Częsta wymiana żarówek |
Autor |
Wiadomość |
Zoya
Bywalec

Dołączyła: 08 Sie 2012 Posty: 92 Skąd: ?widnica
|
Wysłany: 10-06-2013, 09:14 Częsta wymiana żarówek
Bolid: seicento young '99 silnik 900 |
|
|
Pytanie w sumie nie dotyczy mojego auta, nawet nie dotyczy seicento. Mam pewną znajomą, która kilka razy w roku musi wymieniać żarówki H7 i to nie ważne jakiej marki kupi. Czy nie kwalifikuje się to czasem do tego, aby autku przyjrzał się elektryk ? Ja robię mniej więcej tyle samo kilometrów co ona a żarówek nie wymieniałam od roku. |
_________________
 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 10-06-2013, 09:17
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Warto jest sprawdzić napięcie na kostkach świateł woltomierzem. Oczywiście pod obciążeniem, bez obciążenia, po dodaniu gazu (nie wiem jak tu, w motocyklach często sporo przybywa). |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 10-06-2013, 09:35
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
Żarówki H7 są mniej wytrzymałe niż H4. Jazda po dziurawych drogach też skraca bardzo życie żarówek. |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 10-06-2013, 09:51
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
No chyba że mowa tu o marketówkach, to takie częste wymiany są raczej normalne.
H7 może i są mniej wytrzymałe, ale na pewno nie aż tak. Dziury owszem - skracają żywotność... w motocyklu miałem kilka razy od wstrząsów żarówki wymieniane. |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 10-06-2013, 10:42
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
W autach pokolizyjnych / powypadkowych luźne i drgające na dziurach reflektory wykańczają żarówki - miałem tak w aucie służbowym. Żarówka do wymiany co kilka tygodni. |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
 |
Zoya
Bywalec

Dołączyła: 08 Sie 2012 Posty: 92 Skąd: ?widnica
|
Wysłany: 10-06-2013, 10:46
Bolid: seicento young '99 silnik 900 |
|
|
nie, raczej w jej przypadku stan dróg odpada. Jeździmy mniej więcej tak samo a co do żarówek to nie ważne było czy były Philipsa, Boscha, czy Bosmy (nie wiem, czy o je nazywacie marketówkami )wszystkie jednakowo szlag trafiał. Jeśli chodzi o auto to Ford Mondeo. Mówiłam niech napisze na forum Mondeo, ale jeśli chodzi o internet to nie bardzo się do niego garnie |
_________________
 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 10-06-2013, 10:49
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
No to powracamy do punktu wyjścia... po prostu niech sprawdzi (lub ewentualnie ktoś inny) jakie napięcie dochodzi do żarówek.
Mondeo nie mam, mam Fiestę VII gen. i wszystko okej z żarówkami (już od prawie 2 lat), a też są H7 |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
jsand
nówka sztuka ;)
Pomógł: 6 razy Wiek: 63 Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 16 Skąd: Chrzanów, małopolska
|
Wysłany: 10-06-2013, 12:14
Bolid: SC 1100, Pug 406 2.0/16v, staruszek CC900 |
|
|
Uszkodzony regulator napięcia w 900 może dać nawet 18V na żarówkach. O dziwo reszta jakoś wytrzymuje.
Jak saper94 pisze sprawdź napięcie ładowania. Do 900 nowy regulator ze szczotkami kupisz za 35 zł, wymiana w tym silniku to pięć minut, ale w innych autkach to już niekoniecznie tak tanio i prosto.
J |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 10-06-2013, 12:16
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
jsand, masz rację z tym że może być to regulator. Czasami padnie i nie ma napięcia, czasami są skoki, a czasami zbyt wysokie lub zbyt niskie jest po prostu. |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
jsand
nówka sztuka ;)
Pomógł: 6 razy Wiek: 63 Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 16 Skąd: Chrzanów, małopolska
|
Wysłany: 11-06-2013, 08:28
Bolid: SC 1100, Pug 406 2.0/16v, staruszek CC900 |
|
|
Przerabiałem temat w cc900, padł tranzystor mocy w regulatorze (dostał zwarcie/przebicie) i szczotki miały zasilanie bezpośrednio z mostka bez żadnej regulacji. Przy zaświeconych mijania było 18V. Ja nawet w pierwszej chwili nie zauważyłem, ale syn mówi - coś te światła jasno świecą i wtedy mnie tknęło.
Jak tranzystor ma zwarcie to ładuje na ful, jak ma przerwę to nie ładuje (brak prądu wzbudzenia), a czasem głupieje układ sterujący i wtedy ładowanie szaleje.
J |
|
|
|
 |
Zoya
Bywalec

Dołączyła: 08 Sie 2012 Posty: 92 Skąd: ?widnica
|
Wysłany: 11-06-2013, 10:18
Bolid: seicento young '99 silnik 900 |
|
|
Dzięki z pomoc,auto idzie dziś do elektryka. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|