stacyjka |
Autor |
Wiadomość |
pietryn
nówka sztuka ;)

Wiek: 41 Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 38 Skąd: zamość
|
Wysłany: 16-08-2013, 19:36 stacyjka
Bolid: bakteria 900 |
|
|
Witam, mam problem tego typu , że od jakiegoś czasu zacina mi się kluczyk w stacyjce a dokładnie po włożeniu go do stacyjki nie można go przekręcić mimo tego że blokada kierownicy nie jest włączona. Czasami mam wrażenie że za raz złamię kluczyk, na siłę jakoś to przełamują i zapalam. Czasami nic sie nie dzieje i jest ok. |
|
|
|
 |
brt
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 8 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 16-08-2013, 20:35
Bolid: Seicento 900 Fun |
|
|
Cześć
Jak masz kluczyk zapasowy to sprawdź na nim czy się tak samo dzieje bo prawdopodobnie masz już wytarte ząbki na kluczyku. Ja tak miałem i też myślałem że to wina stacyjki. |
|
|
|
 |
matyszek
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2012 Posty: 18 Skąd: WPI
|
Wysłany: 16-08-2013, 20:48
Bolid: sc |
|
|
ja miałem podobnie ale u mnie było to spowodowane raczej tym ,że samochód długo stał i ciężko kluczykiem było ruszyć. ale po pewnym czasie częstego odpalania gaszenia jakoś działa teraz. psiuknięte było chyba nawet wd 40. ale u ciebie może być co innego. |
|
|
|
 |
pietryn
nówka sztuka ;)

Wiek: 41 Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 38 Skąd: zamość
|
Wysłany: 16-08-2013, 20:50
Bolid: bakteria 900 |
|
|
Oba są wytarte, mam jeszcze jakiś trzeci klucz taki jak do stacyjki ale brązowy i z większą częścią do trzymania, widać że nie używany ale nie wiem do czego on. Wygląda jakby miał pasować ale nie sprawdzałem |
|
|
|
 |
matyszek
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2012 Posty: 18 Skąd: WPI
|
Wysłany: 16-08-2013, 20:52
Bolid: sc |
|
|
trzeba sprawdzić , i napisać... |
|
|
|
 |
pietryn
nówka sztuka ;)

Wiek: 41 Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 38 Skąd: zamość
|
Wysłany: 16-08-2013, 20:54
Bolid: bakteria 900 |
|
|
Właśnie sprawdzałem i jest lepiej ale na 10 prób 3 razy się zacięło. |
|
|
|
 |
matyszek
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2012 Posty: 18 Skąd: WPI
|
Wysłany: 16-08-2013, 20:56
Bolid: sc |
|
|
psiuknij jakimś płynem (smarem ) do środka stacyjki. może coś pomoże. |
|
|
|
 |
pietryn
nówka sztuka ;)

Wiek: 41 Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 38 Skąd: zamość
|
Wysłany: 16-08-2013, 20:59
Bolid: bakteria 900 |
|
|
Spróbuję jutro, mam taki biały smar w sprayu co nie spływa z powierzchni - może coś pomoże. |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-08-2013, 21:08
|
|
|
pietryn napisał/a: | Właśnie sprawdzałem i jest lepiej ale na 10 prób 3 razy się zacięło. | - większe jaja by były jakby na 10 prób 12 razy się zacięło - oki teraz poważnie - spróbuj jak masz olejem silikonowym przesmarować stacyjkę bo też kiedyś psiknąłem do stacyjkii ten smar biały niby "półstały" tylko z wurtha i co wyjąłem kluczyk to musiałem go wycierać bo był cały tłusty i tak przez 2 miesiące |
|
|
|
 |
pietryn
nówka sztuka ;)

