Pęknięty sztywny przewód hamulcowy |
Autor |
Wiadomość |
TTL
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2012 Posty: 29 Skąd: Pawłowice/Gliwice
|
Wysłany: 19-10-2013, 20:30 Pęknięty sztywny przewód hamulcowy
Bolid: Seicento 1.1 MPI LPG |
|
|
Cześć,
Byłem dziś na przeglądzie i w momencie próby hamulców strzelił metalowy przewód hamulcowy prawy przód.... Szczęście w nieszczęściu, bo pół godziny wcześniej leciałem 150 na autostradzie.
Ile może kosztować wymiana takiego przewodu + płyn? Chciałbym chyba od razu wymienić wszystkie, na bezpieczeństwie lepiej nie oszczędzać. Na jaki wydatek powinienem się przygotować? |
_________________
 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 19-10-2013, 20:40
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
TTL, akurat ten jeden mnie kosztował 60 zł z wymianą na warsztacie
Na autostradzie jakby poszedł to jeszcze (pozostaje hamowanie silnikiem)... ciesz się że nie strzelił w mieście, gdzie jak trzeba się zatrzymać/zwolnić, to trzeba i tyle. |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
sylwesterop
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 45 Skąd: Op
|
Wysłany: 19-10-2013, 20:47
Bolid: seicento |
|
|
Mam takie pytanko przy okazji strzelił przewód i co tracimy hamulce całkiem wszystkie czy reszta działa puki płyn jest w zbiorniku? Trochę mi się nie chce wierzyć że jeden przewód i tracimy kontrolę nad pojazdem... |
|
|
|
 |
Jajcarz27
nówka sztuka ;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 39 Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 22 Skąd: Boża Wola
|
Wysłany: 19-10-2013, 20:52 Re: Pęknięty sztywny przewód hamulcowy
Bolid: Seicento 1.1 SPI, Opel Zafira |
|
|
TTL napisał/a: | Cześć,
Byłem dziś na przeglądzie i w momencie próby hamulców strzelił metalowy przewód hamulcowy prawy przód.... Szczęście w nieszczęściu, bo pół godziny wcześniej leciałem 150 na autostradzie.
Ile może kosztować wymiana takiego przewodu + płyn? Chciałbym chyba od razu wymienić wszystkie, na bezpieczeństwie lepiej nie oszczędzać. Na jaki wydatek powinienem się przygotować? |
Ostatnio był taki temat, warto poczytać : http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=362465 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 19-10-2013, 20:55
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
sylwesterop, tracisz całkowicie hamulce. Jest to jeden obwód, tak jak obwód elektryczny - jak jest otwarty, nie ma mowy żeby cokolwiek zadziałało |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
TTL
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2012 Posty: 29 Skąd: Pawłowice/Gliwice
|
Wysłany: 19-10-2013, 21:00
Bolid: Seicento 1.1 MPI LPG |
|
|
do tego elegancka kałuża pod autem |
_________________
 |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 19-10-2013, 21:24
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
saper94 napisał/a: | sylwesterop, tracisz całkowicie hamulce. |
saper94
Jak u mnie pękł przewód hamulcowy, z tym że prawy tył, (krótki do cylinderka), to płyn wyciekł, fakt, ale dopóki było jeszcze trochę płynu to hamowało po przekątnej, prawe przednie - lewe tylne, nie hamowało prawe tylne, to z pękniętym przewodem i lewe przednie, tak że z tą całkowitą stratą hamulcy to chyba nie całkiem tak. |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 19-10-2013, 21:26
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
wojtek12321, Coś tam nie tak musiało być, albo po prostu było to tylko lekkie pęknięcie... Ja tak miałem na przodzie i hamowało, płynu ubywało.
Normalnie jak wszystko sprawne, a pęknie przewód (tak porządnie), pedał wpada w podłogę od razu. Jest tak z racji że w układzie nie ma ciśnienia (wszystko idzie przez dziurę w przewodzie) Tak jest w wielu samochodach, te nowe pewnie mają to zabezpieczone jakoś... mam taką nadzieję. |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
Ostatnio zmieniony przez saper94 19-10-2013, 21:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
sylwesterop
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 45 Skąd: Op
|
Wysłany: 19-10-2013, 21:28
Bolid: seicento |
|
|
Straszna lipa trochę mi się w to wszystko nie chce wierzyć jak takie coś dopuszczono do ruchu ale takie życie |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 19-10-2013, 21:32
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
sylwesterop, inaczej to by trzeba było robić to na 2 pompach i 2 zbiorniczkach itp... A w SC polecieli tak po kosztach, że nawet nie dali miedzi na przewody hamulcowe, oraz wielu innych rzeczy, takich jak wygłuszenie maski w niektórych rocznikach, wygłuszenie nadkoli, oraz wiele innych, co można wymieniać w nieskończoność... |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 19-10-2013, 21:42
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
saper94
Układ w sejaku jest dwuobwodowy, więc wszystko było w porządku i to jest prawidłowe działanie. Pedał staje się badziej miękki, ale nie wpada całkiem w podłogęi dopóki będzie jeszcze płyn w zbiorniczku to takie hamowanie jak pisałem wyżej jest jak najbardziej prawidłowe. oczywiście, po kilku/kilkunastu naciśnięcach pedału w końcu tego płynu braknie i wtedy "kicha".
Cytata: "Układ kierowniczy i hamulcowy:
Układ kierowniczy: zębatkowa przekładnia kierownicza o przełożeniu 19,8 połączone ze zwrotnicą poprzez drążki
Min. średnica skrętu: 8,8 m
Układ hamulcowy: dwuobwodowy, hydrauliczny, ze wspomaganiem podciśnieniowym
Oś przednia: tarczowe, średnica tarcz 240 mm
Oś tylna: bębnowe, średnica 185 mm
Hamulec pomocniczy: mechaniczny, działający na koła tylne" koniec cytaty. |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 19-10-2013, 21:51
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
wojtek12321, widzę że nie wiesz jak wygląda to w praktyce...
"wow, u can read the brochure"
Pytaj tych co padły im hamulce w trakcie jazdy przez pęknięty przewód, bo to o czym Ty piszesz (czyli hamowanie) występuje tylko jak przewód lekko przepuszcza
To tylko fizyka, nic więcej. |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
Ostatnio zmieniony przez saper94 19-10-2013, 22:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 19-10-2013, 22:00
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
ojj saper94, no nie przyznam ci racji... po to pompa ma dwie sekcje i zbiorniczek płynu jest podzielony na dwa że jak jeden przewód strzela to sekcja idzie się je*ać ale druga sekcja działa... |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 19-10-2013, 22:06
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Szkoda że wypowiadają się tu sami teoretycy...
Tomek16f miał kiedyś taki przypadek w Pandzie że stracił hamulce przez pęknięty przewód z tego co dobrze pamiętam - pisał na forum o tym. W CC u mnie miałem tak samo z resztą. |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 19-10-2013, 22:08
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
saper94 napisał/a: | To tylko fizyka, nic więcej |
Tak jak piszesz to tylko fizyka, wiec poczytaj jak działa dwuobwodowy układ hamulcowy, a takie układy od kilkunastu lat są montowane we wszystkich produkowanych samochodach (oczywiście w tych nowocześniejszych i lepiej wyposażonych dużo lepsze jak w Seicento), bo taki jest wymóg techniczny. oczywiście siła hamowania podczas pęknięcia przewodu drastycznie się pogarsza, ale nie zanika całkowicie. Wiadomo, do czasu całkowitego "wypompowania" płynu ze zbiorniczka zasilającego pompę, albo gdy płyn wycieknie na postoju samochodu. |
|
|
|
 |
|