli tylko głowicę to bym z komputerem nic specjalnie nie robił (ewentualnie chip od Huby) komp od 1.2 z dolem od 1.1 nie da oczekiwanych efektów

tu masz temat o głowicach
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
broken20 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4
Skąd: bielsko - biala
Wysłany: 21-05-2013, 15:12   
   Bolid: cinquecento


Dzięki za linki

Własnie tez sie teraz doszukałem linku o głowicach z niego wynika ze nawet głowica o mocy 75 koni może mieć oznaczenie B469 - ważne jest oznaczenie walku rozrządu B 866 i tylko po tym niby można sprawdzić moc .

Zakładam głowice 1.2 + Wałek B866 na dol z 1.1 Do tego komp własnie z 1,2 - wyczytałem ze ten z 1.1 nie daje sobie rady dlatego taka decyzja oczywiście do tego pompa paliwa, kpl kolektor z wtryskami od 1,2, przepustnica, oraz reszta okablowania.
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 21-05-2013, 18:10   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


okablowanie tej głowicy o ile nie masz czujnika walka rozrządu to tylko rozgałęzienie sygnału wtryskiwacza na 4, dopiero przy głowicy z czujnikiem walka jest możliwa realizacja sekwencyjnego wtrysku

komp od 1.2 wcale nie zadziała tak jak myślisz, tobie jest potrzebny chip do kompa którego już masz z minimalnie zmienianymi czasami wtrysku żeby go nie przelewało

ja miałem zestaw o jakim piszesz na kompie IAW 16F który bez problemu ogarniał temat

jak chcesz się trochę pobawić to proponuje ci dołożenie do kompa który masz DET3 w trybie fuel implant to pozwoli ci na samodzielne strojenie i realizacje kilku ciekawych funkcji jak lunch control

a co do głowicy to te stare z punta 1 75konnego miały minimalnie większe zawory niż 1.1 i późniejsze 1.2 60konne
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
GrimlocK 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 22
Skąd: Toruń
Wysłany: 21-05-2013, 18:48   
   Bolid: Fiat SC 1.1


A ja uważam inaczej, miałem taki zestaw (1.1 + 1.2 MPI 75) i na kompie 16F chodziło słabo. Na komputerze 8F 5T silnik o wiele lepiej się wkręcał i czuć było, że ma więcej mocy. Poza tym, nie było żadnych problemów z przylewaniem, nierówną pracą czy czymkolwiek innym :)
_________________

 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 21-05-2013, 19:33   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


GrimlocK napisał/a:
A ja uważam inaczej, miałem taki zestaw (1.1 + 1.2 MPI 75) i na kompie 16F chodziło słabo. Na komputerze 8F 5T silnik o wiele lepiej się wkręcał i czuć było, że ma więcej mocy. Poza tym, nie było żadnych problemów z przylewaniem, nierówną pracą czy czymkolwiek innym :)


no dokładnie o tym mówię że komp seryjny od 1.1 będzie przelewać
ty miałeś kompa od 1.2 czyli paliwa lal tyle ile trzeba aczkolwiek nadal twierdze ze nie była to optymalna praca ze względu na to iż pojemność była inna, na kompie od 900 tez się da odpalić 1.2 :)
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
broken20 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4
Skąd: bielsko - biala
Wysłany: 22-05-2013, 09:02   
   Bolid: cinquecento


Dziękuję wam za odpowiedz kolejny raz

A wiec teraz podsumowując to wszystko jaki komp powinien być pod ten zestaw bo już trochę się pogubiłem posiadam dwa - jeden z punta 1.2 IAW 8F.5T BEZ KODU - oraz ten stary z 1.1 który był wcześniej.
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 22-05-2013, 15:35   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


jak masz oba kompy to nie widzę problemu, potrzebujesz tylko kawałek wiązki na 4 wtryski kompy maja te same wtyczki wiec będziesz mógł ocenić na którym kompie lepiej pracuje jak zrobisz test to napisz co i jak






i jeszcze do kompletu :


_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
sej600 
Nałogowiec

Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 120
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 27-05-2013, 06:07   
   Bolid: 1,2 8V


Aby nie potrzebnie nie tworzyć nowych tematów pisze tutaj, dostałem w piątek komputer z auta w którym pracował poprzednio mój silnik oznaczony jest on jako IAW 8F.5T/070P-45 FIAT PUNTO 1.2CMMPI FASE 2 auto "dawca" miało oznaczenie FIAT PUNTO 75. Czy ma on immobiliser???
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 27-05-2013, 10:19   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


raczej tak bo chyba kazde punto mialo immo. ale dopoki nie podlaczysz to sie nie dowiesz.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
sej600 
Nałogowiec

Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 120
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 27-05-2013, 11:24   
   Bolid: 1,2 8V


Ok a dysponuje ktoś pin-out dla tego sterownika??
 
 
Kowal 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 148
Skąd: WWA / Ciechanów
Wysłany: 27-05-2013, 11:52   
   Bolid: sejak 1.2 8v ElPiGi ;D


sej600 napisał/a:
Ok a dysponuje ktoś pin-out dla tego sterownika??

najprędzej pewnie huba - ale tutaj to chyba za często nie zagląda ;)
_________________
Szczyrk #85
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 27-05-2013, 12:12   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


sej600 napisał/a:
Ok a dysponuje ktoś pin-out dla tego sterownika??


możesz się wzorować na schematach które już wkleiłem, kompy te są elektrycznie kompatybilne w niektórych jest więcej wykorzystanych pinów ale podstawowe funkcje są w tych kompach na tych samych pinach

_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum