FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
stacyjka
Autor Wiadomość
pablo_b 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 23
Skąd: śląsk
  Wysłany: 17-08-2013, 13:34   stacyjka
   Bolid: Pikaczento 9oo


Witam ,od pewnego czasu zacinała mi się stacyjka przy blokadzie kierownicy (musiałem przekręcać kluczyk jednocześnie ruszając kierownica lewo prawo aż się udało odblokować :mad: ) .
dzisiaj coś mnie pokusiło i popsikałem do stacyjki odmrażaczem ,a później wd40 w celu poprawy działania (tak przynajmniej myślałem ze będzie :znudzony: )
a efekt tego jest taki ze nie mogę przekręcić kluczyka w stacyjce
i teraz moje pytanie jak czy jest jakaś możliwość odblokowania blokady kierownicy zęby sprawdzić czy się kluczyk uda przekręcić
czytam w innych watkach ze równie dobrze może to być wytarty kluczyk luz padła stacyjka ,jak sprawdzić co jest przyczyna zacięcia stacyjki ??
z góry dziękuje za odpowiedzi
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 17-08-2013, 14:01   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


pablo_b napisał/a:
od pewnego czasu zacinała mi się stacyjka przy blokadzie kierownicy (musiałem przekręcać kluczyk jednocześnie ruszając kierownica lewo prawo aż się udało odblokować

Cytat:
a efekt tego jest taki ze nie mogę przekręcić kluczyka w stacyjce

Miałem identycznie a efekt był taki że nic innego nie ratowało tylko wymiana kompletnej stacyjki, jedyne co pozoztało dobre to wkładka stacyjki (bębenek i kluczyk), tak że bez problemu immo i tp. rzeczy po zamianie ze starej do nowej. Zablokowało właśnie gdzieś przy tej blokadzie kierownicy i nie dało rady "przekręcić", może u ciebie jest podobnie bo objawy takie same jak były u mnie.
 
 
pablo_b 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 23
Skąd: śląsk
  Wysłany: 17-08-2013, 21:55   
   Bolid: Pikaczento 9oo


wojtek12321,
wielkie dzięki za podpowiedz ,bo już mi żyła wyskoczyła ze koszt tej naprawy może być wielki :) spróbuje iść tym tropem

mam jeszcze pytanie odnosnie srub przy stacyjce ,bo z tego co wyczytalem sa one bez żadnego "nacięcia " i trzeba z nimi kombinować , jak sobie z nimi poradziles bo slyszalem ze trzeba uważać zęby ich nie zepsuć ??
i jeszcze jak byś mógł napisać czy z wymiana wkładki jest dużo roboty ,lepiej wiedzieć do przodu :))
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 17-08-2013, 22:49   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


pablo_b napisał/a:
jak sobie z nimi poradziles bo slyszalem ze trzeba uważać zęby ich nie zepsuć ??

i jeszcze jak byś mógł napisać czy z wymiana wkładki jest dużo roboty ,lepiej wiedzieć do przod

Nie wiem jak z tymi śrubami i jaka metoda ich odkręcania bo robił mi to znajomy mechanik. Musiał przyjechać lawetą i zabrać mnie z drogi bo nawet holować nie szło gdyż trzymała blokada kierownicy. W nowej są założone oryginalne śruby zrywalne, chyba to komplet ze stacyjką, nie wiem dokładnie bo to on kupował co potrzebne. Koszt to jak u mnie było to 200 stówki (stacyjka i robota). Wymiana wkładki to 5 minut roboty, wystarczy lekko przekręcić, wcisnąć taki "dynksel" i wysunąć wkładkę a montaż podobnie.
 
 
guzik23 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 5 razy
Wiek: 45
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 16
Skąd: Zabrze
Wysłany: 17-08-2013, 22:56   
   Bolid: SC 900


Nacina sie te główki śrub szlifierką albo brzeszczotem żeby sie dało płaskim śrubokrętem odkręcić i po kłopocie.
 
