FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pęknięty sztywny przewód hamulcowy
Autor Wiadomość
TTL 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2012
Posty: 29
Skąd: Pawłowice/Gliwice
Wysłany: 19-10-2013, 20:30   Pęknięty sztywny przewód hamulcowy
   Bolid: Seicento 1.1 MPI LPG


Cześć,
Byłem dziś na przeglądzie i w momencie próby hamulców strzelił metalowy przewód hamulcowy prawy przód.... Szczęście w nieszczęściu, bo pół godziny wcześniej leciałem 150 na autostradzie.

Ile może kosztować wymiana takiego przewodu + płyn? Chciałbym chyba od razu wymienić wszystkie, na bezpieczeństwie lepiej nie oszczędzać. Na jaki wydatek powinienem się przygotować?
_________________

 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 19-10-2013, 20:40   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


TTL, akurat ten jeden mnie kosztował 60 zł z wymianą na warsztacie ;)

Na autostradzie jakby poszedł to jeszcze (pozostaje hamowanie silnikiem)... ciesz się że nie strzelił w mieście, gdzie jak trzeba się zatrzymać/zwolnić, to trzeba i tyle.
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
sylwesterop 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 45
Skąd: Op
Wysłany: 19-10-2013, 20:47   
   Bolid: seicento


Mam takie pytanko przy okazji strzelił przewód i co tracimy hamulce całkiem wszystkie czy reszta działa puki płyn jest w zbiorniku? Trochę mi się nie chce wierzyć że jeden przewód i tracimy kontrolę nad pojazdem...
 
 
Jajcarz27 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 22
Skąd: Boża Wola
Wysłany: 19-10-2013, 20:52   Re: Pęknięty sztywny przewód hamulcowy
   Bolid: Seicento 1.1 SPI, Opel Zafira


TTL napisał/a:
Cześć,
Byłem dziś na przeglądzie i w momencie próby hamulców strzelił metalowy przewód hamulcowy prawy przód.... Szczęście w nieszczęściu, bo pół godziny wcześniej leciałem 150 na autostradzie.

Ile może kosztować wymiana takiego przewodu + płyn? Chciałbym chyba od razu wymienić wszystkie, na bezpieczeństwie lepiej nie oszczędzać. Na jaki wydatek powinienem się przygotować?



Ostatnio był taki temat, warto poczytać : http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=362465
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 19-10-2013, 20:55   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


sylwesterop, tracisz całkowicie hamulce. Jest to jeden obwód, tak jak obwód elektryczny - jak jest otwarty, nie ma mowy żeby cokolwiek zadziałało ;)
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
TTL 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2012
Posty: 29
Skąd: Pawłowice/Gliwice
Wysłany: 19-10-2013, 21:00   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI LPG


do tego elegancka kałuża pod autem :D
_________________

 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 19-10-2013, 21:24   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


saper94 napisał/a:
sylwesterop, tracisz całkowicie hamulce.

saper94
Jak u mnie pękł przewód hamulcowy, z tym że prawy tył, (krótki do cylinderka), to płyn wyciekł, fakt, ale dopóki było jeszcze trochę płynu to hamowało po przekątnej, prawe przednie - lewe tylne, nie hamowało prawe tylne, to z pękniętym przewodem i lewe przednie, tak że z tą całkowitą stratą hamulcy to chyba nie całkiem tak.
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 19-10-2013, 21:26   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


wojtek12321, Coś tam nie tak musiało być, albo po prostu było to tylko lekkie pęknięcie... Ja tak miałem na przodzie i hamowało, płynu ubywało.
Normalnie jak wszystko sprawne, a pęknie przewód (tak porządnie), pedał wpada w podłogę od razu. Jest tak z racji że w układzie nie ma ciśnienia (wszystko idzie przez dziurę w przewodzie) Tak jest w wielu samochodach, te nowe pewnie mają to zabezpieczone jakoś... mam taką nadzieję.
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
Ostatnio zmieniony przez saper94 19-10-2013, 21:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
sylwesterop 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 45
Skąd: Op
Wysłany: 19-10-2013, 21:28   
   Bolid: seicento


Straszna lipa trochę mi się w to wszystko nie chce wierzyć jak takie coś dopuszczono do ruchu ale takie życie :grin:
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 19-10-2013, 21:32   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


sylwesterop, inaczej to by trzeba było robić to na 2 pompach i 2 zbiorniczkach itp... A w SC polecieli tak po kosztach, że nawet nie dali miedzi na przewody hamulcowe, oraz wielu innych rzeczy, takich jak wygłuszenie maski w niektórych rocznikach, wygłuszenie nadkoli, oraz wiele innych, co można wymieniać w nieskończoność...
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 19-10-2013, 21:42   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


saper94
Układ w sejaku jest dwuobwodowy, więc wszystko było w porządku i to jest prawidłowe działanie. Pedał staje się badziej miękki, ale nie wpada całkiem w podłogęi dopóki będzie jeszcze płyn w zbiorniczku to takie hamowanie jak pisałem wyżej jest jak najbardziej prawidłowe. oczywiście, po kilku/kilkunastu naciśnięcach pedału w końcu tego płynu braknie i wtedy "kicha".
Cytata: "Układ kierowniczy i hamulcowy:
Układ kierowniczy: zębatkowa przekładnia kierownicza o przełożeniu 19,8 połączone ze zwrotnicą poprzez drążki
Min. średnica skrętu: 8,8 m
Układ hamulcowy: dwuobwodowy, hydrauliczny, ze wspomaganiem podciśnieniowym
Oś przednia: tarczowe, średnica tarcz 240 mm
Oś tylna: bębnowe, średnica 185 mm
Hamulec pomocniczy: mechaniczny, działający na koła tylne" koniec cytaty.
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 19-10-2013, 21:51   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


wojtek12321, widzę że nie wiesz jak wygląda to w praktyce...

"wow, u can read the brochure" :lol:
Pytaj tych co padły im hamulce w trakcie jazdy przez pęknięty przewód, bo to o czym Ty piszesz (czyli hamowanie) występuje tylko jak przewód lekko przepuszcza ;)


To tylko fizyka, nic więcej.
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
Ostatnio zmieniony przez saper94 19-10-2013, 22:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 19-10-2013, 22:00   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


ojj saper94, no nie przyznam ci racji... po to pompa ma dwie sekcje i zbiorniczek płynu jest podzielony na dwa że jak jeden przewód strzela to sekcja idzie się je*ać ale druga sekcja działa...
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 19-10-2013, 22:06   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Szkoda że wypowiadają się tu sami teoretycy... ;)

Tomek16f miał kiedyś taki przypadek w Pandzie że stracił hamulce przez pęknięty przewód z tego co dobrze pamiętam - pisał na forum o tym. W CC u mnie miałem tak samo z resztą.
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 19-10-2013, 22:08   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


saper94 napisał/a:
To tylko fizyka, nic więcej

Tak jak piszesz to tylko fizyka, wiec poczytaj jak działa dwuobwodowy układ hamulcowy, a takie układy od kilkunastu lat są montowane we wszystkich produkowanych samochodach (oczywiście w tych nowocześniejszych i lepiej wyposażonych dużo lepsze jak w Seicento), bo taki jest wymóg techniczny. oczywiście siła hamowania podczas pęknięcia przewodu drastycznie się pogarsza, ale nie zanika całkowicie. Wiadomo, do czasu całkowitego "wypompowania" płynu ze zbiorniczka zasilającego pompę, albo gdy płyn wycieknie na postoju samochodu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum