ślizganie się paska klinowego |
Autor |
Wiadomość |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05-11-2013, 18:27
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Kolego sej600, 'z kąd' to nie wiem
To jeszcze raz napiszę specjalnie dla ciebie: regulator nie ma nic wspólnego z paskiem bo w alternatorze znajduje się po przeciwnej stronie, tak więc nie ma z nim nic wspólnego.
Pasek hula po kole pasowym napędzając wirnik altka, na końcu wirnika jest komutator po którym ślizgają się szczotki, a te z kolei są umieszczone w regulatorze napięcia przykręconym do obudowy altka. Rozumiesz czy dalej masz wątpliwości? |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Spopielar
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Paź 2013 Posty: 31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 05-11-2013, 21:00
Bolid: Seicento 900 98' |
|
|
W takim razie kolego X-raT, jak wytłumaczysz żywotność paska wynoszącą całe 2 tygodnie, fakt iż przy rozświetleniu zegarów silnik jakby "stracił parę km" oraz że samo rozjaśnienie pojawia się w momencie gdy słychać ślizganie się paska, gdyby wina leżała po stronie samego paska w momencie uślizgu kontrolki powinny przygasnąć z racji słabszego ładowania, jeśli jednak tak się nie dzieję nie ma możliwości aby był to sam pasek |
|
|
|
 |
sej600
Nałogowiec
Pomógł: 27 razy Dołączył: 21 Paź 2012 Posty: 120 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 05-11-2013, 23:29
Bolid: 1,2 8V |
|
|
X-raT napisał/a: | regulator nie ma nic wspólnego z paskiem bo w alternatorze znajduje się po przeciwnej stronie, tak więc nie ma z nim nic wspólnego | nie mam więcej pytań |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 06-11-2013, 00:03
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
Kolego Spopielar, mam pewną koncepcję rozwiązania tego "sporu" kup za kilka, maksymalnie kilkanaście złotych prosty multimetr, zastosuj się do wskazówek kolegiX-raT, który dość jasno opisał jak sprawdzić regulator napięcia i wtedy będziesz pewien, czy tak naprawdę on jest winowajcą tego zamieszania. Najlepiej jakbyś nagrał jakiś filmik, w którym pokazane będą wartości napięcia jakie będą osiągane w trakcie pracy silnika. Być może zaoszczędzisz trochę grosza, a miernik przyda się na pewno w przyszłości. |
|
|
|
 |
Spopielar
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Paź 2013 Posty: 31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 06-11-2013, 17:26
Bolid: Seicento 900 98' |
|
|
Spór można powiedzieć rozwiązany, zrobiłem pomiar multimetrem napięcie było 14,45 i ciągle rosło jak doszło do 15,50 to skończyłem pomiar żeby nie zemdleć . Regulator kupiony jutro lub jeszcze dzisiaj zabieram się za wymianę a że jest dostęp to powinienem dosyć szybko się uwinąć |
|
|
|
 |
sylwesterop
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 45 Skąd: Op
|
Wysłany: 06-11-2013, 17:33
Bolid: seicento |
|
|
Tylko nie złam szczotki |
|
|
|
 |
Spopielar
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Paź 2013 Posty: 31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 12-11-2013, 19:21
Bolid: Seicento 900 98' |
|
|
Wymieniłem elementy stary pasek nie miał praktycznie żadnego ząbka i sam rozpadał się w rękach więc moim zdaniem ten w bagażniku był poprostu dosyć sparciały, problem z rozjaśnianiem żarówek zniknął po wymianie regulatora jednak po przejechaniu pewnego czasu pasek zaczął czasami piszczeć (bardziej na zimny silnik i nie często), stan paska powierzchownie jest bez zarzutów jednak zauważyłem iż jest luźniejszy niż był w momencie wymiany
Rozumiem że nowy pasek poprostu rozciągnął się do jakiegoś momentu i teraz należy powtórzyć naciąganie żeby było ok ? |
|
|
|
 |
sylwesterop
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 45 Skąd: Op
|
Wysłany: 12-11-2013, 20:15
Bolid: seicento |
|
|
Dobrej jakości pasek raczej nie powinien zmieniać swoich parametrów podczas eksploatacji wymiar trzyma kord niestety w XXI wieku cofamy się technicznie, jak ci piszczy podciągnij możesz też zastosować preparat antypoślizgowy w spreju. |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 12-11-2013, 20:16
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
Spopielar napisał/a: | powtórzyć naciąganie żeby było ok ? |
Tak, możesz to zrobić jeżeli widzisz i czujesz że zrobił się zbyt lużny. |
|
|
|
 |
Spopielar
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Paź 2013 Posty: 31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 12-11-2013, 23:22
Bolid: Seicento 900 98' |
|
|
Nie tylko widzę luz ale i słyszę . Co prawda dla mnie też jest dziwne że pasek sam się wyciągnął jednak powiedzmy że mogło tak się stać, jutro naciągne jeśli znowu się rozciągnie trzeba będzie szukać problemu w którymś z kół na których się obraca |
|
|
|
 |
|