 
pablo_b 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 23
Skąd: śląsk
  Wysłany: 18-08-2013, 13:41   
   Bolid: Pikaczento 9oo


dzięki za rade ,śruby nacięte stacyjka wyciągniętą (trochę z tym gimnastyki było :-P ) ,ale dalej kluczyk ani drgnie ,a raczej 2 kluczyki :sad:
pewnie wypłukałem wd40 bród który pozwalał na "jakie takie" działanie .
mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników czy wkładka jest jeszcze do odzyskania ,czy w równym stopniu się wyrobiła co kluczyk ? kto jest winowajca wyrobiony kluczyk, zacięta stacyjka ,a może wytarta wkładka ??
gdyby nie immo to bym się z tym nie cackał :-?
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 18-08-2013, 14:54   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Ja obstawiałbym winę po stronie zużytego już kluczyka ;) U mnie jest jeden kluczyk wytarty lekko i ani drgnie... dopiero trzeba ruszać nim w lewo i prawo, aż w pewnym momencie ruszy :D A drugi natomiast normalnie lekko chodzi...
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
jedi6667 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 9 razy
Wiek: 52
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 27
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 18-08-2013, 15:18   
   Bolid: Fiat S.C. 900


Masz pięknie opisane wszystko w tym temacie i nie trzeba wymieniać stacyjki, poczytaj moje posty http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=361862
 
 
Bazi
[Usunięty]

Wysłany: 19-08-2013, 01:07   

u mnie było to samo. Wystarczył nowy kluczyk. Akurat miałem 2 w zapasie. Było coś takiego że najpierw mogłem podczas jazdy wyjąć kluczyk ze stacyjki, a potem zaczęły się problemy z przekręceniem kluczyka w stacyjce przez właśnie blokadę. Teraz bez problemu.
 
 
pablo_b 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 23
Skąd: śląsk
Wysłany: 19-08-2013, 23:14   
   Bolid: Pikaczento 9oo


witam a wiec byłem z wykrecona stacyjka wraz z kluczem u specjalisty i winowajca okazala sie . . . . . stacyjka ,a raczej jej wytarte mechanizmy ,po regeneracji za 100 zl chodzi jak nowka ,kluczyk okazal sie dobry :-)
tak wiec wyszedlem z tego dobrze ,bo dorobienie kluczyka z immo by mnie drozej wyszlo ;-)
 
 
jedi6667 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 9 razy
Wiek: 52
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 27
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 20-08-2013, 07:00   
   Bolid: Fiat S.C. 900


immo przekłada się ze starego kluczyka, płaci się tylko za dorobienie (tak dla potomnych)
 
 
pietryn 
nówka sztuka ;)


Wiek: 41
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 38
Skąd: zamość
Wysłany: 20-08-2013, 11:14   
   Bolid: bakteria 900


a czy zamiast dorabiać kluczyk można przełożyć immo ze starego wytartego do tego brązowego kluczyka kodującego?
 
 
pablo_b 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 23
Skąd: śląsk
Wysłany: 20-08-2013, 13:25   
   Bolid: Pikaczento 9oo


jedi6667 napisał/a:
immo przekłada się ze starego kluczyka, płaci się tylko za dorobienie (tak dla potomnych)

można,a oczywiście ze można tylko koszt większy :wink: ,nowa stacyjka ~100zl + dorobienie kluczyka z immo u mnie ~150zl :-?

pietryn,
a brązowy kluczyk niema czasem sam w sobie immo :?:
 
 
pietryn 
nówka sztuka ;)


Wiek: 41
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 38
Skąd: zamość
Wysłany: 20-08-2013, 19:56   
   Bolid: bakteria 900


Ma ale chyba jakieś inne bo dłużej pali się lampka "code" .Po przełożeniu immo ze starego już wytartego klucza działa super bo brązowy był praktycznie nie używany- koszt operacji 0.00 zł.
 
 
jedi6667 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 9 razy
Wiek: 52
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 27
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 21-08-2013, 00:31   
   Bolid: Fiat S.C. 900


owszem ale ten brązowy jest właśnie po to żeby na nim wzorować dorabiany, można na nim jeździć ale jak go zgubisz lub przypadkiem zniszczysz (np. otwierając piwo :lol: ) to wtedy zobaczysz jakie poniesiesz koszta a dorobienie nie jest wcale drogie i kodować nic nie musisz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum