FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sonda Lambda. Błędy. Dławienie Czy sonda do wymiany na 100%?
Autor Wiadomość
lukaszt112233 
Bywalec

Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-08-2013, 19:59   Sonda Lambda. Błędy. Dławienie Czy sonda do wymiany na 100%?
   Bolid: Seicento 1.1 kat MPI


Odczyt błędu, proszę zwrócić uwagę na wyniki w 4 pozycjach dot. SOND LAMBDA, proszę o analize wyników. Czy sonda na 100% do wymiany? Styki wtyczki przeczyszczone.

NA zimnym przy ruszaniu potrafi przydławić silnik, silnik słabo wkręca się na obroty.


ZAPŁON SILNIK NIE URUCHOMIONY:



jałowe obroty, zmiana wyniku "stan sondy przed kat" na dole zdjęcia



jałowe obroty, kolejna zmiana wyniku "stan sondy przed kat" na dole zdjęcia

_________________
Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze
 
 
lukaszt112233 
Bywalec

Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-08-2013, 09:10   
   Bolid: Seicento 1.1 kat MPI


NAdal nie rozwiązałem problemu dławienia.

Proszę zwrócic uwagę na napięcie jakie podaje sonda na biegu jałowym - znaczne skoki napięcia.

Potem przy ~1400 obrotach sonda dawała w miarę równe napięcie, potem jednak przy kolejnym delikatnym wciśnięciu gazu znowu zaczęły się znaczne skoki napięcia.

Czy to jest prawidłowa praca sondy lambda?

Chciałbym być pewny na 100% przed wymianą, bo jednak dobra sonda kosztuje koło 100 pln.


_________________
Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze
 
 
rysiu 
Nałogowiec
ABG


Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 764
Skąd: Myślenice
Wysłany: 29-08-2013, 11:06   
   Bolid: Fiat Seicento 0.9 2000r.


sonda lambda powinna mieć zdaje się sinusoidalny wykres cały czas, ale głowy sobie uciąć nie dam.
_________________
Kamil, mój bolid:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=359469


"Naprawa ABS'u bez komputera jest jak macanie kobiety przez ścianę"
 
 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 30-08-2013, 20:02   
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


Wykres sondy na biegu jałowym masz trochę nierówny, wykres powinien równo falować w zakresie 0,2-0,8V. Dziwi mnie tylko że po podniesieniu obrotów napięcie leży jakby zacięła się i po kolejnym dodaniu gazu dopiero zaczyna reagować poprawnie - czy po dodaniu gazu silnik zadławił się??
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
lukaszt112233 
Bywalec

Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-08-2013, 09:36   
   Bolid: Seicento 1.1 kat MPI


Cytat:
czy po dodaniu gazu silnik zadławił się??


dokładnie tak, ale tylko gdy zimny, jak rozgrzany to jest taki efekt dławienia ale naprawdę minimalny
_________________
Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum