FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zabezpieczenie antykorozyjne
Autor Wiadomość
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 13-08-2013, 14:37   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


=Miro= napisał/a:
Moje przemyślenia na temat zabezpieczeń antykorozyjnych we FIAT, jak jest u Was?

1.Cinquecento rocznik 1993 kupiony jako 7 latek, użytkowany przez 9 lat, sprzedany w chwili gdy mia 17 lat bez oznak korozji na nadwoziu drzwiach klapie, podwozie typowe wżery na elementach rantach, podszybie z wyraźnymi bąblami.

2.Seicento rocznik 2002 kupiony jako 7 latek, bez oznak korozji na nadwoziu ale wyraźnie gorsze zabezpieczenia niż poprzednik, obecnie jako 11 latek ma zdrowiutkie nadkola i progi, kilka odprysków na tylnej klapie, podwozie niestety sporo rantów rozpęczniałych od rdzy.

3.Panda rocznik 2010 kupiona jako nowa, po 3 latach nadwozie z zewnątrz bez oznak korozji ale od wewnętrznych stron na łączeniach drzwi i klapy niewielkie pęcherze spod których wychodzi utlenione zabezpieczenie blachy - jeszcze nie rdza ale widoczne

Słyszałem że zabezpieczenia antykorozyjne poleciały w dół w większości marek ale nie spodziewałem się że w 3 letnim samochodzie zobaczę jakiekolwiek problemy z korozją. Miałem nadzieję że PANDA doczeka 10 lat bez żadnych korozyjnych problemów ale już widzę że nie ma szans, na razie wlałem gdzie się dało środek do konserwacji profili wewnętrznych...

Seicento od nowości - bez rdzy ale po 14 latach chyba wypada posmarować na kolejne 14 lat.
Panda 10 lat od nowości u rodziców teraz u mnie. Rdza i jeszcze raz rdza ale na szczęście tylko na zawieszeniu (chyba). Czuję że z każdą śrubą w podwoziu miałbym problem widząc po śrubach. Pierwsza śruba która padła to przy odkręcaniu pasa bezpieczeństwa z tyłu kiedy zdejmowałem boczek w celach instalacyjnych.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
=Miro= 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 26
Skąd: Krk
Wysłany: 13-08-2013, 15:03   
   Bolid: PANDA 1.1 MPI 2010


macher napisał/a:

Panda 10 lat od nowości u rodziców teraz u mnie. Rdza i jeszcze raz rdza ale na szczęście tylko na zawieszeniu (chyba). Czuję że z każdą śrubą w podwoziu miałbym problem widząc po śrubach. Pierwsza śruba która padła to przy odkręcaniu pasa bezpieczeństwa z tyłu kiedy zdejmowałem boczek w celach instalacyjnych.


a powiedz jak jest w tych miejscach, bo u mnie ewidentnie zaoszczędzili na masie wypełniającej która we wszystkich fiatach jakie miałem jest wokół całego profilu, drzwi, klapy itp a w tym egzemplarzu pandy jest tylko dołem i tam gdzie jej niema zaczynają sie bąble:

spód tylnych drzwi:
http://postimg.org/image/a0tn247p1/

a tu się kończy masa:
http://postimg.org/image/e3or8883b/
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 13-08-2013, 16:13   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


=Miro= napisał/a:

powiedz jak jest w tych miejscach, bo u mnie ewidentnie zaoszczędzili na masie wypełniającej która we wszystkich fiatach jakie miałem jest wokół całego profilu, drzwi, klapy itp a w tym egzemplarzu pandy jest tylko dołem i tam gdzie jej niema zaczynają sie bąble


Tak samo mam . Około 10 cm od dołu pionowo masa uszczelniająca a wyżej zagięta blacha bez masy . Tak więc standard. Jednak najważniejsze to plastikowy zbiornik paliwa. Tam korozja nie groźna ;)
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum