 |
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
Zabezpieczenie antykorozyjne |
Autor |
Wiadomość |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 13-08-2013, 14:37
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
=Miro= napisał/a: | Moje przemyślenia na temat zabezpieczeń antykorozyjnych we FIAT, jak jest u Was?
1.Cinquecento rocznik 1993 kupiony jako 7 latek, użytkowany przez 9 lat, sprzedany w chwili gdy mia 17 lat bez oznak korozji na nadwoziu drzwiach klapie, podwozie typowe wżery na elementach rantach, podszybie z wyraźnymi bąblami.
2.Seicento rocznik 2002 kupiony jako 7 latek, bez oznak korozji na nadwoziu ale wyraźnie gorsze zabezpieczenia niż poprzednik, obecnie jako 11 latek ma zdrowiutkie nadkola i progi, kilka odprysków na tylnej klapie, podwozie niestety sporo rantów rozpęczniałych od rdzy.
3.Panda rocznik 2010 kupiona jako nowa, po 3 latach nadwozie z zewnątrz bez oznak korozji ale od wewnętrznych stron na łączeniach drzwi i klapy niewielkie pęcherze spod których wychodzi utlenione zabezpieczenie blachy - jeszcze nie rdza ale widoczne
Słyszałem że zabezpieczenia antykorozyjne poleciały w dół w większości marek ale nie spodziewałem się że w 3 letnim samochodzie zobaczę jakiekolwiek problemy z korozją. Miałem nadzieję że PANDA doczeka 10 lat bez żadnych korozyjnych problemów ale już widzę że nie ma szans, na razie wlałem gdzie się dało środek do konserwacji profili wewnętrznych... |
Seicento od nowości - bez rdzy ale po 14 latach chyba wypada posmarować na kolejne 14 lat.
Panda 10 lat od nowości u rodziców teraz u mnie. Rdza i jeszcze raz rdza ale na szczęście tylko na zawieszeniu (chyba). Czuję że z każdą śrubą w podwoziu miałbym problem widząc po śrubach. Pierwsza śruba która padła to przy odkręcaniu pasa bezpieczeństwa z tyłu kiedy zdejmowałem boczek w celach instalacyjnych. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
=Miro=
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 26 Skąd: Krk
|
Wysłany: 13-08-2013, 15:03
Bolid: PANDA 1.1 MPI 2010 |
|
|
macher napisał/a: |
Panda 10 lat od nowości u rodziców teraz u mnie. Rdza i jeszcze raz rdza ale na szczęście tylko na zawieszeniu (chyba). Czuję że z każdą śrubą w podwoziu miałbym problem widząc po śrubach. Pierwsza śruba która padła to przy odkręcaniu pasa bezpieczeństwa z tyłu kiedy zdejmowałem boczek w celach instalacyjnych. |
a powiedz jak jest w tych miejscach, bo u mnie ewidentnie zaoszczędzili na masie wypełniającej która we wszystkich fiatach jakie miałem jest wokół całego profilu, drzwi, klapy itp a w tym egzemplarzu pandy jest tylko dołem i tam gdzie jej niema zaczynają sie bąble:
spód tylnych drzwi:
http://postimg.org/image/a0tn247p1/
a tu się kończy masa:
http://postimg.org/image/e3or8883b/ |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 13-08-2013, 16:13
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
=Miro= napisał/a: |
powiedz jak jest w tych miejscach, bo u mnie ewidentnie zaoszczędzili na masie wypełniającej która we wszystkich fiatach jakie miałem jest wokół całego profilu, drzwi, klapy itp a w tym egzemplarzu pandy jest tylko dołem i tam gdzie jej niema zaczynają sie bąble |
Tak samo mam . Około 10 cm od dołu pionowo masa uszczelniająca a wyżej zagięta blacha bez masy . Tak więc standard. Jednak najważniejsze to plastikowy zbiornik paliwa. Tam korozja nie groźna |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|