wskażnik temperatury wody |
Autor |
Wiadomość |
rafal8818
spamer team Cento?lązak

Pomógł: 20 razy Wiek: 37 Dołączył: 26 Paź 2008 Posty: 1652 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 31-10-2013, 22:14
Bolid: Seicento S-Class 1.1 66.6KM |
|
|
Odkopuję
Chcę zakupić taki zestawik ...
http://www.dabtuner.pl/Te...ARNING-191.html
mam ( jeszcze ) 1.1 SPi i jako że nie ma takich małych tulejek żeby wpasować w węże od nagrzewnicy to kombinuję z czujnikiem w głowicy ...
Piszecie że czujnik z CC zaniża wskazania ...
a za tą samą praktycznie cenę znalazłem przejściówkę z gwintu w bloku na gwint na czujniku ...
Będzie pasować i wskazywać poprawnie ?
Poprawcie jeśli gdzieś źle doczytałem ... gwint w głowicy to M16x1.5 ?
Cytat: |
GWINT WEWNĘTRZNY: 1/8 NPT 10MM
GWINT ZEWNĘTRZNY - M16x1,5 (stożek)
REDUKCJA BARDZO MOCNA, MOSIĘŻNA. CENA ZA 1 SZTUKĘ - CZUJNIK TEMPERATURY NIE WCHODZI W SKŁAD ZESTAWU. |
Będzie pasować bez problemów ? |
_________________ Szczyrk 2014 - #75
Było Seicento 1.1 66HP-> http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=30393
Jest Lew 308 1.6 112HP http://www.seicento.pl/vi...r=asc&start=757 |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 31-10-2013, 22:41
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
rafal8818 napisał/a: | oprawcie jeśli gdzieś źle doczytałem ... gwint w głowicy to M16x1.5 ? |
dokładnie tak.
kurcze że też na to nie wpadłem. ale czujnik mam w wężu idacym do nagrzewnicy więc jeden ch*j tak naprawde
czujnik ma 1/8 NPT ? nawet nie wiedziałem. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
rafal8818
spamer team Cento?lązak

Pomógł: 20 razy Wiek: 37 Dołączył: 26 Paź 2008 Posty: 1652 Skąd: Zabrze
|
|
|
|
 |
krysy
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 145 Skąd: czeladź
|
|
|
|
 |
ediks
nówka sztuka ;)
Dołączył: 08 Wrz 2013 Posty: 4 Skąd: Grójec
|
Wysłany: 08-11-2013, 14:02
Bolid: SEICENTO 1108 |
|
|
rafal8818 napisał/a: | Odkopuję
Chcę zakupić taki zestawik ...
http://www.dabtuner.pl/Te...ARNING-191.html
mam ( jeszcze ) 1.1 SPi i jako że nie ma takich małych tulejek żeby wpasować w węże od nagrzewnicy to kombinuję z czujnikiem w głowicy ...
Piszecie że czujnik z CC zaniża wskazania ...
a za tą samą praktycznie cenę znalazłem przejściówkę z gwintu w bloku na gwint na czujniku ...
Będzie pasować i wskazywać poprawnie ?
Poprawcie jeśli gdzieś źle doczytałem ... gwint w głowicy to M16x1.5 ?
Cytat: |
GWINT WEWNĘTRZNY: 1/8 NPT 10MM
GWINT ZEWNĘTRZNY - M16x1,5 (stożek)
REDUKCJA BARDZO MOCNA, MOSIĘŻNA. CENA ZA 1 SZTUKĘ - CZUJNIK TEMPERATURY NIE WCHODZI W SKŁAD ZESTAWU. |
Obrazek
Obrazek
Będzie pasować bez problemów ? |
Witam - czy to normalne czy tylko ja mam problem:
zakupiłem tą cudowną przejściówkę , wykręciłem czujnik z głowicy koło bagnetu oleju
następnie biorę przejściówkę i próbuje wkręcić ją w blok i ku mojemu zdziwieniu niestety nie pasuje więc przyjrzałem się przejściówce i czujnikowi i wygląda to tak:
więc z tego co widać gwint w oryginalnym czujniku jest jakby trochę mniejszy to znaczy zwężony na końcu i rozszerza się przy początku, natomiast gwint w przejściówce jest prawie taki sam ale jednak troszkę większy. Niestety niema w tej chwili możliwości pomierzenia gwintów ale zrobię to wieczorem.
Albo ja mam pecha albo coś z moim autkiem jest nie tak? |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 08-11-2013, 15:47
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
no ewidetnie gwint przejściówki się zwęża ale ewidentnie tez jest większy |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
ediks
nówka sztuka ;)
Dołączył: 08 Wrz 2013 Posty: 4 Skąd: Grójec
|
Wysłany: 08-11-2013, 16:55
Bolid: SEICENTO 1108 |
|
|
Pozostaje mi udać się do tokarza i zredukować gwint w przejściówce tak jak w oryginalnym czujniku. Oryginalny czujnik wkręca się bardzo luźno a potem powoli się zacieśnia(zaciska) w miarę rozszerzania gwintu co powoduje szczelność i nic nie cieknie. Jak mi się uda u tokarza to zamieszczę fotki. W pierwszej chwili chciałem wziąć gwintownik i w bloku trochę porzeźbić ,ale oryginalny czujnik nie będzie pasował a nie wiadomo może będzie oryginalna dziurka potrzebna .
Natomiast pozostaje przewód i niewykorzystana kontrolka przegrzania silnika więc wpadłem na pomysł że podłącze tą kontrolkę pod wentylator chłodnicy i będę sobie obserwował kiedy wentylator się włącza i miał informację czy czujnik jest ok. |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 08-11-2013, 18:11
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
ediks, jest tez opcja zastosowania czujnika od VAG'a o poziomie płynu w zbiorniczku i pod kontrolkę go |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
ediks
nówka sztuka ;)
Dołączył: 08 Wrz 2013 Posty: 4 Skąd: Grójec
|
Wysłany: 08-11-2013, 18:40
Bolid: SEICENTO 1108 |
|
|
Pieczar93, nie no też fajne rozwiązanko. Można by pogłówkować i zastosować żaróweczkę lub diodę dwu kolorową i mieć sygnalizację czujnika wentylatora i poziomu płynu . |
|
|
|
 |
rafal8818
spamer team Cento?lązak

Pomógł: 20 razy Wiek: 37 Dołączył: 26 Paź 2008 Posty: 1652 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 21-11-2013, 09:15
Bolid: Seicento S-Class 1.1 66.6KM |
|
|
A więc potwierdzam ...
ta przejściówką bez obróbki nie wkręci się w głowicę
Ale pomogliśmy jej pilnikiem ... zjechać początek gwintu do ok połowy przejściówki o ok 0.5mm i małym pilniczkiem poprawić gwint ... efekt taki że wkręciła się i pasuje Jedyny minus że nie dokręcona do końca bo im dalej tym ciężej szło a nie chcieliśmy gwintu w głowicy zerwać ... ale ponad połowa jest w głowicy wkręcona i nic nie cieknie
Wielkie dzięki dla Kedara za pomoc ( a w sumie to Ty robiłeś a ja Ci pomagałem ) ... fotek nie robiłem bo ciemno to raz a dwa że chyba każdy wie jak wygląda głowica od tyłu i miejsce czujnika
No chyba że nie to zrobię przy okazji coś na szybko |
_________________ Szczyrk 2014 - #75
Było Seicento 1.1 66HP-> http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=30393
Jest Lew 308 1.6 112HP http://www.seicento.pl/vi...r=asc&start=757 |
|
|
|
 |
stopa15
Nałogowiec

Pomógł: 21 razy Dołączył: 17 Lip 2010 Posty: 364 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 21-11-2013, 23:47
Bolid: seicento 1.4 t-jet |
|
|
jest to gwint NPT |
_________________ >>>>>>Moje wozidło<<<<<<
900-->>1.2 8v 75HP-->>1.4 T-jet 1 bar 170HP-->> STAGE 2 1.5bar 250HP
 |
|
|
|
 |
rafal8818
spamer team Cento?lązak

Pomógł: 20 razy Wiek: 37 Dołączył: 26 Paź 2008 Posty: 1652 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 22-11-2013, 11:52
Bolid: Seicento S-Class 1.1 66.6KM |
|
|
stopa15 napisał/a: | jest to gwint NPT |
Jaki by nie był ... ważne że już pasuje
I czujnik nie przekłamuje wskazań ....
Wentylator załącza się na 96*C a na 98*C wskaźnik mruga już na czerwono
Jedno mnie ciekawi ... zamiennik werneta termostatu się wcześniej otwiera czy jak ...
Auto się szybko dogrzewa ( 2km=55-60*C) dochodzi do 76-78*C i tu otwiera się termostat i taką temperaturę mi utrzymuje podczas jazdy ... jak stanę na światłach to normalnie rośnie do 96* i w czasie jazdy chłodzi się ponownie do 76-78*C
Nie wiem czy to ruszać czy nie ... czy na zimę zasłonić połowę chłodnicy po prostu ... |
_________________ Szczyrk 2014 - #75
Było Seicento 1.1 66HP-> http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=30393
Jest Lew 308 1.6 112HP http://www.seicento.pl/vi...r=asc&start=757 |
|
|
|
 |
julian
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2011 Posty: 790 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 22-11-2013, 12:32
Bolid: Seicento Dynamic |
|
|
Ja mam temperature ok 80 w czasie jazdy - tylko,że ja mam czujnik w górnym wężu od chłodnicy.Nie miałem z ogrzewaniem żadnych kłopotów. |
_________________ Mój Żółtek - klik
 |
|
|
|
 |
jaro74
Nałogowiec

Dołączył: 18 Sty 2012 Posty: 164 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 22-11-2013, 19:02
Bolid: fiat seicento abarth |
|
|
rafal8818 mam tak samo jest dobrze tylko mi na 98*C jeszcze nie mruga mi na czerwono |
_________________ Szczyrk 2013 # 61
http://polskajazda.pl/Sam...Seicento/146275
 |
|
|
|
 |
rafal8818
spamer team Cento?lązak

Pomógł: 20 razy Wiek: 37 Dołączył: 26 Paź 2008 Posty: 1652 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 22-11-2013, 22:59
Bolid: Seicento S-Class 1.1 66.6KM |
|
|
jaro74 napisał/a: | rafal8818 mam tak samo jest dobrze tylko mi na 98*C jeszcze nie mruga mi na czerwono |
A powinno ... Pamiętaj że 1 kreska to 2*C więc może patrzysz na 96* ( no i mruga na czerwono ... mam na mysli nie cały wskaźnik a tą czerwoną kontrolkę )
sprawdzane bo przy odpowietrzaniu temperatura wyszła na jakieś 104-105 siedziałem i czekałem na wentylator żeby go odpowietrzyć więc od 98 to już czekałem z lekkim niepokojem Ale po odpowietrzeniu wszystko w normie |
_________________ Szczyrk 2014 - #75
Było Seicento 1.1 66HP-> http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=30393
Jest Lew 308 1.6 112HP http://www.seicento.pl/vi...r=asc&start=757 |
|
|
|
 |
|