Baza na rajdówke 0.9 czy 1.1 |
Autor |
Wiadomość |
remol46
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2012 Posty: 10 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-10-2013, 19:51 Baza na rajdówke 0.9 czy 1.1
Bolid: Toledo 1.9TDI |
|
|
Witam,
Od dłuższego czasu planuje zakup auta typowo do sportu. Wiem, że najtańszym rozwiązaniem byłoby kupić gotowca, jednak w mojej okolicy nie ma zbyt wielu takich aut, a jeśli nawet się trafi to zwykle w fatalnym stanie.
W związku z tym postanowiłem kupić bazę i rozpocząć budowę. Wybór padł na cc ponieważ jest sporo tańsze w zakupie od sc.
Tutaj pojawia się mój problem do wyboru są:
cc 700- moim zdaniem odpada, od razu musiałbym strzelić spawa...
cc 900- tu największa zagwozdka mocy mało ale starczy na parę startów, a z tego co doczytałem swap na 1.2 nie jest przesadnie utrudniony(tylko pytanie jak to wygląda w wersji gaźnikowej?) niewątpliwym atutem 900 jest cena, która zwykle nie przekracza 1,5k za auto z dobra budą.
cc sporting- cud, miód i orzeszki... tylko znaleźć takiego! a jeszcze w dobrej cenie!
Proszę o opinię czy opłaca się kupić 900 z dobrą budą by w ferie wrzucić do niego silnik 1.2 i skrzynkę abarth.
Czy może lepiej będzie poczekać i znaleźć od razu 1.1(które i tak w przyszłości chciałbym zamienić na 1.2)? |
|
|
|
 |
chojnik
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Gru 2009 Posty: 11 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 28-10-2013, 21:28
Bolid: SCS |
|
|
Do klasy 1 - 900
do klasy 2 -1100
I z 900 da się 100 koni zrobić. Wszystko kwestia portfela. |
|
|
|
 |
chodek
nówka sztuka ;)
Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 22 Skąd: Przasnysz/Warszawa
|
Wysłany: 28-10-2013, 22:57
Bolid: PEUGEOT 307/SC 1.2 16V |
|
|
Przemyśl kolego swój budżet- ja np. kupiłem seja 1.2 16v z miarę zdrową budą( a właściwie sam silnik wsadzony do nadwozia z zajechaną resztą za ponad 3 tys), myslałem że wrzuci się z 1000zł i bedzie jezdził,niestety rajdówka to studnia bez dna- pomnóż sumę zakupu przez 3 i bedziesz miał ile trzeba wsadzić żeby to był konkurencyjne. Zakup samochodu to poczatek zabawy- ja bym szukał 1.1 seja ze zdrową budą i resztą nadającą się do codzennej eksploatacji- pojezdzij trochę serią, poeksploatuj samochód- zoboaczysz że paliwo kosztuje, sprawy eksploatacyjne, pokręc się po parkingach- potem opony, zawieszenie, hamulce i na koncu silnik- niech auto rośnie z Toba w powyższej kolejności- nie odwrotnie. sumę zakupu pomnóż przez 4-5 i bedziesz wiedział czy cię stać- ja co miesiąc ładuję sporo forsy w samochód i cały czas jest coś do zrobienia a wiem że miałbym gotowca do jazdy za 5-6 tys- tylko ze czesto mają one lata eksploatacji w rajdowych warunkach i jesli sie nie znasz i nie zwrocisz uwagę co w seju piszczy mozna się wrzucić na minę. |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-10-2013, 16:52
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Z 900 - 100 koni ? hahahaha nawet Adam Słodowy by nie poradził W rallycrossie wyciągali pod 80 i żyły jeden weekend w porywach. To jest zbyt stara konstrukcja mocno oporna na modzenia w przeciwieństwie do 1.1
Poza tym 900 nie dłubane jest pancerne. Sam takim pomykałem na imprezach kilka lat więc wiem.
Do 900 bardzo ciężko o jakieś części. W zeszłym roku widziałem na all.... głowicę A-grupa i jakąś dłubniętą skrzynię.
Gdzieś mam jeszcze wałek chyba Świątkowy od niego.
Zestaw dla początkującego - CC lub SC 1100. Do tego eibachy -40mm, przerobić amortyzatory i dodać stabilizator z przodu bo nie wszystkie mają. No i 2 kaski
Reszta przyjdzie z czasem.
Znam takich co poszli za głosem serca, zainwestowali ładnych kilkanaście tys. zł a potem się okazało, że jednak to zabawa nie dla nich. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
remol46
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2012 Posty: 10 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-10-2013, 17:54
Bolid: Toledo 1.9TDI |
|
|
Dzięki za odpowiedzi
@DeZ utwierdziłeś mnie w przekonaniu, żeby szukać 1.1 Modyfikacje będą stopniowe jednak 1sze modyfikacje jakie planowałem to dokładnie takie jak napisałeś wyżej.
Jeszcze zapomniałem dopisać, że parę imprez serią mam zaliczone, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia więc postanowiłem zbudować coś tylko do rajdów |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-10-2013, 19:32
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
I to jest słuszna koncepcja
Jak będziesz miał pytania dot. modów 1.1 lub swapa na 1.2 to pisz na prv albo szukaj tu na forum bo tematów było już hoho.
Aha - w miarę możliwości szukaj z silnikiem na wielopunktowym wtrysku żebyś później nie miał takich przebojów jak ja
http://rajdy.eu/index.php...dujemy-rajdowke |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
rainek
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Lut 2012 Posty: 369 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-10-2013, 20:10
Bolid: Biały |
|
|
Jak będziesz chciał swapować to lepiej mieć na monowtrysku (SPI) a nie na wielopunktowym |
_________________ "znam ten ból, kiedy ma się dwuosobową gablotę, ale jak kto woli, jedni wolą komfort, ja wybrałem prędkość, więc jeżdżę Seicento" |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-10-2013, 20:30
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
No fakt popierdzeliłem Tak to jest jak się z synem j.polski odrabia a nie hamowanie lewą nogą
SPI rulesssss |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
chojnik
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Gru 2009 Posty: 11 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 30-10-2013, 09:59
Bolid: SCS |
|
|
DeZ napisał/a: | Z 900 - 100 koni ? hahahaha nawet Adam Słodowy by nie poradził |
Ach co za pełen zrozumienia i szydery post, aż się miło czyta.
Wyolbrzymienie pewnych faktów nie oznacza ,że trzeba je brać dosłownie. |
|
|
|
 |
DeVILBISS [Usunięty]
|
Wysłany: 30-10-2013, 11:51
|
|
|
chojnik, Tylko po co pisac takie bzdury które nie maja nic wspołnego z rzeczywistością, pozniej chodzą takie tamaty po necie ze ktoś ma zamiar modzic 900 na 100 koni |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-10-2013, 13:32
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Chojnik - jaka szydera ? Napisałeś to tak poważnie, że wygląda to ... na poważnie a nie wszyscy muszą znać cc900 na wylot.
Więc nie szydera tylko sprostowanie.
A Adam Słodowy to przecież wyjątkowo sympatyczna postać |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-11-2013, 17:54
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
My tu sobie gadu gadu a tu proszę niespodzianka :
http://www.rajdy.hoga.pl/...9Cci,+akcesoria
|
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 04-11-2013, 09:50
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
DeVILBISS napisał/a: | pozniej chodzą takie tamaty po necie ze ktoś ma zamiar modzic 900 na 100 koni |
uturbuć dziada będzie 100KM przez 100km albo mniej
Fiatowski TwinAir ma 0,85 pojemności i 85KM, a po chiptuningu wychodzi równe 100KM No ale wiadomo, przepaść technologiczna... |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
|