Jaki komputer do 1.2 |
Autor |
Wiadomość |
broken20
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4 Skąd: bielsko - biala
|
Wysłany: 15-05-2013, 11:21 Jaki komputer do 1.2
Bolid: cinquecento |
|
|
Potrzebuje waszej pomocy;
Zakładam głowice 1.2 z Punta ( oznaczenie głowicy B 469 ) I tutaj pierwsze moje pytanie czy ta głowica jest ok ponieważ na wielu stronach cały czas słyszy się o oznaczeniu B 866 - zakładamy to na na CC 1.1 SPI
Kolejne moje pytanie jest czy komputer sterujący ma być o oznaczeniu - IAW8F.5T czy ma to być komputer seryjny do silnika z punta generacji II z której pochodzi głowica o numerze B 469 ? czy nie ma to wogole różnicy
Dziękuję za pomoc |
|
|
|
|
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1
Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 16-05-2013, 16:30
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
o B469 to nie jest przypadkiem 1.1? |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
|
broken20
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4 Skąd: bielsko - biala
|
Wysłany: 21-05-2013, 08:55
Bolid: cinquecento |
|
|
Własnie sięgałem wielu źródeł i podobno nie , ale jeśli ktoś ma dokładna wiedzę proszę o pomoc
dziękuje |
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 21-05-2013, 11:47
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
broken20 napisał/a: | Własnie sięgałem wielu źródeł i podobno nie , ale jeśli ktoś ma dokładna wiedzę proszę o pomoc
|
Sprawdź czy tutaj nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie : http://www.monsterstodola.pl/index.php?id=ecu_iaw
ty zakładasz głowicę od 1.2 na 1.1 czy masz cale 1.2 ? bo jeżeli tylko głowicę to bym z komputerem nic specjalnie nie robił (ewentualnie chip od Huby) komp od 1.2 z dolem od 1.1 nie da oczekiwanych efektów
tu masz temat o głowicach |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
broken20
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4 Skąd: bielsko - biala
|
Wysłany: 21-05-2013, 15:12
Bolid: cinquecento |
|
|
Dzięki za linki
Własnie tez sie teraz doszukałem linku o głowicach z niego wynika ze nawet głowica o mocy 75 koni może mieć oznaczenie B469 - ważne jest oznaczenie walku rozrządu B 866 i tylko po tym niby można sprawdzić moc .
Zakładam głowice 1.2 + Wałek B866 na dol z 1.1 Do tego komp własnie z 1,2 - wyczytałem ze ten z 1.1 nie daje sobie rady dlatego taka decyzja oczywiście do tego pompa paliwa, kpl kolektor z wtryskami od 1,2, przepustnica, oraz reszta okablowania. |
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 21-05-2013, 18:10
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
okablowanie tej głowicy o ile nie masz czujnika walka rozrządu to tylko rozgałęzienie sygnału wtryskiwacza na 4, dopiero przy głowicy z czujnikiem walka jest możliwa realizacja sekwencyjnego wtrysku
komp od 1.2 wcale nie zadziała tak jak myślisz, tobie jest potrzebny chip do kompa którego już masz z minimalnie zmienianymi czasami wtrysku żeby go nie przelewało
ja miałem zestaw o jakim piszesz na kompie IAW 16F który bez problemu ogarniał temat
jak chcesz się trochę pobawić to proponuje ci dołożenie do kompa który masz DET3 w trybie fuel implant to pozwoli ci na samodzielne strojenie i realizacje kilku ciekawych funkcji jak lunch control
a co do głowicy to te stare z punta 1 75konnego miały minimalnie większe zawory niż 1.1 i późniejsze 1.2 60konne |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
GrimlocK
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Lip 2008 Posty: 22 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 21-05-2013, 18:48
Bolid: Fiat SC 1.1 |
|
|
A ja uważam inaczej, miałem taki zestaw (1.1 + 1.2 MPI 75) i na kompie 16F chodziło słabo. Na komputerze 8F 5T silnik o wiele lepiej się wkręcał i czuć było, że ma więcej mocy. Poza tym, nie było żadnych problemów z przylewaniem, nierówną pracą czy czymkolwiek innym |
_________________
|
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 21-05-2013, 19:33
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
GrimlocK napisał/a: | A ja uważam inaczej, miałem taki zestaw (1.1 + 1.2 MPI 75) i na kompie 16F chodziło słabo. Na komputerze 8F 5T silnik o wiele lepiej się wkręcał i czuć było, że ma więcej mocy. Poza tym, nie było żadnych problemów z przylewaniem, nierówną pracą czy czymkolwiek innym |
no dokładnie o tym mówię że komp seryjny od 1.1 będzie przelewać
ty miałeś kompa od 1.2 czyli paliwa lal tyle ile trzeba aczkolwiek nadal twierdze ze nie była to optymalna praca ze względu na to iż pojemność była inna, na kompie od 900 tez się da odpalić 1.2 |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
broken20
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4 Skąd: bielsko - biala
|
Wysłany: 22-05-2013, 09:02
Bolid: cinquecento |
|
|
Dziękuję wam za odpowiedz kolejny raz
A wiec teraz podsumowując to wszystko jaki komp powinien być pod ten zestaw bo już trochę się pogubiłem posiadam dwa - jeden z punta 1.2 IAW 8F.5T BEZ KODU - oraz ten stary z 1.1 który był wcześniej. |
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 22-05-2013, 15:35
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
jak masz oba kompy to nie widzę problemu, potrzebujesz tylko kawałek wiązki na 4 wtryski kompy maja te same wtyczki wiec będziesz mógł ocenić na którym kompie lepiej pracuje jak zrobisz test to napisz co i jak
i jeszcze do kompletu :
|
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
sej600
Nałogowiec
Pomógł: 27 razy Dołączył: 21 Paź 2012 Posty: 120 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 27-05-2013, 06:07
Bolid: 1,2 8V |
|
|
Aby nie potrzebnie nie tworzyć nowych tematów pisze tutaj, dostałem w piątek komputer z auta w którym pracował poprzednio mój silnik oznaczony jest on jako IAW 8F.5T/070P-45 FIAT PUNTO 1.2CMMPI FASE 2 auto "dawca" miało oznaczenie FIAT PUNTO 75. Czy ma on immobiliser??? |
|
|
|
|
Uncrossed
Nałogowiec
Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 27-05-2013, 10:19
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
raczej tak bo chyba kazde punto mialo immo. ale dopoki nie podlaczysz to sie nie dowiesz. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
|
sej600
Nałogowiec
Pomógł: 27 razy Dołączył: 21 Paź 2012 Posty: 120 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 27-05-2013, 11:24
Bolid: 1,2 8V |
|
|
Ok a dysponuje ktoś pin-out dla tego sterownika?? |
|
|
|
|
Kowal
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 148 Skąd: WWA / Ciechanów
|
Wysłany: 27-05-2013, 11:52
Bolid: sejak 1.2 8v ElPiGi ;D |
|
|
sej600 napisał/a: | Ok a dysponuje ktoś pin-out dla tego sterownika?? |
najprędzej pewnie huba - ale tutaj to chyba za często nie zagląda |
_________________ Szczyrk #85
|
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 27-05-2013, 12:12
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
sej600 napisał/a: | Ok a dysponuje ktoś pin-out dla tego sterownika?? |
możesz się wzorować na schematach które już wkleiłem, kompy te są elektrycznie kompatybilne w niektórych jest więcej wykorzystanych pinów ale podstawowe funkcje są w tych kompach na tych samych pinach
|
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
|