Wiek: 41 Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 38 Skąd: zamość
|
Wysłany: 16-08-2013, 21:14
Bolid: bakteria 900 |
|
|
to samochód żony, niech sobie wyciera- dla mnie ważne żeby mi nie zawracała gitary że się coś zacina!!! |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 16-08-2013, 21:35
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
pietryn napisał/a: | mam jeszcze jakiś trzeci klucz taki jak do stacyjki ale brązowy i z większą częścią do trzymania, widać że nie używany ale nie wiem do czego on. |
Kluczyk ten zgodnie i instrukcją FIATA (Fiat SX 900, rok '98) służy do:
SYSTEM FIAT CODE
Aby lepiej zabezpieczyć samochód przed kradzieżą, wyposażono go w układ elektroniczny blokujący uruchomienie silnika (Fiat CODE), który włącza się automatycznie z chwilą wyjęcia kluczyka z wyłącznika zapłonu. W rzeczywistości każdy kluczyk wyłącznika zapłonu posiada wbudowane elektroniczne urządzenie przesyłające zakodowany sygnał falami radiowymi do specjalnej anteny wbudowanej w wyłącznik zapłonu.
Centralka tylko po rozpoznaniu zakodowanego sygnału „hasła” kluczyka wyłącznika zapłonu umożliwia uruchomienie silnika.
Kluczyki:
Samochód wyposażony jest w:
jeden kluczyk A i dwa kluczyki B, jeżeli samochód nie jest wyposażony w elektroniczne urządzenie alarmowe,
jeden kluczyk A, dwa kluczyki B i dwa nadajniki C, jeżeli samochód wyposażony jest w zdalnie sterowany zamek centralny oraz elektroniczne urządzenie alarmowe.
A – Kluczyk z bordowym uchwytem jest kluczykiem głównym „master”. Samochód wyposażony jest tylko w jeden kluczyk główny „master", który służy do wprowadzenia kodów kluczyków wyłącznika zapłonu i należy go używać tylko w wyjątkowych przypadkach.
Kluczyk ten zaleca się przechowywać oddzielnie (nie w samochodzie).
Bez tego kluczyka wszelkie naprawy układu FIAT CODE oraz naprawy centralki elektronicznej sterowania silnikiem są niemożliwe.
B – Kluczyk z uchwytem niebieskim służy do:
uruchomienia silnika,
otwarcia / zamknięcia drzwi,
otwarcia pokrywy bagażnika,
otwarcia pokrywy wlewu paliwa,
wyłączenia poduszki powietrznej po stronie pasażera.
C – Nadajnik zdalnego sterowania elektronicznego urządzenia alarmowego.
Razem z kluczykami dostarczona jest karta kodowa „CODE” która zawiera:
na stronie przedniej:
A – kod elektroniczny, służący do awaryjnego uruchomienia samochodu;
B – kod mechaniczny linii ząbków kluczyka.
na stronie tylnej:
C – dwa miejsca do umieszczania naklejek z kodami nadajników elektronicznego urządzenia alarmowego montowanego jako opcja.
Odpisane numery z karty kodowej „CODE” razem z kluczykiem głównym „master”, z uchwytem w kolorze bordowym należy, przechowywać w bezpiecznym miejscu.
Należy mieć zawsze przy sobie kartę kodową „CODE”, ponieważ może okazać się ona konieczna dla awaryjnego uruchomienia silnika. |
|
|
|
 |
pietryn
nówka sztuka ;)

Wiek: 41 Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 38 Skąd: zamość
|
Wysłany: 16-08-2013, 21:44
Bolid: bakteria 900 |
|
|
No dzięki, to odkładamy ten bordowy kluczyk i skupimy się na smarowaniu stacyjki. |
|
|
|
 |
JaRabbit
Nałogowiec
Pomógł: 31 razy Wiek: 56 Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-08-2013, 09:20
Bolid: Corolla E12 2,0 D-4D, Konstal 105Na |
|
|
Ten bordowy kluczyk złóż do depozytu w banku |
_________________ SC 1242+6 speed już nie ma |
|
|
|
 |
jedi6667
nówka sztuka ;)
Pomógł: 9 razy Wiek: 52 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 27 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 17-08-2013, 12:16
Bolid: Fiat S.C. 900 |
|
|
Bordowy to tzw. "matka", miałem identyczny problem ale go rozwiązałem dorabiając z tej "matki" nowy kluczyk a ze starego delikatnie wyciąłem rureczkę z immobilaizerem i założyłem do tego dorobionego, około 8 lat już na nim jeżdżę i nie mam problemów. U gościa który dorabia klucze powinny być surówki w których bez problemu zamontujesz w rączce kluczyka układ od immo, tylko przy wycinaniu ze starego (jest zalany w gumie) uważaj bo jest zrobiony w szklanej baniuszce i można ją zgnieść przez przypadek i dupa blada będzie. Jak spojrzysz się z przodu kluczyka od strony grotu to zobaczysz malutki otworek i za nim zaraz jest ta rureczka z immo.
Mi też ciężko chodził kluczyk w stacyjce ale po użyciu WD40 przestał w ogóle się obracać i dla tego musiałem dorobić nowy kluczyk więc ostrożnie z smarowaniem bo zamiast pomóc to tylko zaszkodził ten zabieg. |
|
|
|
 |
pietryn
nówka sztuka ;)

Wiek: 41 Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 38 Skąd: zamość
|
Wysłany: 17-08-2013, 18:44
Bolid: bakteria 900 |
|
|
Dokładnie stało się tak samo, po nasmarowaniu przestał się obracać całkiem. teraz jedynie na brązowym kluczyku ładnie działa ale nie wiem czy można na nim normalnie jeździć. A ile kosztuje dorobienie nowego? |
|
|
|
 |
|