stacyjka |
Autor |
Wiadomość |
pablo_b
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 23 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 17-08-2013, 13:34 stacyjka
Bolid: Pikaczento 9oo |
|
|
Witam ,od pewnego czasu zacinała mi się stacyjka przy blokadzie kierownicy (musiałem przekręcać kluczyk jednocześnie ruszając kierownica lewo prawo aż się udało odblokować ) .
dzisiaj coś mnie pokusiło i popsikałem do stacyjki odmrażaczem ,a później wd40 w celu poprawy działania (tak przynajmniej myślałem ze będzie )
a efekt tego jest taki ze nie mogę przekręcić kluczyka w stacyjce
i teraz moje pytanie jak czy jest jakaś możliwość odblokowania blokady kierownicy zęby sprawdzić czy się kluczyk uda przekręcić
czytam w innych watkach ze równie dobrze może to być wytarty kluczyk luz padła stacyjka ,jak sprawdzić co jest przyczyna zacięcia stacyjki ??
z góry dziękuje za odpowiedzi |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 17-08-2013, 14:01
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
pablo_b napisał/a: | od pewnego czasu zacinała mi się stacyjka przy blokadzie kierownicy (musiałem przekręcać kluczyk jednocześnie ruszając kierownica lewo prawo aż się udało odblokować |
Cytat: | a efekt tego jest taki ze nie mogę przekręcić kluczyka w stacyjce |
Miałem identycznie a efekt był taki że nic innego nie ratowało tylko wymiana kompletnej stacyjki, jedyne co pozoztało dobre to wkładka stacyjki (bębenek i kluczyk), tak że bez problemu immo i tp. rzeczy po zamianie ze starej do nowej. Zablokowało właśnie gdzieś przy tej blokadzie kierownicy i nie dało rady "przekręcić", może u ciebie jest podobnie bo objawy takie same jak były u mnie. |
|
|
|
 |
pablo_b
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 23 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 17-08-2013, 21:55
Bolid: Pikaczento 9oo |
|
|
wojtek12321,
wielkie dzięki za podpowiedz ,bo już mi żyła wyskoczyła ze koszt tej naprawy może być wielki spróbuje iść tym tropem
mam jeszcze pytanie odnosnie srub przy stacyjce ,bo z tego co wyczytalem sa one bez żadnego "nacięcia " i trzeba z nimi kombinować , jak sobie z nimi poradziles bo slyszalem ze trzeba uważać zęby ich nie zepsuć ??
i jeszcze jak byś mógł napisać czy z wymiana wkładki jest dużo roboty ,lepiej wiedzieć do przodu |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 17-08-2013, 22:49
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
pablo_b napisał/a: | jak sobie z nimi poradziles bo slyszalem ze trzeba uważać zęby ich nie zepsuć ??
i jeszcze jak byś mógł napisać czy z wymiana wkładki jest dużo roboty ,lepiej wiedzieć do przod |
Nie wiem jak z tymi śrubami i jaka metoda ich odkręcania bo robił mi to znajomy mechanik. Musiał przyjechać lawetą i zabrać mnie z drogi bo nawet holować nie szło gdyż trzymała blokada kierownicy. W nowej są założone oryginalne śruby zrywalne, chyba to komplet ze stacyjką, nie wiem dokładnie bo to on kupował co potrzebne. Koszt to jak u mnie było to 200 stówki (stacyjka i robota). Wymiana wkładki to 5 minut roboty, wystarczy lekko przekręcić, wcisnąć taki "dynksel" i wysunąć wkładkę a montaż podobnie. |
|
|
|
 |
guzik23
nówka sztuka ;)

Pomógł: 5 razy Wiek: 45 Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 16 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 17-08-2013, 22:56
Bolid: SC 900 |
|
|
Nacina sie te główki śrub szlifierką albo brzeszczotem żeby sie dało płaskim śrubokrętem odkręcić i po kłopocie. |
|
|
|
 |
pablo_b
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 23 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 18-08-2013, 13:41
Bolid: Pikaczento 9oo |
|
|
dzięki za rade ,śruby nacięte stacyjka wyciągniętą (trochę z tym gimnastyki było ) ,ale dalej kluczyk ani drgnie ,a raczej 2 kluczyki
pewnie wypłukałem wd40 bród który pozwalał na "jakie takie" działanie .
mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników czy wkładka jest jeszcze do odzyskania ,czy w równym stopniu się wyrobiła co kluczyk ? kto jest winowajca wyrobiony kluczyk, zacięta stacyjka ,a może wytarta wkładka ??
gdyby nie immo to bym się z tym nie cackał |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 18-08-2013, 14:54
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Ja obstawiałbym winę po stronie zużytego już kluczyka U mnie jest jeden kluczyk wytarty lekko i ani drgnie... dopiero trzeba ruszać nim w lewo i prawo, aż w pewnym momencie ruszy A drugi natomiast normalnie lekko chodzi... |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
jedi6667
nówka sztuka ;)
Pomógł: 9 razy Wiek: 52 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 27 Skąd: Żyrardów
|
|
|
|
 |
Bazi [Usunięty]
|
Wysłany: 19-08-2013, 01:07
|
|
|
u mnie było to samo. Wystarczył nowy kluczyk. Akurat miałem 2 w zapasie. Było coś takiego że najpierw mogłem podczas jazdy wyjąć kluczyk ze stacyjki, a potem zaczęły się problemy z przekręceniem kluczyka w stacyjce przez właśnie blokadę. Teraz bez problemu. |
|
|
|
 |
pablo_b
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 23 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 19-08-2013, 23:14
Bolid: Pikaczento 9oo |
|
|
witam a wiec byłem z wykrecona stacyjka wraz z kluczem u specjalisty i winowajca okazala sie . . . . . stacyjka ,a raczej jej wytarte mechanizmy ,po regeneracji za 100 zl chodzi jak nowka ,kluczyk okazal sie dobry
tak wiec wyszedlem z tego dobrze ,bo dorobienie kluczyka z immo by mnie drozej wyszlo |
|
|
|
 |
jedi6667
nówka sztuka ;)
Pomógł: 9 razy Wiek: 52 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 27 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 20-08-2013, 07:00
Bolid: Fiat S.C. 900 |
|
|
immo przekłada się ze starego kluczyka, płaci się tylko za dorobienie (tak dla potomnych) |
|
|
|
 |
pietryn
nówka sztuka ;)

Wiek: 41 Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 38 Skąd: zamość
|
Wysłany: 20-08-2013, 11:14
Bolid: bakteria 900 |
|
|
a czy zamiast dorabiać kluczyk można przełożyć immo ze starego wytartego do tego brązowego kluczyka kodującego? |
|
|
|
 |
pablo_b
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 23 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 20-08-2013, 13:25
Bolid: Pikaczento 9oo |
|
|
jedi6667 napisał/a: | immo przekłada się ze starego kluczyka, płaci się tylko za dorobienie (tak dla potomnych) |
można,a oczywiście ze można tylko koszt większy ,nowa stacyjka ~100zl + dorobienie kluczyka z immo u mnie ~150zl
pietryn,
a brązowy kluczyk niema czasem sam w sobie immo |
|
|
|
 |
pietryn
nówka sztuka ;)

Wiek: 41 Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 38 Skąd: zamość
|
Wysłany: 20-08-2013, 19:56
Bolid: bakteria 900 |
|
|
Ma ale chyba jakieś inne bo dłużej pali się lampka "code" .Po przełożeniu immo ze starego już wytartego klucza działa super bo brązowy był praktycznie nie używany- koszt operacji 0.00 zł. |
|
|
|
 |
jedi6667
nówka sztuka ;)
Pomógł: 9 razy Wiek: 52 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 27 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 21-08-2013, 00:31
Bolid: Fiat S.C. 900 |
|
|
owszem ale ten brązowy jest właśnie po to żeby na nim wzorować dorabiany, można na nim jeździć ale jak go zgubisz lub przypadkiem zniszczysz (np. otwierając piwo ) to wtedy zobaczysz jakie poniesiesz koszta a dorobienie nie jest wcale drogie i kodować nic nie musisz |
|
|
|
 |
|