Przesunięty przez: macher 24-10-2013, 09:42 |
zasilanie licznika |
Autor |
Wiadomość |
Olonor
Nałogowiec

Wiek: 36 Dołączył: 01 Sty 2013 Posty: 210 Skąd: Łódź / Selkirk
|
Wysłany: 24-10-2013, 08:33 zasilanie licznika
Bolid: One Point One MPI |
|
|
Słuchajcie
wpadłem na taki pomysł... a jak by zasilać zegarek i dzienny przebieg z innego źródła niż aku?
kilka razy w tygodniu odłączam aku aż przestałem ustawiać zegarek...
i bawiąc się lustrzanką która to ma dwa aku... jeden wbudowany, mizerny jakiś do podtrzymywania pamięci ustawień itp. a drugi ten wymienny... i działa to na zasadzie iż ten wew. aku ładuje się od tego zew. ^^ więc nawet po wyjęciu zew. aku ten wbudowany ma prąd
a jak by taki myk zrobić z licznikiem MPI w seju? może ktoś z was widział takie rozwiązanie w innych samochodach? |
_________________
One Point One - Multi Point Injection |
|
|
|
 |
Luszeq
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 463 Skąd: Radymno
|
Wysłany: 24-10-2013, 09:20
Bolid: MAZDA 323F BJ |
|
|
Olonor, srpóbuj przerobić zegarek na baterie |
_________________
Karmazynowa strzała |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 24-10-2013, 09:38
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
ew akumulatorek ładowany podczas pracy silnika ale taki który odłączy się po naładowaniu do pełna - np używając troche elektroniki ktora przy podłączeniu sprawdzi napięcie akumulatora i zadecyduje czy ma ładować czy nie żeby nie przeładować. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
Olonor
Nałogowiec

Wiek: 36 Dołączył: 01 Sty 2013 Posty: 210 Skąd: Łódź / Selkirk
|
Wysłany: 24-10-2013, 09:43
Bolid: One Point One MPI |
|
|
Luszeq, tylko tu nie chodzi o sam zegarek ale i przebieg dzienny... podejrzewam że przebieg całkowity jest przechowywany w Komputerze (zapisywany) zaś za dzienny jest w ZEGARZE... więc jak odłączymy zasilanie zegar off i dzienny kasujemy... było by trzeba dojść do tego jak jest tam zasilanie podawane z aku... i wpiąć się z innym źródłem zasilania w taki sposób że po odpaleniu auta nie było możliwości uszkodzenia tego zasilania powiedzmy awaryjnego... |
_________________
One Point One - Multi Point Injection |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 24-10-2013, 09:54
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Olonor napisał/a: | Luszeq, tylko tu nie chodzi o sam zegarek ale i przebieg dzienny... podejrzewam że przebieg całkowity jest przechowywany w Komputerze (zapisywany) zaś za dzienny jest w ZEGARZE... więc jak odłączymy zasilanie zegar off i dzienny kasujemy... było by trzeba dojść do tego jak jest tam zasilanie podawane z aku... i wpiąć się z innym źródłem zasilania w taki sposób że po odpaleniu auta nie było możliwości uszkodzenia tego zasilania powiedzmy awaryjnego... |
W SC nie ma tzw BODY i przebieg zarówno dzienny jak i całkowity jest w kości licznika. Tak tylko myślę i chyba dobrze. W drugim aucie (ten sam silnik) mam już BCM i tam raczej można podejrzeć i zweryfikować dane odometer'a głównego komputera z tym co na liczniku.
Olonor spróbuj zastosować jakiś akumulatorek żelowy 12v do tego przekaźnik zwierno-rozwierny i jakiś kondensator do tego by po przejściu przekaźnika po odłączeniu aku na zasilanie awaryjne ten ułamek sekundy nie powodował utraty danych licznika i zegarka. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
automaniak126
Nałogowiec

Dołączył: 29 Sty 2011 Posty: 285 Skąd: z rodziny Fiata
|
Wysłany: 24-10-2013, 11:44 Re: zasilanie licznika
Bolid: Seicento |
|
|
Olonor napisał/a: | kilka razy w tygodniu odłączam aku |
ale po co??? przecież śruubki na klemach tego nie wytrzymają tak samo i kable które będziesz wiecznie ruszał .... |
_________________ Kupujesz auto, ale nie do końca ogarniasz temat? Chętnie pomogę w mojej okolicy. Mogę dojechać. Info na pw. |
|
|
|
 |
Olonor
Nałogowiec

Wiek: 36 Dołączył: 01 Sty 2013 Posty: 210 Skąd: Łódź / Selkirk
|
Wysłany: 24-10-2013, 18:32
Bolid: One Point One MPI |
|
|
nie wiem jak dla Ciebie ale dla mnie samochód to coś więcej niż środek transportu to niemalże część rodziny... to prawie jak sun który wk***ia jak nie chce zapalić i daje tak wiele radości w trasie...
ale... wymieniałem cewki aku odłączony, alternator znów aku odłączony, musiałem zamienić cewki aku odłączony, sprawdzałęm świece znów aku odłączony...
Olo jak Cię lubię to przy kolejnym braku autocenzury walę ostrzeżenie bez ostrzeżenia |
_________________
One Point One - Multi Point Injection |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 24-10-2013, 19:52
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
a po co do cewek i świec odpinasz akumulator ? |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
|