Stukanie, spadek mocy, kontrolka przegrzania i shut down |
Autor |
Wiadomość |
fazee_tychy
nówka sztuka ;)
Dołączył: 27 Cze 2013 Posty: 4 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 27-06-2013, 16:58 Stukanie, spadek mocy, kontrolka przegrzania i shut down
Bolid: Seicento 10th |
|
|
Witam,
Sej 1.1 2005r 10th przejechane az 30.000km
Podczas jazdy slychac bylo jakies stuki potem nagle zaczal tracic moc z 5 przy 120 na 4 i max 80km/h potem zapalila sie kontrolka przegrzania po 500metrach zatrzmaniu sie spod maski ultonil sie dymek. Po 8 godzinach jak przyjechalem plyn kapie spod chlodnicy w zbiorniczku zero. Po odpaleniu wchodzi od razu na max obroty.
Oleju nie widzialem na chodniku na bagnecie jest w polowie.
Czy od razu do zyda prowadzic go czy reanimowac, jezeli tak to jakie moga byc koszty takiej naprawy i czy znacie jakiegos majstra niedrogiego w okolicach Tychow Mikolowa ewentualnie katowic od strony mikolowa.
Chcialem go holować pod dom ale sruba nie chce sie wkrecic, gniazdo jest cale skorodowane, takze musze lawetke zorganizowac i nie wiem gdzie go podrzucic
PS. Dac babie auto to niewazne ze cos stuka niewazne ze czerwona lampka zaswieca sie informujaca o przegzaniu silnika, stwierdzila ze miala niedaleko i ze dojedzie (500 metrow). |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27-06-2013, 17:24 Re: Stukanie, spadek mocy, kontrolka przegrzania i shut down
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
fazee_tychy, przegrzał się Możliwe ,że wyciek doprowadził do ubytku płynu chłodniczego dlatego się zagrzał. Nie ma śladów oleju w zbiorniczku wyrównawczym ? Zalej go płynem i zobacz czy dalej będzie ciekło z chłodnicy Jeżeli chłodnica to około 120zł za dobry zamiennik ,plus robocizna ale polecam samemu wymianę ,jak masz wprawę to około 1,5h roboty na spokojnie
fazee_tychy napisał/a: | Po odpaleniu wchodzi od razu na max obroty. |
Ale dochodzi do odcięcia czy po prostu wyższe obroty? Polecam podpiąć pod komputer i jeżeli jakiś czujnik jest za to winny to wyjdzie, który.
PS. Zapraszam TUTAJ |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
Ostatnio zmieniony przez PIXAR 27-06-2013, 17:28, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
fazee_tychy
nówka sztuka ;)
Dołączył: 27 Cze 2013 Posty: 4 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 27-06-2013, 20:39
Bolid: Seicento 10th |
|
|
Po odpaleniu od dzwiga sie na 7,5k (mam obrotomierz instalowany w aso), nie czekalem na odciecie wylaczylem go bo bez plynu nie wiem jak dlugo by mogl podzialac.
Zalej go plynem zobacze co powie
Dam znac |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 27-06-2013, 21:20
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
fazee_tychy napisał/a: | Zalej go plynem zobacze co powie |
Wlej wodę, szkoda płynu jak i tak ma wyciec |
|
|
|
 |
kamilen
Bywalec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 67 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 27-06-2013, 21:57
Bolid: Honda Civic EU7, Fiat Punto I 1.2 16V |
|
|
Przede wszystkim sprawdź wycieki ale wodą tak jak TheStig radzi bo płynu szkoda.
Zaraz później sprawdź przepustnicę czy się nie zacięła bo od tego może na obroty wchodzić. Może jeszcze linka gazu albo sam pedał się zaciął. Nie wierzę żeby od jakiegoś czujnika walniętego sam się silnik do odcięcia kręcił. To niemożliwe.
Nie wygłupiaj się z tą lawetą. Nie warto. Przetknij jakąś linę przez dziurę do wkręcania haka i zawiąż ją za przednią belkę w tym miejscu. Będzie bezpiecznie, bez uszkodzeń i tanio. |
_________________ No ABS, no airbag, DIE LIKE A MAN!!!
programy do diagnostyki, instrukcje obsługi, manuale samochodowe http://chomikuj.pl/kamgad1
http://furgonetka.pl/konto/partner/18023 - tanie przesyłki kurierskie |
|
|
|
 |
ptum
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 167 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-06-2013, 23:00
Bolid: Seicento 900 SPI + LPG |
|
|
kamilen, Moja 900 kręciła do odcięcia z powodu walniętego czujnika temperatury. |
|
|
|
 |
fazee_tychy
nówka sztuka ;)
Dołączył: 27 Cze 2013 Posty: 4 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 27-06-2013, 23:50
Bolid: Seicento 10th |
|
|
Zalalem go woda (kapie z chlodnicy, nie widzialem w ktorym miejscu bo juz ciemno), odpalilem obroty doszly na maxa odciecia nie bylo (moze na jalowym biegu tego nie czuc poprostu:) tylko po 2-4 sekundach spadly do 1,5-2,5k silnik pracowal nierowno czasami tak jakby chcial strzelic nie jestem mechanikiem wole dmuchac na zimne wylaczylem go, dziure z haka potraktowalem WD40 sruba weszla na 1cm i dojechalismy do hmm warsztatu znajomego (za belke nie daloby rady bo zderzak wyrwie do gory;(). Jutro majster ma sprawdzic co to moze byc. Dam znac. |
|
|
|
 |
fazee_tychy
nówka sztuka ;)
Dołączył: 27 Cze 2013 Posty: 4 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 02-07-2013, 20:50
Bolid: Seicento 10th |
|
|
Linka z recznego sie popsula i reczny nie odbijal do konca, stad przy wycieku z chlodnicy plynu auto sie przegrzalo co spowodowalo przypalenie kolektora ssacego z uszczelka
Wymieniono przypalony kolektor ssacy.
Uszczelniono chlodnice jakims preparatem.
Auto smiga.
Narazie sam nim pojezdze tak aby baba go nie zajechala w razie jakby cos z nim bylo nie tak. |
|
|
|
 |
|