FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Baza na rajdówke 0.9 czy 1.1
Autor Wiadomość
remol46 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 10
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-10-2013, 19:51   Baza na rajdówke 0.9 czy 1.1
   Bolid: Toledo 1.9TDI


Witam,
Od dłuższego czasu planuje zakup auta typowo do sportu. Wiem, że najtańszym rozwiązaniem byłoby kupić gotowca, jednak w mojej okolicy nie ma zbyt wielu takich aut, a jeśli nawet się trafi to zwykle w fatalnym stanie.
W związku z tym postanowiłem kupić bazę i rozpocząć budowę. Wybór padł na cc ponieważ jest sporo tańsze w zakupie od sc.
Tutaj pojawia się mój problem do wyboru są:
cc 700- moim zdaniem odpada, od razu musiałbym strzelić spawa...
cc 900- tu największa zagwozdka mocy mało ale starczy na parę startów, a z tego co doczytałem swap na 1.2 nie jest przesadnie utrudniony(tylko pytanie jak to wygląda w wersji gaźnikowej?) niewątpliwym atutem 900 jest cena, która zwykle nie przekracza 1,5k za auto z dobra budą.
cc sporting- cud, miód i orzeszki... tylko znaleźć takiego! a jeszcze w dobrej cenie!

Proszę o opinię czy opłaca się kupić 900 z dobrą budą by w ferie wrzucić do niego silnik 1.2 i skrzynkę abarth.
Czy może lepiej będzie poczekać i znaleźć od razu 1.1(które i tak w przyszłości chciałbym zamienić na 1.2)?
 
 
chojnik 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 11
Skąd: Wlkp
Wysłany: 28-10-2013, 21:28   
   Bolid: SCS


Do klasy 1 - 900
do klasy 2 -1100

;)

I z 900 da się 100 koni zrobić. Wszystko kwestia portfela.
 
 
chodek 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 22
Skąd: Przasnysz/Warszawa
Wysłany: 28-10-2013, 22:57   
   Bolid: PEUGEOT 307/SC 1.2 16V


Przemyśl kolego swój budżet- ja np. kupiłem seja 1.2 16v z miarę zdrową budą( a właściwie sam silnik wsadzony do nadwozia z zajechaną resztą za ponad 3 tys), myslałem że wrzuci się z 1000zł i bedzie jezdził,niestety rajdówka to studnia bez dna- pomnóż sumę zakupu przez 3 i bedziesz miał ile trzeba wsadzić żeby to był konkurencyjne. Zakup samochodu to poczatek zabawy- ja bym szukał 1.1 seja ze zdrową budą i resztą nadającą się do codzennej eksploatacji- pojezdzij trochę serią, poeksploatuj samochód- zoboaczysz że paliwo kosztuje, sprawy eksploatacyjne, pokręc się po parkingach- potem opony, zawieszenie, hamulce i na koncu silnik- niech auto rośnie z Toba w powyższej kolejności- nie odwrotnie. sumę zakupu pomnóż przez 4-5 i bedziesz wiedział czy cię stać- ja co miesiąc ładuję sporo forsy w samochód i cały czas jest coś do zrobienia a wiem że miałbym gotowca do jazdy za 5-6 tys- tylko ze czesto mają one lata eksploatacji w rajdowych warunkach i jesli sie nie znasz i nie zwrocisz uwagę co w seju piszczy mozna się wrzucić na minę.
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-10-2013, 16:52   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Z 900 - 100 koni ? hahahaha nawet Adam Słodowy by nie poradził :) W rallycrossie wyciągali pod 80 i żyły jeden weekend w porywach. To jest zbyt stara konstrukcja mocno oporna na modzenia w przeciwieństwie do 1.1
Poza tym 900 nie dłubane jest pancerne. Sam takim pomykałem na imprezach kilka lat więc wiem.
Do 900 bardzo ciężko o jakieś części. W zeszłym roku widziałem na all.... głowicę A-grupa i jakąś dłubniętą skrzynię.
Gdzieś mam jeszcze wałek chyba Świątkowy od niego.

Zestaw dla początkującego - CC lub SC 1100. Do tego eibachy -40mm, przerobić amortyzatory i dodać stabilizator z przodu bo nie wszystkie mają. No i 2 kaski :)
Reszta przyjdzie z czasem.

Znam takich co poszli za głosem serca, zainwestowali ładnych kilkanaście tys. zł a potem się okazało, że jednak to zabawa nie dla nich.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
remol46 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 10
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-10-2013, 17:54   
   Bolid: Toledo 1.9TDI


Dzięki za odpowiedzi :)
@DeZ utwierdziłeś mnie w przekonaniu, żeby szukać 1.1 :) Modyfikacje będą stopniowe jednak 1sze modyfikacje jakie planowałem to dokładnie takie jak napisałeś wyżej.

Jeszcze zapomniałem dopisać, że parę imprez serią mam zaliczone, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia więc postanowiłem zbudować coś tylko do rajdów :)
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-10-2013, 19:32   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


I to jest słuszna koncepcja :)
Jak będziesz miał pytania dot. modów 1.1 lub swapa na 1.2 to pisz na prv albo szukaj tu na forum bo tematów było już hoho.
Aha - w miarę możliwości szukaj z silnikiem na wielopunktowym wtrysku żebyś później nie miał takich przebojów jak ja :)

http://rajdy.eu/index.php...dujemy-rajdowke
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
rainek 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 369
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-10-2013, 20:10   
   Bolid: Biały


Jak będziesz chciał swapować to lepiej mieć na monowtrysku (SPI) a nie na wielopunktowym :dziadek:
_________________
"znam ten ból, kiedy ma się dwuosobową gablotę, ale jak kto woli, jedni wolą komfort, ja wybrałem prędkość, więc jeżdżę Seicento"
 
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-10-2013, 20:30   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


No fakt popierdzeliłem :) Tak to jest jak się z synem j.polski odrabia a nie hamowanie lewą nogą :)
SPI rulesssss
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
chojnik 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 11
Skąd: Wlkp
Wysłany: 30-10-2013, 09:59   
   Bolid: SCS


DeZ napisał/a:
Z 900 - 100 koni ? hahahaha nawet Adam Słodowy by nie poradził :)


Ach co za pełen zrozumienia i szydery post, aż się miło czyta.

Wyolbrzymienie pewnych faktów nie oznacza ,że trzeba je brać dosłownie. :roll:
 
 
DeVILBISS
[Usunięty]

Wysłany: 30-10-2013, 11:51   

chojnik, Tylko po co pisac takie bzdury które nie maja nic wspołnego z rzeczywistością, pozniej chodzą takie tamaty po necie ze ktoś ma zamiar modzic 900 na 100 koni :D
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-10-2013, 13:32   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Chojnik - jaka szydera ? Napisałeś to tak poważnie, że wygląda to ... na poważnie a nie wszyscy muszą znać cc900 na wylot.
Więc nie szydera tylko sprostowanie.
A Adam Słodowy to przecież wyjątkowo sympatyczna postać :)
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-11-2013, 17:54   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


My tu sobie gadu gadu a tu proszę niespodzianka :

http://www.rajdy.hoga.pl/...9Cci,+akcesoria

:)
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 04-11-2013, 09:50   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


DeVILBISS napisał/a:
pozniej chodzą takie tamaty po necie ze ktoś ma zamiar modzic 900 na 100 koni


uturbuć dziada :)) będzie 100KM przez 100km albo mniej :))

Fiatowski TwinAir ma 0,85 pojemności i 85KM, a po chiptuningu wychodzi równe 100KM :D No ale wiadomo, przepaść technologiczna...
_________________
Moje Seicento
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum