FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik temperatury wody - zwarcie do vcc
Autor Wiadomość
ptum 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 167
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-06-2013, 21:24   Czujnik temperatury wody - zwarcie do vcc
   Bolid: Seicento 900 SPI + LPG


Dzięki uprzejmosci zielunego, i temu iż nie mogłem dłużej patrzeć na świecącą się marchewkę, trafił na weekend w moje ręce kabelek do fiata.
No i wychodzi na to że jedynym aktywnym błędem jest tak jak w temacie:
Czujnik temperatury wody - zwarcie do vcc

Co to dokładnie oznacza, i gdzie szukać problemu?
 
 
seba84_2005 
Bywalec

Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 69
Skąd: Halinów
Wysłany: 21-06-2013, 21:58   
   Bolid: sc 900 brush


Podmien czujnik temp w głowicy i sprawdź, czy jest nadal to samo.
 
 
 
ptum 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 167
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-06-2013, 22:40   
   Bolid: Seicento 900 SPI + LPG


Czujnik myślę że jest ok, wymieniany był jakieś 2 miesiace temu bo był walnięty (ale wtedy marchewa się nie świeciła, po wymianie też się nie świeciła, dopiero jakieś 2 tyg temu zaczęła).
Dodam że przy odpiętym czujniku wyskakuje ten sam błąd.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 22-06-2013, 10:01   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


seba84_2005 napisał/a:
Podmien czujnik temp w głowicy i sprawdź, czy jest nadal to samo.

W 900setce czujnik sterownika jest na termostacie . Odpinałeś ten czujnik? Jeśli go odepniesz to marchewka i tak nie zgaśnie.Zwarcie VCC to inaczej zwarcie do plusa (zasilania). Może być wina czujnika- wstaw za niego w kostkę z kablami jakiś opornik np 2000 omów na zimnym silniku lub 500 omów na ciepłym . Zasymulujesz czujnik i kontrolka powinna zgasnąć .Wtedy wymień czujnik. Jeśli nie zgaśnie - szukaj zwarcia w instalacji. Dwa przewody idące do złącza przy sterowniku silnika a dokładnie piny 16(GND) i 13 (VCC) .W górym szerszym rzędzie wejść liczysz wszystkie wolne też od strony kabli jest od 1do 18.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
ptum 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 167
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-06-2013, 13:25   
   Bolid: Seicento 900 SPI + LPG


Odpinałem czujnik, i domyślam się że marchewka nie zgaśnie jak odepnę, ale myślałem że jeżeli był by to czujnik walnięty, to że po odpięciu wyskoczy inny błąd, np przerwa.
Opornika nie mam pod ręką ale sprawdzałem na innych 2 czujnikach i to samo..
czyli chyba coś w wiązce.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 22-06-2013, 13:59   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Dla info -przewód czarny czujnika to jest masa diagnostyczna układu (GND) pod pinem 16 sterownika silnika. Jest wspólna dla czujników:
-temperatury silnika
-temperatury powietrza zasysanego
-położenia przepustnicy
-MAP-u
-złącza diagnostycznego trzypinowego

Drugi przewód czujnika - fioletowobiały jak pisałem połączony jest z pinem 13 sterownika silnika
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
ptum 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 167
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-06-2013, 15:36   
   Bolid: Seicento 900 SPI + LPG


więc wnioskuję ze jeżeli inne czujniki nie wykazują zwarcia, to skupić się na przewodzie fioletowobiałym?
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 22-06-2013, 15:50   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


lub sprawdzic czy czujnik jest dobrze podpiety bo taki blad pokazuje sie jak odepniesz czujnik :) czyli kwestia przerwanego przewodu lub ew sie odpial czy cos :)
to samo pojawialo mi sie jak mialem odpiety tps krokowiec i map sensor :D
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 22-06-2013, 15:58   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


ptum napisał/a:
więc wnioskuję ze jeżeli inne czujniki nie wykazują zwarcia, to skupić się na przewodzie fioletowobiałym?

Multimetr na zwarcie lub opór 200 om. Powinno brzęczeć lub opór bliski zeru.
Badasz koniec przewodu fioletowobiałego w kostce odpiętej z czujnika i pinem nr 13 w złączu sterownika silnika(tym z kablami oczywiście)
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum