FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Stukanie, spadek mocy, kontrolka przegrzania i shut down
Autor Wiadomość
fazee_tychy 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 4
Skąd: Tychy
Wysłany: 27-06-2013, 16:58   Stukanie, spadek mocy, kontrolka przegrzania i shut down
   Bolid: Seicento 10th


Witam,
Sej 1.1 2005r 10th przejechane az 30.000km
Podczas jazdy slychac bylo jakies stuki potem nagle zaczal tracic moc z 5 przy 120 na 4 i max 80km/h potem zapalila sie kontrolka przegrzania po 500metrach zatrzmaniu sie spod maski ultonil sie dymek. Po 8 godzinach jak przyjechalem plyn kapie spod chlodnicy w zbiorniczku zero. Po odpaleniu wchodzi od razu na max obroty.
Oleju nie widzialem na chodniku na bagnecie jest w polowie.
Czy od razu do zyda prowadzic go czy reanimowac, jezeli tak to jakie moga byc koszty takiej naprawy i czy znacie jakiegos majstra niedrogiego w okolicach Tychow Mikolowa ewentualnie katowic od strony mikolowa.

Chcialem go holować pod dom ale sruba nie chce sie wkrecic, gniazdo jest cale skorodowane, takze musze lawetke zorganizowac i nie wiem gdzie go podrzucic :(

PS. Dac babie auto to niewazne ze cos stuka niewazne ze czerwona lampka zaswieca sie informujaca o przegzaniu silnika, stwierdzila ze miala niedaleko i ze dojedzie (500 metrow).
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-06-2013, 17:24   Re: Stukanie, spadek mocy, kontrolka przegrzania i shut down
   Bolid: Seicento 1242


fazee_tychy, przegrzał się :( Możliwe ,że wyciek doprowadził do ubytku płynu chłodniczego dlatego się zagrzał. Nie ma śladów oleju w zbiorniczku wyrównawczym ? Zalej go płynem i zobacz czy dalej będzie ciekło z chłodnicy :)) Jeżeli chłodnica to około 120zł za dobry zamiennik ,plus robocizna ale polecam samemu wymianę ,jak masz wprawę to około 1,5h roboty na spokojnie :))

fazee_tychy napisał/a:
Po odpaleniu wchodzi od razu na max obroty.


Ale dochodzi do odcięcia czy po prostu wyższe obroty? Polecam podpiąć pod komputer i jeżeli jakiś czujnik jest za to winny to wyjdzie, który.

PS. Zapraszam TUTAJ :)
_________________

SC 899-->1108-->1242
Ostatnio zmieniony przez PIXAR 27-06-2013, 17:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
fazee_tychy 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 4
Skąd: Tychy
Wysłany: 27-06-2013, 20:39   
   Bolid: Seicento 10th


Po odpaleniu od dzwiga sie na 7,5k (mam obrotomierz instalowany w aso), nie czekalem na odciecie wylaczylem go bo bez plynu nie wiem jak dlugo by mogl podzialac.
Zalej go plynem zobacze co powie :)
Dam znac
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 27-06-2013, 21:20   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


fazee_tychy napisał/a:
Zalej go plynem zobacze co powie

Wlej wodę, szkoda płynu jak i tak ma wyciec ;p
 
 
kamilen 
Bywalec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 67
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-06-2013, 21:57   
   Bolid: Honda Civic EU7, Fiat Punto I 1.2 16V


Przede wszystkim sprawdź wycieki ale wodą tak jak TheStig radzi bo płynu szkoda.
Zaraz później sprawdź przepustnicę czy się nie zacięła bo od tego może na obroty wchodzić. Może jeszcze linka gazu albo sam pedał się zaciął. Nie wierzę żeby od jakiegoś czujnika walniętego sam się silnik do odcięcia kręcił. To niemożliwe.

Nie wygłupiaj się z tą lawetą. Nie warto. Przetknij jakąś linę przez dziurę do wkręcania haka i zawiąż ją za przednią belkę w tym miejscu. Będzie bezpiecznie, bez uszkodzeń i tanio.
_________________
No ABS, no airbag, DIE LIKE A MAN!!!
programy do diagnostyki, instrukcje obsługi, manuale samochodowe http://chomikuj.pl/kamgad1
http://furgonetka.pl/konto/partner/18023 - tanie przesyłki kurierskie
 
 
 
ptum 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 167
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-06-2013, 23:00   
   Bolid: Seicento 900 SPI + LPG


kamilen, Moja 900 kręciła do odcięcia z powodu walniętego czujnika temperatury.
 
 
fazee_tychy 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 4
Skąd: Tychy
Wysłany: 27-06-2013, 23:50   
   Bolid: Seicento 10th


Zalalem go woda (kapie z chlodnicy, nie widzialem w ktorym miejscu bo juz ciemno), odpalilem obroty doszly na maxa odciecia nie bylo (moze na jalowym biegu tego nie czuc poprostu:) tylko po 2-4 sekundach spadly do 1,5-2,5k silnik pracowal nierowno czasami tak jakby chcial strzelic nie jestem mechanikiem wole dmuchac na zimne wylaczylem go, dziure z haka potraktowalem WD40 sruba weszla na 1cm i dojechalismy do hmm warsztatu znajomego (za belke nie daloby rady bo zderzak wyrwie do gory;(). Jutro majster ma sprawdzic co to moze byc. Dam znac.
 
 
fazee_tychy 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 4
Skąd: Tychy
Wysłany: 02-07-2013, 20:50   
   Bolid: Seicento 10th


Linka z recznego sie popsula i reczny nie odbijal do konca, stad przy wycieku z chlodnicy plynu auto sie przegrzalo co spowodowalo przypalenie kolektora ssacego z uszczelka
Wymieniono przypalony kolektor ssacy.
Uszczelniono chlodnice jakims preparatem.
Auto smiga.
Narazie sam nim pojezdze tak aby baba go nie zajechala w razie jakby cos z nim bylo nie tak.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum