Sonda Lambda. Błędy. Dławienie Czy sonda do wymiany na 100%? |
Autor |
Wiadomość |
lukaszt112233
Bywalec
Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 96 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-08-2013, 19:59 Sonda Lambda. Błędy. Dławienie Czy sonda do wymiany na 100%?
Bolid: Seicento 1.1 kat MPI |
|
|
Odczyt błędu, proszę zwrócić uwagę na wyniki w 4 pozycjach dot. SOND LAMBDA, proszę o analize wyników. Czy sonda na 100% do wymiany? Styki wtyczki przeczyszczone.
NA zimnym przy ruszaniu potrafi przydławić silnik, silnik słabo wkręca się na obroty.
ZAPŁON SILNIK NIE URUCHOMIONY:
jałowe obroty, zmiana wyniku "stan sondy przed kat" na dole zdjęcia
jałowe obroty, kolejna zmiana wyniku "stan sondy przed kat" na dole zdjęcia
 |
_________________ Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze |
|
|
|
 |
lukaszt112233
Bywalec
Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 96 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-08-2013, 09:10
Bolid: Seicento 1.1 kat MPI |
|
|
NAdal nie rozwiązałem problemu dławienia.
Proszę zwrócic uwagę na napięcie jakie podaje sonda na biegu jałowym - znaczne skoki napięcia.
Potem przy ~1400 obrotach sonda dawała w miarę równe napięcie, potem jednak przy kolejnym delikatnym wciśnięciu gazu znowu zaczęły się znaczne skoki napięcia.
Czy to jest prawidłowa praca sondy lambda?
Chciałbym być pewny na 100% przed wymianą, bo jednak dobra sonda kosztuje koło 100 pln.
 |
_________________ Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze |
|
|
|
 |
rysiu
Nałogowiec ABG

Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 06 Sty 2011 Posty: 764 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 29-08-2013, 11:06
Bolid: Fiat Seicento 0.9 2000r. |
|
|
sonda lambda powinna mieć zdaje się sinusoidalny wykres cały czas, ale głowy sobie uciąć nie dam. |
_________________ Kamil, mój bolid:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=359469
"Naprawa ABS'u bez komputera jest jak macanie kobiety przez ścianę"
 |
|
|
|
 |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 30-08-2013, 20:02
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
Wykres sondy na biegu jałowym masz trochę nierówny, wykres powinien równo falować w zakresie 0,2-0,8V. Dziwi mnie tylko że po podniesieniu obrotów napięcie leży jakby zacięła się i po kolejnym dodaniu gazu dopiero zaczyna reagować poprawnie - czy po dodaniu gazu silnik zadławił się?? |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
 |
lukaszt112233
Bywalec
Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 96 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31-08-2013, 09:36
Bolid: Seicento 1.1 kat MPI |
|
|
Cytat: | czy po dodaniu gazu silnik zadławił się?? |
dokładnie tak, ale tylko gdy zimny, jak rozgrzany to jest taki efekt dławienia ale naprawdę minimalny |
_________________ Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze |
|
|
|
 |
|