FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
skrzynie po raz kolejny
Autor Wiadomość
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 01-06-2013, 23:07   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


coś poj**** z wybierakami :)
calkowicie odwrotnie zmieniaja biegi :)tylko nie wiem czy to kwestia zlego wpiecia linek czy samych wybierakow.

kolego drogi.. Trochę cenzury w piśmie
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 05-06-2013, 10:53   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


wybierak od seicento potrzebujesz ten od punto palio itd odwrotnie wbija biegi tak w skrócie :P
oczywiście ten przy skrzyni!
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 05-06-2013, 12:49   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


sorki za słownictwo.
TVC, wybierak tylko jeden czy obydwa ? bo kolega cos pisał że biegi w kazda strone chodza odwrotnie - ot tak pytam na przyszłość bo z czasem chce wymienic sobie skrzynke na cos krótszego niz eskowa.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 05-06-2013, 15:30   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


dwa :) z podciąganym wstecznym
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
Red_Fire 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 12
Skąd: z daleka
Wysłany: 05-06-2013, 21:58   
   Bolid: jakiś


Już zamówiłem wybierak, jak przyjdzie jutro, to zamontuje. Nie wymieniałem go bo wygląda identycznie z zewnątrz, dlatego myslałem, że działa tak samo.

Mam kolejny problem. Na pierwszym biegu (tylko na tym) samochodem strasznie szarpie, aż cały podskakuje, stało sie to po przejechaniu 50km od założenia tej skrzyni. Dzisiaj wszystko rozebrałem. Sprzęgło LUCa, które ma 2 miesiące jest całe, koła zębate w skrzyni nie są wyszczerbione. Problem ten występuje tylko podczas bardziej dynamicznego ruszania z dodaniem gazu, gdy puszczam sprzeglo bez gazu wszystko jest ok. Macie jakieś pomysły ? Może mocowania skrzyni ? Pozdrawiam.
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 05-06-2013, 22:10   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


stawiam na tylna poduche. rusz delikatnie na 1 i wdepnij gaz w podloge - jak cos mocno uderzy to przejrzyj stan poduszek - najpewniej tylna poducha skrzyni.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
Playzer 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 21
Skąd: prawie Otwock
Wysłany: 18-12-2013, 20:25   
   Bolid: Sejo 1.1


Odświeżę temat :smile:

Ktoś wie, jaką łapę i wybierak muszę zastosować do skrzyni z punta 1.2mpi 75KM na suchych półosiach? Oryginalna łapa w punto była mocowana z przodu skrzyni na 3 śruby. W moim seju 1,1 niestety posiadam skrzynie z mokrymi półosiami i nie podciąganym ręcznym. Czy do tego zestawu muszę zmienić też linki i drążek zmiany biegów?
 
 
 
cargopilot 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: KRK
Wysłany: 20-12-2013, 11:26   
   Bolid: CC 1,2 16V


Witam,
W związku z tym, że większość operuje na starym zestawieniu skrzyń biegów z Centomanii, w którym wydaje mi się że jest parę błędów postanowiłem trochę to poprawić i uporządkować.
Jeżeli zobaczycie, że się gdzieś machnąłem proszę o korektę. Informacje brałem głównie z książek typu "Sam naprawiam...." WKŁ.
Enjoy :grin:

CINQUECENTO
- silnik: 700cm
oznaczenie skrzyni: C.515.4.05
przełożenie główne: 4,33 (39/09)
1- 3,25
2- 2,05
3- 1,312
4- 0,872
5- X

- silnik: 900cm
oznaczenie skrzyni: C.501.5.10
przełożenie główne: 4,071 (57/14)
1- 3,909
2- 2,056
3- 1,344
4- 0,978
5- 0,837 (do VII.94) 0,78(od VII.94)

- silnik: 1100cm „SPORTING”
oznaczenie skrzyni: C.514.5.13
przełożenie główne: 3,867 (58/15)
1- 3,909
2- 2,157
3- 1,480
4- 1,121
5- 0,829

SEICENTO
- silnik: 900cm
oznaczenie skrzyni: C.526.5.10
przełożenie główne: 4,071 (57/14)
1- 3,909
2- 2,050
3- 1,344
4- 0,977
5- 0,837
- silnik: 1100cm (wciskany wsteczny?)
oznaczenie skrzyni: C.526.5.10.06
przełożenie główne: 3,562 (57/16)
1- 3,909
2- 2,050
3- 1,344
4- 0,977
5- 0,837
- silnik: 1100cm (podciągany wsteczny?)
oznaczenie skrzyni: C.514.5
przełożenie główne: 3,562 (57/16)
1- 3,909
2- 2,158
3- 1,345
4- 0,974
5- 0,766
- silnik: 1100cm („SPORTING”?)
oznaczenie skrzyni: C.514.5.13
przełożenie główne: 3,867 (58/15)
1- 3,909
2- 2,158
3- 1,480
4- 1,121
5- 0,829
- silnik: 1100cm („ABARTH”?)
oznaczenie skrzyni: ?
przełożenie główne: 4,071 (57/14)
1- 3,909
2- 2,158
3- 1,480
4- 1,121
5- 0,897

PUNTO I
- silnik: 1100cm SPI (55KM) -5b
oznaczenie skrzyni: C.514.510
przełożenie główne: 3,564 (57/16)
1- 3,909
2- 2,157
3- 1,435
4- 0,974
5- 0,808
- silnik: 1100cm SPI (55KM) – 6b
oznaczenie skrzyni: C.514.610
przełożenie główne: 4,924 (64/13)
1- 3,545
2- 2,157
3- 1,480
4- 1,121
5- 0,902
6- 0,744
- silnik: 1200 SPI (60KM)
oznaczenie skrzyni: C.514.510
przełożenie główne: 3,564 (57/16)
1- 3,909
2- 2,157
3- 1,435
4- 0,974
5- 0,808
- silnik: 1200cm MPI (75KM)
oznaczenie skrzyni: C.514.513
przełożenie główne: 3,733 (56/15)
1- 3,909
2- 2,157
3- 1,435
4- 0,974
5- 0,808


PUNTO II

- silnik: 1200cm 8V (60KM), 1200cm 16V (80KM)
oznaczenie skrzyni: C.514.5
przełożenie główne: 3,4375 (55/16)
1- 3,909
2- 2,158
3- 1,480
4- 1,121
5- 0,897
- silnik: 1200cm 16V (80KM) -6b
oznaczenie skrzyni: C.514.6
przełożenie główne: 4,0714 (57/14)
1- 3,5448
2- 2,158
3- 1,480
4- 1,121
5- 0,9211
6- 0,766

SIENA/PALIO WEEKEND (do 2002r.)

- silnik: 1200cm 8V MPI (75KM)
oznaczenie skrzyni: C.513.5.13
przełożenie główne: 4,067 (57/14?)
1- 3,909
2- 2,238
3- 1,520
4- 1,156
5- 0,946

ALBEA/ NOWY PALIO WEEKEND (po 2002r.)

- silnik: 1200cm 16V MPI (80KM)
oznaczenie skrzyni: C.514.R
przełożenie główne: 3,867 (58/15)
1- 3,909
2- 2,158
3- 1,480
4- 1,121
5- 0,829

STILO
- silnik: 1200cm 16V (80KM)
oznaczenie skrzyni: C.514
przełożenie główne: 4,073 (57/14?)
1- 3,909
2- 2,158
3- 1,480
4- 1,121
5- 0,897
6- 0,766

BRAVO/BRAVA

- silnik: 1200cm 16V (80KM)
oznaczenie skrzyni: C.514.5.13
przełożenie główne: 3,887 (58/15)
1- 3,909
2- 2,158
3- 1,345 (BRAVO), 1,480 (BRAVA)
4- 0,974 (BRAVO), 1,121 (BRAVA)
5- 0,829 (BRAVO), 0,891 (BRAVA)
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 20-12-2013, 13:11   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


podkleiłem do drugiego posta
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
kamilen 
Bywalec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 67
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-12-2013, 19:05   
   Bolid: Honda Civic EU7, Fiat Punto I 1.2 16V


Z małą uwagą ode mnie. Punto II 16V nie zawsze ma skrzynię 6B. Takie skrzynie są tylko w sportingach. W pozostałych Puntach II są 5B zarówno w 8V jak i w 16V
_________________
No ABS, no airbag, DIE LIKE A MAN!!!
programy do diagnostyki, instrukcje obsługi, manuale samochodowe http://chomikuj.pl/kamgad1
http://furgonetka.pl/konto/partner/18023 - tanie przesyłki kurierskie
 
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 20-12-2013, 19:16   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


no przecież o zwykłej 5B też napisane
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
cargopilot 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: KRK
Wysłany: 20-12-2013, 20:44   
   Bolid: CC 1,2 16V


Chodziło o to, że 6 biegowa była tylko w 1,2 16V
5 biegowa była w 1,2 8V a także w 1,2 16V.
Ale każdy komentarz jest cenny - zawsze można zrobić "edit" żeby było jeszcze bardziej czytelnie.
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 20-12-2013, 23:13   
   Bolid: Czarny Abarth


Mnie zastanawia to oznaczenie:
- silnik: 1100cm SPI (55KM) – 6b oznaczenie skrzyni: C.514.610
przełożenie główne: 4,924 (64/13)
1- 3,545
2- 2,157
3- 1,480
4- 1,121
5- 0,902
6- 0,744

Mam 6 skrzynię z P1 i oznaczenie jest trochę inne.
 
 
marny02 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 274
Skąd: wielkopolska PCT
Wysłany: 16-01-2014, 10:09   
   Bolid: sicento 1.1/VB 2.0 16V


Witam
Panowie mam dwa pytania;
1) Gdzie szukać oznaczeń skrzyni biegów (chodzi o skrzynie od sportinga) Prosił bym jakąś fotkę.

2) Skrzynia biegów C.514.5 ma podciągany wsteczny a skrzynia C.514.5.13 ???
_________________

 
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 16-01-2014, 11:08   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


2) też
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum