Silnik zawiesza się na wysokich obrotach |
Autor |
Wiadomość |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-09-2013, 20:26 Silnik zawiesza się na wysokich obrotach
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Dzieje się tak po mocnym dodaniu gazu np. podczas wyprzedzania, lub podczas dłuższej szybkiej jazdy. Silnik wyje niemiłosiernie i nie ma sposobu, by zszedł z tych obrotów. Nie pomaga wyłączenie silnika nawet kilkukrotne. Auto musi postać parę godzin zanim znów silnik będzie normalnie pracował.
Wymieniłem silniczek krokowy, najpierw na zamiennik nowy, nic to nie dało, teraz na oryginalny używany. Myślałem, że jest ok ale dziś znów wyszedł ten sam problem.
Nie wiem co może być przyczyną. Macie jakieś pomysły ? |
|
|
|
 |
Dawid94Moloj
Nałogowiec
Pomógł: 11 razy Wiek: 30 Dołączył: 25 Wrz 2013 Posty: 156 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-09-2013, 20:43
Bolid: Seicento 2002r. |
|
|
miałem nieco podobnie tylko w cienkim i u mnie były dwie przyczyny:
1) filt powietrza - obudowa się po prostu otworzyła
2) dostawał za dużo paliwa, jakby cały czas na ssaniu jeździł
i dławił mi na rozgrzanym silniku, a jak za mocno wdepnąłem to gasł i ciężko było go odpalić. |
_________________ trzeba coś stracić, by coś docenić.
żeby odzyskać, trzeba się zmienić. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 27-09-2013, 20:46
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
dobry trzpień na silniczku krokowym? powinien być cienki w 900. taki
http://www.google.pl/imgr...ved=0CEwQ9QEwAg
Możliwe że jest krzywo wkręcony i lekko przekoszony względem otwowru w przepustnicy. Wskazana diagnostyka i sprawdzenie co pokazują czujniki temeratury, sonda lambda itp |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-09-2013, 21:13
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Trzpień jest taki sam jak na tym obrazku. Silnik chodzi tak samo na gazie jak i na benzynie. Gaz I generacji, więc to pewnie nie sonda lambda. Przełączanie gaz - benzyna nic nie daje. Czasem przez całe miasto tak jechałem jak się zawiesił. Pedał gazu i linka też chodzi dobrze. Może to ten czujnik temperatury ? Gdzie go szukać ? |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-09-2013, 21:43
Bolid: Audi |
|
|
a jak się zawiesi to przepustnica jest domknięta ?
nie ciągnie skądś lewego powietrza: serwo, węzyki podciśnieniowe czy coś
żeby silnik wszedł na takie obroty musi dostać dużo powietrza, paliwo sobie sam doleje
więc szukaj skąd pobiera powietrza skoro , jak mówisz, przepustnica się domyka |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 27-09-2013, 21:46
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
pierwsze co sprawdź, czy gumka na lince gazu przy przepustnicy nie blokuje plastikowego grzebyka w pozycji "otwarte na maxa" |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 27-09-2013, 22:09
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Linda napisał/a: | pierwsze co sprawdź, czy gumka na lince gazu przy przepustnicy nie blokuje plastikowego grzebyka w pozycji "otwarte na maxa" |
Mi jak zablokowało to przy wrzucaniu 5 silnik wkręcił się tak jakby miał wyskoczyć spod maski
Może też przy przepustnicy się blokować. |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-09-2013, 13:24
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Dziś rano odpaliłem i silnik znów wystrzelił z obrotami. Podjechałem na skrzyżowanie i znów, a że czekałem trochę to z ciekawości dałem stopę pod pedał i do góry. Ku mojemu zdziwieniu silnik spadł z obrotów. Znalazłem więc przyczynę. Linka musi się blokować przy pedale gazu, lub sam pedał nie odskakuje do końca. Problem teraz jest na tyle duży, że w zasadzie cały czas zawieszają się obroty. Linka od strony silnika chodziła dobrze, więc myślałem, że to nie linka.
Linka do wymiany ? Sprężyna pedału ? Łatwo jest samemu wymienić ? |
|
|
|
 |
sej600
Nałogowiec
Pomógł: 27 razy Dołączył: 21 Paź 2012 Posty: 120 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 28-09-2013, 14:23
Bolid: 1,2 8V |
|
|
dre123 napisał/a: | Linka do wymiany | zdecydowanie, mało prawdopodobne aby pękła ci sprężyna która domyka przepustnicę cofająć się unosi jednocześnie pedał gazu. Zrób próbę, zdejmij linkę z przepustnicy i przegazuj samą przepustnicą, jeżeli wszystko będzie ok a silnik bez problemu będzie schodził z orotów to wszystko będzie jasne. |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 28-09-2013, 21:33
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Linka do wymiany.
Możesz też do pancerza wlać trochę odrdzewiacza jakiegoś czy czegoś, może podziała jeszcze... |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
górnik
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 17 Wrz 2013 Posty: 7 Skąd: siewierz
|
Wysłany: 12-10-2013, 12:07
Bolid: fiat seicento sporting |
|
|
miałem podobny przypadek, a okazało się, że wygłuszenie które jest koło pedałów i kolumny kierowniczej odkleiło się i blokuje pedał gazu. Sprawdź to możliwe, że pomoże. |
|
|
|
 |
|