FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Częsta wymiana żarówek
Autor Wiadomość
Zoya 
Bywalec


Dołączyła: 08 Sie 2012
Posty: 92
Skąd: ?widnica
Wysłany: 10-06-2013, 09:14   Częsta wymiana żarówek
   Bolid: seicento young '99 silnik 900


Pytanie w sumie nie dotyczy mojego auta, nawet nie dotyczy seicento. Mam pewną znajomą, która kilka razy w roku musi wymieniać żarówki H7 i to nie ważne jakiej marki kupi. Czy nie kwalifikuje się to czasem do tego, aby autku przyjrzał się elektryk ? Ja robię mniej więcej tyle samo kilometrów co ona a żarówek nie wymieniałam od roku.
_________________

 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 10-06-2013, 09:17   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Warto jest sprawdzić napięcie na kostkach świateł woltomierzem. Oczywiście pod obciążeniem, bez obciążenia, po dodaniu gazu (nie wiem jak tu, w motocyklach często sporo przybywa).
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 10-06-2013, 09:35   
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


Żarówki H7 są mniej wytrzymałe niż H4. Jazda po dziurawych drogach też skraca bardzo życie żarówek.
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 10-06-2013, 09:51   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


No chyba że mowa tu o marketówkach, to takie częste wymiany są raczej normalne.
H7 może i są mniej wytrzymałe, ale na pewno nie aż tak. Dziury owszem - skracają żywotność... w motocyklu miałem kilka razy od wstrząsów żarówki wymieniane.
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 10-06-2013, 10:42   
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


W autach pokolizyjnych / powypadkowych luźne i drgające na dziurach reflektory wykańczają żarówki - miałem tak w aucie służbowym. Żarówka do wymiany co kilka tygodni.
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
Zoya 
Bywalec


Dołączyła: 08 Sie 2012
Posty: 92
Skąd: ?widnica
Wysłany: 10-06-2013, 10:46   
   Bolid: seicento young '99 silnik 900


nie, raczej w jej przypadku stan dróg odpada. Jeździmy mniej więcej tak samo a co do żarówek to nie ważne było czy były Philipsa, Boscha, czy Bosmy (nie wiem, czy o je nazywacie marketówkami )wszystkie jednakowo szlag trafiał. Jeśli chodzi o auto to Ford Mondeo. Mówiłam niech napisze na forum Mondeo, ale jeśli chodzi o internet to nie bardzo się do niego garnie :wesoly:
_________________

 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 10-06-2013, 10:49   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


No to powracamy do punktu wyjścia... po prostu niech sprawdzi (lub ewentualnie ktoś inny) jakie napięcie dochodzi do żarówek.
Mondeo nie mam, mam Fiestę VII gen. i wszystko okej z żarówkami (już od prawie 2 lat), a też są H7 :)
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
jsand 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 6 razy
Wiek: 63
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 16
Skąd: Chrzanów, małopolska
Wysłany: 10-06-2013, 12:14   
   Bolid: SC 1100, Pug 406 2.0/16v, staruszek CC900


Uszkodzony regulator napięcia w 900 może dać nawet 18V na żarówkach. O dziwo reszta jakoś wytrzymuje.
Jak saper94 pisze sprawdź napięcie ładowania. Do 900 nowy regulator ze szczotkami kupisz za 35 zł, wymiana w tym silniku to pięć minut, ale w innych autkach to już niekoniecznie tak tanio i prosto.
J
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 10-06-2013, 12:16   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


jsand, masz rację z tym że może być to regulator. Czasami padnie i nie ma napięcia, czasami są skoki, a czasami zbyt wysokie lub zbyt niskie jest po prostu.
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
jsand 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 6 razy
Wiek: 63
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 16
Skąd: Chrzanów, małopolska
Wysłany: 11-06-2013, 08:28   
   Bolid: SC 1100, Pug 406 2.0/16v, staruszek CC900


Przerabiałem temat w cc900, padł tranzystor mocy w regulatorze (dostał zwarcie/przebicie) i szczotki miały zasilanie bezpośrednio z mostka bez żadnej regulacji. Przy zaświeconych mijania było 18V. Ja nawet w pierwszej chwili nie zauważyłem, ale syn mówi - coś te światła jasno świecą i wtedy mnie tknęło. :)
Jak tranzystor ma zwarcie to ładuje na ful, jak ma przerwę to nie ładuje (brak prądu wzbudzenia), a czasem głupieje układ sterujący i wtedy ładowanie szaleje.
J
 
 
Zoya 
Bywalec


Dołączyła: 08 Sie 2012
Posty: 92
Skąd: ?widnica
Wysłany: 11-06-2013, 10:18   
   Bolid: seicento young '99 silnik 900


Dzięki z pomoc,auto idzie dziś do elektryka.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum