obrotomierz |
Autor |
Wiadomość |
Majk-l
Nałogowiec Przyjaciel SC.PL

Pomógł: 12 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Sty 2013 Posty: 904 Skąd: WZY
|
Wysłany: 28-06-2013, 23:39
Bolid: Peugeot 406 |
|
|
sproboje go rozebrac
edit: odkreciłem stopkę, a pod nią nie ma kolejnych srubek ani zatrzasków...
trzeba jakos zdjąć front, ale cholera wie jak...?
bede probował dalej, moze sie uda.
A czym grozi proba podłączenia go metodą chybił trafił?
edit 2: zdjąłem front. 4 zatrzaski, dosyc sztywne. Teraz sprobuje wyjąć srodek
EDIT:3 rozebrałem:-] dwa idą w lewo, dwa w prawo i znikają pod klejem...
ale! są podpisane piny pod spodem: Żółty- SIG, czarnobiały- GND, zoltozielony to ILL, a Czerwono czarny to +BAT
rozumiem ze SIG to moze byc sygnał, a +BAT to plusik jesli sie nie myle co do tych dwóch to go to jest GND i ILL? a moze jednak sie myle... jak te oznaczenia rozszyfrowac?
edit 4: SIG (signal)- sygnał, ILL (illumination) oświetlenie, GND jak wyczytałem- masa, +BAT- plus. dobrze kminie?
Edit 5: tak wygląda cały rozebrany:
a tu są opisane piny, SIG, GND, ILL, +BAT (nie wiem czzy na fotce ktos da rade odczytac)
 |
_________________
|
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 29-06-2013, 12:05
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
dobrze kminisz
GND = GrouND - czyli masa
ILL = ILLuminator (or coś podobnego - w każdym razie oświetlenie |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
kamilen
Bywalec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 67 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 29-06-2013, 12:23
Bolid: Honda Civic EU7, Fiat Punto I 1.2 16V |
|
|
Podłącz i daj znać jak działa, to będę sobie w brodę pluł że nie zaryzykowałem i nie kupiłem takiego samego. Podoba mi się ten obrotomierz znacznie bardziej niż oryginalny SC. |
_________________ No ABS, no airbag, DIE LIKE A MAN!!!
programy do diagnostyki, instrukcje obsługi, manuale samochodowe http://chomikuj.pl/kamgad1
http://furgonetka.pl/konto/partner/18023 - tanie przesyłki kurierskie |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 29-06-2013, 12:34
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
no i temat sie wyjasnil |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
Majk-l
Nałogowiec Przyjaciel SC.PL

Pomógł: 12 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Sty 2013 Posty: 904 Skąd: WZY
|
Wysłany: 29-06-2013, 22:36
Bolid: Peugeot 406 |
|
|
kamilen, tego jest kilka sztuk na allegro za małe pieniądze, ale jak sie okaze ze działa to mogą szybko zniknąć z aukcji.
Nie wiem kiedy sie za to zabiore bo nie mam zbytnio czasu, a o 23 nie bede sie za to brał. |
_________________
|
|
|
|
 |
kamilen
Bywalec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 67 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 01-07-2013, 07:27
Bolid: Honda Civic EU7, Fiat Punto I 1.2 16V |
|
|
Nie mam zamiaru kupować bo mam już oryginalny od SC. Tyko trochę szkoda że nie kupiłem bo były po 80-100 pln a za oryginał trzeba niezmiennie zapłacić od 130 w górę. Poza tym ten jest ładniejszy od oryginału moim zdaniem i przede wszystkim można go zamontować w wygodniejszym miejscu. |
_________________ No ABS, no airbag, DIE LIKE A MAN!!!
programy do diagnostyki, instrukcje obsługi, manuale samochodowe http://chomikuj.pl/kamgad1
http://furgonetka.pl/konto/partner/18023 - tanie przesyłki kurierskie |
|
|
|
 |
Majk-l
Nałogowiec Przyjaciel SC.PL

Pomógł: 12 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Sty 2013 Posty: 904 Skąd: WZY
|
Wysłany: 01-07-2013, 11:13
Bolid: Peugeot 406 |
|
|
ceny nadal sa takie. raczej w innym miejscu nie da rady go zalozyc... jak zatrybi to trzeba bedzie cos z tarcza wymyslic zeby do licznika pasowała i pomalowac cały na czarno, ale fajny sprej do plastiku juz mam |
_________________
|
|
|
|
 |
Majk-l
Nałogowiec Przyjaciel SC.PL

Pomógł: 12 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Sty 2013 Posty: 904 Skąd: WZY
|
Wysłany: 02-07-2013, 22:40
Bolid: Peugeot 406 |
|
|
Więc tak. Na forum wyczytałem ze w zapalniczce kable są tak: czarny- masa, biało-zielony- plus, żółty- swiatło. U mnie jest; czarny, biało-czerwony(grubszy) i żółto-czerwony. Więc czarny uznałem za masę, biało-czerwony za +, a żółto-czerwony za światło. Podłączyłem całość zeby sprawdzic jak działa i... działa. Ale jest jedno ale:
no własnie, jak włączam światła to obrotomierz gasnie, jak wyłączam to zaświeca.
podmieniałem miejscami dwa ciensze przewody, mase i światło, ale w ogole nie działał.
O co tu chodzi i jak to ugryzc?
Dodam ze na biegu jałowym wskazuje jakies 750obr, przy 7000obr odcięcie i jak wyłączam silnik to wskazówka zostaje na tych 750obr, a zeruje się przy zapłonie.
Wskazania do zaakceptowania? |
_________________
|
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 02-07-2013, 23:26
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
wskazania owszem.
co do swiatla moze byc tak ze bierze sobie do podswietlenia napiecie z zasilania a po podaniu masy na kabelek od podswietlenia kiedy wystepuje roznica potencjalow dopiero sie swieci - odepnij kabelek od podswietlenia calkowicie i wtedy sprawdz jak sie bedzie zachowywal przy włączonych światłach. kiedy wlaczysz swiatla wez ten kabelek dotknij do masy np w zapalniczce - jak się zapali to spoko znaczy ze tu musi byc podawana masa wtedy kiedy na zapalniczce pojawia sie plus a juz od tego do ogarniecia tematu sprawa prosta przekaźnik na 12V który będzie po podaniu napięcia na cewke elektromagnesu zwierał ci ten kabelek do masy i po problemie.
wiem troche zawile wytłumaczone.
prosto - włącz światla dotknij kabelkiem od podswietlenia obrotomierza ( przez przypadek nie tego ktory wychodzi z podswietlenia zapalniczki ) do masy - jak sie zaswieci to wiemy co robic dalej. jak nie to trzeba bedzie kombinowac. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
Majk-l
Nałogowiec Przyjaciel SC.PL

Pomógł: 12 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Sty 2013 Posty: 904 Skąd: WZY
|
Wysłany: 02-07-2013, 23:38
Bolid: Peugeot 406 |
|
|
zebym miał teraz wolny garaz to poszedlbym tera sie tym zająć. Jak bedzie tak jak mowisz to nie bedzie mozna tych kabli na stałe zewrzec? moze glupioo pytam ale sie zupełnie na tym nie znam. a moze podłączyc całość w innym miejscu? |
_________________
|
|
|
|
 |
Majk-l
Nałogowiec Przyjaciel SC.PL

Pomógł: 12 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Sty 2013 Posty: 904 Skąd: WZY
|
Wysłany: 03-07-2013, 12:52
Bolid: Peugeot 406 |
|
|
wiec tak; jak stykam podswietlenie z masą to obrotomierz zaswieca od razu po zapłonie, niezaleznie od tego czy swiatła są czy nie, a jak kabel ILL jest niepodłączony nigdzie to nie swieci wcale. Podjade zaraz do elektronika i sprobuje z przekaznikiem jak bedzie taki miał.
edit: kupiłem przekaźnik o taki:
jak nie da rady do tego dojsc to najwyzej zrobie tak ze bez wzgledu na swiatła bedzie swiecic
do tego zamowilem w reklamowni tarcze taka zeby jak najbardziej przypominała oryginał, zaraz zabieram sie za malowanie obudowy. Dziury juz w desce mam zrobione tak ze fajnie sie wpina. |
_________________
|
|
|
|
 |
Majk-l
Nałogowiec Przyjaciel SC.PL

Pomógł: 12 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Sty 2013 Posty: 904 Skąd: WZY
|
Wysłany: 04-07-2013, 06:59
Bolid: Peugeot 406 |
|
|
Problem rozwiązany. Byłem u elektryka i za 20zł zamontował przekaźnik, rozkminienie problemu zajęło mu 3 minuty. Uncrossed, miałes rację co do przekaznika i za wiedzę w temacie oczywiście plusik.
Po zamontowaniu przekaźnika kablologia była taka:
Na chwilę obecną wygląda tak:
Po południu mam do odbioru tarczę, mam nadzieję ze wyjdzie fajnie.
efekt finalny + cos jeszcze w najblizszym czasie u mnie w temacie |
_________________
|
|
|
|
 |
maxonis
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 108 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 04-08-2013, 23:08
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Też zamontowałem ten obrotomierz i jestem zadowolony
pokazuje dobrze i to jest najważniejsze
Bardziej mi się ten podoba od seryjnego |
_________________
 |
|
|
|
 |
|