FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
stacyjka
Autor Wiadomość
pietryn 
nówka sztuka ;)


Wiek: 41
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 38
Skąd: zamość
  Wysłany: 16-08-2013, 19:36   stacyjka
   Bolid: bakteria 900


Witam, mam problem tego typu , że od jakiegoś czasu zacina mi się kluczyk w stacyjce a dokładnie po włożeniu go do stacyjki nie można go przekręcić mimo tego że blokada kierownicy nie jest włączona. Czasami mam wrażenie że za raz złamię kluczyk, na siłę jakoś to przełamują i zapalam. Czasami nic sie nie dzieje i jest ok.
 
 
brt 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 16-08-2013, 20:35   
   Bolid: Seicento 900 Fun


Cześć

Jak masz kluczyk zapasowy to sprawdź na nim czy się tak samo dzieje bo prawdopodobnie masz już wytarte ząbki na kluczyku. Ja tak miałem i też myślałem że to wina stacyjki.
 
 
matyszek 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 18
Skąd: WPI
Wysłany: 16-08-2013, 20:48   
   Bolid: sc


ja miałem podobnie ale u mnie było to spowodowane raczej tym ,że samochód długo stał i ciężko kluczykiem było ruszyć. ale po pewnym czasie częstego odpalania gaszenia jakoś działa teraz. psiuknięte było chyba nawet wd 40. ale u ciebie może być co innego.
 
 
pietryn 
nówka sztuka ;)


Wiek: 41
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 38
Skąd: zamość
Wysłany: 16-08-2013, 20:50   
   Bolid: bakteria 900


Oba są wytarte, mam jeszcze jakiś trzeci klucz taki jak do stacyjki ale brązowy i z większą częścią do trzymania, widać że nie używany ale nie wiem do czego on. Wygląda jakby miał pasować ale nie sprawdzałem
 
 
matyszek 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 18
Skąd: WPI
Wysłany: 16-08-2013, 20:52   
   Bolid: sc


trzeba sprawdzić , i napisać...
 
 
pietryn 
nówka sztuka ;)


Wiek: 41
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 38
Skąd: zamość
Wysłany: 16-08-2013, 20:54   
   Bolid: bakteria 900


Właśnie sprawdzałem i jest lepiej ale na 10 prób 3 razy się zacięło.
 
 
matyszek 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 18
Skąd: WPI
Wysłany: 16-08-2013, 20:56   
   Bolid: sc


psiuknij jakimś płynem (smarem ) do środka stacyjki. może coś pomoże.
 
 
pietryn 
nówka sztuka ;)


Wiek: 41
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 38
Skąd: zamość
Wysłany: 16-08-2013, 20:59   
   Bolid: bakteria 900


Spróbuję jutro, mam taki biały smar w sprayu co nie spływa z powierzchni - może coś pomoże.
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 16-08-2013, 21:08   

pietryn napisał/a:
Właśnie sprawdzałem i jest lepiej ale na 10 prób 3 razy się zacięło.
- większe jaja by były jakby na 10 prób 12 razy się zacięło :wesoly: - oki teraz poważnie - spróbuj jak masz olejem silikonowym przesmarować stacyjkę bo też kiedyś psiknąłem do stacyjkii ten smar biały niby "półstały" tylko z wurtha i co wyjąłem kluczyk to musiałem go wycierać bo był cały tłusty i tak przez 2 miesiące :wesoly:
 
 
pietryn 
nówka sztuka ;)


Wiek: 41
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 38
Skąd: zamość
Wysłany: 16-08-2013, 21:14   
   Bolid: bakteria 900


to samochód żony, niech sobie wyciera- dla mnie ważne żeby mi nie zawracała gitary że się coś zacina!!!
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 16-08-2013, 21:35   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


pietryn napisał/a:
mam jeszcze jakiś trzeci klucz taki jak do stacyjki ale brązowy i z większą częścią do trzymania, widać że nie używany ale nie wiem do czego on.

Kluczyk ten zgodnie i instrukcją FIATA (Fiat SX 900, rok '98) służy do:
SYSTEM FIAT CODE
Aby lepiej zabezpieczyć samochód przed kradzieżą, wyposażono go w układ elektroniczny blokujący uruchomienie silnika (Fiat CODE), który włącza się automatycznie z chwilą wyjęcia kluczyka z wyłącznika zapłonu. W rzeczywistości każdy kluczyk wyłącznika zapłonu posiada wbudowane elektroniczne urządzenie przesyłające zakodowany sygnał falami radiowymi do specjalnej anteny wbudowanej w wyłącznik zapłonu.
Centralka tylko po rozpoznaniu zakodowanego sygnału „hasła” kluczyka wyłącznika zapłonu umożliwia uruchomienie silnika.
Kluczyki:
Samochód wyposażony jest w:

jeden kluczyk A i dwa kluczyki B, jeżeli samochód nie jest wyposażony w elektroniczne urządzenie alarmowe,
jeden kluczyk A, dwa kluczyki B i dwa nadajniki C, jeżeli samochód wyposażony jest w zdalnie sterowany zamek centralny oraz elektroniczne urządzenie alarmowe.
A – Kluczyk z bordowym uchwytem jest kluczykiem głównym „master”. Samochód wyposażony jest tylko w jeden kluczyk główny „master", który służy do wprowadzenia kodów kluczyków wyłącznika zapłonu i należy go używać tylko w wyjątkowych przypadkach.
Kluczyk ten zaleca się przechowywać oddzielnie (nie w samochodzie).
Bez tego kluczyka wszelkie naprawy układu FIAT CODE oraz naprawy centralki elektronicznej sterowania silnikiem są niemożliwe.
B – Kluczyk z uchwytem niebieskim służy do:
uruchomienia silnika,
otwarcia / zamknięcia drzwi,
otwarcia pokrywy bagażnika,
otwarcia pokrywy wlewu paliwa,
wyłączenia poduszki powietrznej po stronie pasażera.
C – Nadajnik zdalnego sterowania elektronicznego urządzenia alarmowego.
Razem z kluczykami dostarczona jest karta kodowa „CODE” która zawiera:
na stronie przedniej:
A – kod elektroniczny, służący do awaryjnego uruchomienia samochodu;
B – kod mechaniczny linii ząbków kluczyka.
na stronie tylnej:
C – dwa miejsca do umieszczania naklejek z kodami nadajników elektronicznego urządzenia alarmowego montowanego jako opcja.
Odpisane numery z karty kodowej „CODE” razem z kluczykiem głównym „master”, z uchwytem w kolorze bordowym należy, przechowywać w bezpiecznym miejscu.
Należy mieć zawsze przy sobie kartę kodową „CODE”, ponieważ może okazać się ona konieczna dla awaryjnego uruchomienia silnika.
 
 
pietryn 
nówka sztuka ;)


Wiek: 41
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 38
Skąd: zamość
Wysłany: 16-08-2013, 21:44   
   Bolid: bakteria 900


No dzięki, to odkładamy ten bordowy kluczyk i skupimy się na smarowaniu stacyjki.
 
 
JaRabbit 
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy
Wiek: 56
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-08-2013, 09:20   
   Bolid: Corolla E12 2,0 D-4D, Konstal 105Na


Ten bordowy kluczyk złóż do depozytu w banku :lol:
_________________
SC 1242+6 speed już nie ma
 
 
jedi6667 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 9 razy
Wiek: 52
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 27
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 17-08-2013, 12:16   
   Bolid: Fiat S.C. 900


Bordowy to tzw. "matka", miałem identyczny problem ale go rozwiązałem dorabiając z tej "matki" nowy kluczyk a ze starego delikatnie wyciąłem rureczkę z immobilaizerem i założyłem do tego dorobionego, około 8 lat już na nim jeżdżę i nie mam problemów. U gościa który dorabia klucze powinny być surówki w których bez problemu zamontujesz w rączce kluczyka układ od immo, tylko przy wycinaniu ze starego (jest zalany w gumie) uważaj bo jest zrobiony w szklanej baniuszce i można ją zgnieść przez przypadek i dupa blada będzie. Jak spojrzysz się z przodu kluczyka od strony grotu to zobaczysz malutki otworek i za nim zaraz jest ta rureczka z immo.

Mi też ciężko chodził kluczyk w stacyjce ale po użyciu WD40 przestał w ogóle się obracać i dla tego musiałem dorobić nowy kluczyk więc ostrożnie z smarowaniem bo zamiast pomóc to tylko zaszkodził ten zabieg.
 
 
pietryn 
nówka sztuka ;)


Wiek: 41
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 38
Skąd: zamość
Wysłany: 17-08-2013, 18:44   
   Bolid: bakteria 900


Dokładnie stało się tak samo, po nasmarowaniu przestał się obracać całkiem. teraz jedynie na brązowym kluczyku ładnie działa ale nie wiem czy można na nim normalnie jeździć. A ile kosztuje dorobienie nowego?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum