FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: macher
24-10-2013, 09:42
zasilanie licznika
Autor Wiadomość
Olonor 
Nałogowiec


Wiek: 36
Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 210
Skąd: Łódź / Selkirk
  Wysłany: 24-10-2013, 08:33   zasilanie licznika
   Bolid: One Point One MPI


Słuchajcie :D
wpadłem na taki pomysł... a jak by zasilać zegarek i dzienny przebieg z innego źródła niż aku?
kilka razy w tygodniu odłączam aku aż przestałem ustawiać zegarek...
i bawiąc się lustrzanką :D która to ma dwa aku... jeden wbudowany, mizerny jakiś do podtrzymywania pamięci ustawień itp. a drugi ten wymienny... i działa to na zasadzie iż ten wew. aku ładuje się od tego zew. ^^ więc nawet po wyjęciu zew. aku ten wbudowany ma prąd :P
a jak by taki myk zrobić z licznikiem MPI w seju? może ktoś z was widział takie rozwiązanie w innych samochodach?
_________________

One Point One - Multi Point Injection
 
 
 
Luszeq 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 463
Skąd: Radymno
Wysłany: 24-10-2013, 09:20   
   Bolid: MAZDA 323F BJ


Olonor, srpóbuj przerobić zegarek na baterie :)
_________________

Karmazynowa strzała
 
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 24-10-2013, 09:38   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


ew akumulatorek ładowany podczas pracy silnika ale taki który odłączy się po naładowaniu do pełna - np używając troche elektroniki ktora przy podłączeniu sprawdzi napięcie akumulatora i zadecyduje czy ma ładować czy nie żeby nie przeładować.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
Olonor 
Nałogowiec


Wiek: 36
Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 210
Skąd: Łódź / Selkirk
Wysłany: 24-10-2013, 09:43   
   Bolid: One Point One MPI


Luszeq, tylko tu nie chodzi o sam zegarek ale i przebieg dzienny... podejrzewam że przebieg całkowity jest przechowywany w Komputerze (zapisywany) zaś za dzienny jest w ZEGARZE... więc jak odłączymy zasilanie zegar off i dzienny kasujemy... było by trzeba dojść do tego jak jest tam zasilanie podawane z aku... i wpiąć się z innym źródłem zasilania w taki sposób że po odpaleniu auta nie było możliwości uszkodzenia tego zasilania powiedzmy awaryjnego...
_________________

One Point One - Multi Point Injection
 
 
 
macher 
Moderator

Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 24-10-2013, 09:54   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Olonor napisał/a:
Luszeq, tylko tu nie chodzi o sam zegarek ale i przebieg dzienny... podejrzewam że przebieg całkowity jest przechowywany w Komputerze (zapisywany) zaś za dzienny jest w ZEGARZE... więc jak odłączymy zasilanie zegar off i dzienny kasujemy... było by trzeba dojść do tego jak jest tam zasilanie podawane z aku... i wpiąć się z innym źródłem zasilania w taki sposób że po odpaleniu auta nie było możliwości uszkodzenia tego zasilania powiedzmy awaryjnego...

W SC nie ma tzw BODY i przebieg zarówno dzienny jak i całkowity jest w kości licznika. Tak tylko myślę i chyba dobrze. W drugim aucie (ten sam silnik) mam już BCM i tam raczej można podejrzeć i zweryfikować dane odometer'a głównego komputera z tym co na liczniku.
Olonor spróbuj zastosować jakiś akumulatorek żelowy 12v do tego przekaźnik zwierno-rozwierny i jakiś kondensator do tego by po przejściu przekaźnika po odłączeniu aku na zasilanie awaryjne ten ułamek sekundy nie powodował utraty danych licznika i zegarka.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
automaniak126 
Nałogowiec


Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 285
Skąd: z rodziny Fiata
Wysłany: 24-10-2013, 11:44   Re: zasilanie licznika
   Bolid: Seicento


Olonor napisał/a:
kilka razy w tygodniu odłączam aku


ale po co??? przecież śruubki na klemach tego nie wytrzymają tak samo i kable które będziesz wiecznie ruszał ....
_________________
Kupujesz auto, ale nie do końca ogarniasz temat? Chętnie pomogę w mojej okolicy. Mogę dojechać. Info na pw.
 
 
Olonor 
Nałogowiec


Wiek: 36
Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 210
Skąd: Łódź / Selkirk
Wysłany: 24-10-2013, 18:32   
   Bolid: One Point One MPI


nie wiem jak dla Ciebie ale dla mnie samochód to coś więcej niż środek transportu to niemalże część rodziny... to prawie jak sun który wk***ia jak nie chce zapalić i daje tak wiele radości w trasie...
ale... wymieniałem cewki aku odłączony, alternator znów aku odłączony, musiałem zamienić cewki aku odłączony, sprawdzałęm świece znów aku odłączony...


Olo jak Cię lubię to przy kolejnym braku autocenzury walę ostrzeżenie bez ostrzeżenia
_________________

One Point One - Multi Point Injection
 
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 24-10-2013, 19:52   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


a po co do cewek i świec odpinasz akumulator ?
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum