Czujnik temperatury wody - zwarcie do vcc |
Autor |
Wiadomość |
ptum
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 167 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-06-2013, 21:24 Czujnik temperatury wody - zwarcie do vcc
Bolid: Seicento 900 SPI + LPG |
|
|
Dzięki uprzejmosci zielunego, i temu iż nie mogłem dłużej patrzeć na świecącą się marchewkę, trafił na weekend w moje ręce kabelek do fiata.
No i wychodzi na to że jedynym aktywnym błędem jest tak jak w temacie:
Czujnik temperatury wody - zwarcie do vcc
Co to dokładnie oznacza, i gdzie szukać problemu? |
|
|
|
 |
seba84_2005
Bywalec
Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 69 Skąd: Halinów
|
Wysłany: 21-06-2013, 21:58
Bolid: sc 900 brush |
|
|
Podmien czujnik temp w głowicy i sprawdź, czy jest nadal to samo. |
|
|
|
 |
ptum
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 167 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-06-2013, 22:40
Bolid: Seicento 900 SPI + LPG |
|
|
Czujnik myślę że jest ok, wymieniany był jakieś 2 miesiace temu bo był walnięty (ale wtedy marchewa się nie świeciła, po wymianie też się nie świeciła, dopiero jakieś 2 tyg temu zaczęła).
Dodam że przy odpiętym czujniku wyskakuje ten sam błąd. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 22-06-2013, 10:01
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
seba84_2005 napisał/a: | Podmien czujnik temp w głowicy i sprawdź, czy jest nadal to samo. |
W 900setce czujnik sterownika jest na termostacie . Odpinałeś ten czujnik? Jeśli go odepniesz to marchewka i tak nie zgaśnie.Zwarcie VCC to inaczej zwarcie do plusa (zasilania). Może być wina czujnika- wstaw za niego w kostkę z kablami jakiś opornik np 2000 omów na zimnym silniku lub 500 omów na ciepłym . Zasymulujesz czujnik i kontrolka powinna zgasnąć .Wtedy wymień czujnik. Jeśli nie zgaśnie - szukaj zwarcia w instalacji. Dwa przewody idące do złącza przy sterowniku silnika a dokładnie piny 16(GND) i 13 (VCC) .W górym szerszym rzędzie wejść liczysz wszystkie wolne też od strony kabli jest od 1do 18. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
ptum
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 167 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-06-2013, 13:25
Bolid: Seicento 900 SPI + LPG |
|
|
Odpinałem czujnik, i domyślam się że marchewka nie zgaśnie jak odepnę, ale myślałem że jeżeli był by to czujnik walnięty, to że po odpięciu wyskoczy inny błąd, np przerwa.
Opornika nie mam pod ręką ale sprawdzałem na innych 2 czujnikach i to samo..
czyli chyba coś w wiązce. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 22-06-2013, 13:59
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Dla info -przewód czarny czujnika to jest masa diagnostyczna układu (GND) pod pinem 16 sterownika silnika. Jest wspólna dla czujników:
-temperatury silnika
-temperatury powietrza zasysanego
-położenia przepustnicy
-MAP-u
-złącza diagnostycznego trzypinowego
Drugi przewód czujnika - fioletowobiały jak pisałem połączony jest z pinem 13 sterownika silnika |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
ptum
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 167 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-06-2013, 15:36
Bolid: Seicento 900 SPI + LPG |
|
|
więc wnioskuję ze jeżeli inne czujniki nie wykazują zwarcia, to skupić się na przewodzie fioletowobiałym? |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 22-06-2013, 15:50
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
lub sprawdzic czy czujnik jest dobrze podpiety bo taki blad pokazuje sie jak odepniesz czujnik czyli kwestia przerwanego przewodu lub ew sie odpial czy cos
to samo pojawialo mi sie jak mialem odpiety tps krokowiec i map sensor |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 22-06-2013, 15:58
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
ptum napisał/a: | więc wnioskuję ze jeżeli inne czujniki nie wykazują zwarcia, to skupić się na przewodzie fioletowobiałym? |
Multimetr na zwarcie lub opór 200 om. Powinno brzęczeć lub opór bliski zeru.
Badasz koniec przewodu fioletowobiałego w kostce odpiętej z czujnika i pinem nr 13 w złączu sterownika silnika(tym z kablami oczywiście) |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
|