FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wskażnik temperatury wody
Autor Wiadomość
rafal8818 
spamer team
Cento?lązak


Pomógł: 20 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 1652
Skąd: Zabrze
Wysłany: 31-10-2013, 22:14   
   Bolid: Seicento S-Class 1.1 66.6KM


Odkopuję :D
Chcę zakupić taki zestawik ...
http://www.dabtuner.pl/Te...ARNING-191.html
mam ( jeszcze :D ) 1.1 SPi i jako że nie ma takich małych tulejek żeby wpasować w węże od nagrzewnicy to kombinuję z czujnikiem w głowicy ...
Piszecie że czujnik z CC zaniża wskazania ...
a za tą samą praktycznie cenę znalazłem przejściówkę z gwintu w bloku na gwint na czujniku ...
Będzie pasować i wskazywać poprawnie ?
Poprawcie jeśli gdzieś źle doczytałem ... gwint w głowicy to M16x1.5 ?
Cytat:

GWINT WEWNĘTRZNY: 1/8 NPT 10MM

GWINT ZEWNĘTRZNY - M16x1,5 (stożek)

REDUKCJA BARDZO MOCNA, MOSIĘŻNA. CENA ZA 1 SZTUKĘ - CZUJNIK TEMPERATURY NIE WCHODZI W SKŁAD ZESTAWU.




Będzie pasować bez problemów ? :D
_________________
Szczyrk 2014 - #75
Było Seicento 1.1 66HP-> http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=30393
Jest Lew 308 1.6 112HP :P -> http://www.seicento.pl/vi...r=asc&start=757
 
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 31-10-2013, 22:41   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


rafal8818 napisał/a:
oprawcie jeśli gdzieś źle doczytałem ... gwint w głowicy to M16x1.5 ?

dokładnie tak.
kurcze że też na to nie wpadłem. ale czujnik mam w wężu idacym do nagrzewnicy więc jeden ch*j tak naprawde :)

czujnik ma 1/8 NPT ? nawet nie wiedziałem.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
rafal8818 
spamer team
Cento?lązak


Pomógł: 20 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 1652
Skąd: Zabrze
Wysłany: 31-10-2013, 23:12   
   Bolid: Seicento S-Class 1.1 66.6KM


Uncrossed napisał/a:
czujnik ma 1/8 NPT ? nawet nie wiedziałem.

Tak by wynikało z tego :D
http://allegro.pl/redukcj...3654675283.html
_________________
Szczyrk 2014 - #75
Było Seicento 1.1 66HP-> http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=30393
Jest Lew 308 1.6 112HP :P -> http://www.seicento.pl/vi...r=asc&start=757
 
 
 
krysy 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 145
Skąd: czeladź
Wysłany: 01-11-2013, 07:20   
   Bolid: sc75/vwg4/161


Gwint w głowicy się zgadza.
Ja zakupiłem czujnik podwójny taki jak ten:
http://allegro.pl/czujnik...3602059429.html
_________________
75Hp
 
 
ediks 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 08 Wrz 2013
Posty: 4
Skąd: Grójec
Wysłany: 08-11-2013, 14:02   
   Bolid: SEICENTO 1108


rafal8818 napisał/a:
Odkopuję :D
Chcę zakupić taki zestawik ...
http://www.dabtuner.pl/Te...ARNING-191.html
mam ( jeszcze :D ) 1.1 SPi i jako że nie ma takich małych tulejek żeby wpasować w węże od nagrzewnicy to kombinuję z czujnikiem w głowicy ...
Piszecie że czujnik z CC zaniża wskazania ...
a za tą samą praktycznie cenę znalazłem przejściówkę z gwintu w bloku na gwint na czujniku ...
Będzie pasować i wskazywać poprawnie ?
Poprawcie jeśli gdzieś źle doczytałem ... gwint w głowicy to M16x1.5 ?
Cytat:

GWINT WEWNĘTRZNY: 1/8 NPT 10MM

GWINT ZEWNĘTRZNY - M16x1,5 (stożek)

REDUKCJA BARDZO MOCNA, MOSIĘŻNA. CENA ZA 1 SZTUKĘ - CZUJNIK TEMPERATURY NIE WCHODZI W SKŁAD ZESTAWU.

Obrazek
Obrazek

Będzie pasować bez problemów ? :D


Witam - czy to normalne czy tylko ja mam problem:
zakupiłem tą cudowną przejściówkę :grin: , wykręciłem czujnik z głowicy koło bagnetu oleju




następnie biorę przejściówkę i próbuje wkręcić ją w blok i ku mojemu zdziwieniu niestety nie pasuje więc przyjrzałem się przejściówce i czujnikowi i wygląda to tak:



więc z tego co widać gwint w oryginalnym czujniku jest jakby trochę mniejszy to znaczy zwężony na końcu i rozszerza się przy początku, natomiast gwint w przejściówce jest prawie taki sam ale jednak troszkę większy. Niestety niema w tej chwili możliwości pomierzenia gwintów ale zrobię to wieczorem.

Albo ja mam pecha albo coś z moim autkiem jest nie tak? :sad:
 
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 08-11-2013, 15:47   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


no ewidetnie gwint przejściówki się zwęża ale ewidentnie tez jest większy
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
ediks 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 08 Wrz 2013
Posty: 4
Skąd: Grójec
Wysłany: 08-11-2013, 16:55   
   Bolid: SEICENTO 1108


Pozostaje mi udać się do tokarza i zredukować gwint w przejściówce tak jak w oryginalnym czujniku. Oryginalny czujnik wkręca się bardzo luźno a potem powoli się zacieśnia(zaciska) w miarę rozszerzania gwintu co powoduje szczelność i nic nie cieknie. Jak mi się uda u tokarza to zamieszczę fotki. W pierwszej chwili chciałem wziąć gwintownik i w bloku trochę porzeźbić ,ale oryginalny czujnik nie będzie pasował a nie wiadomo może będzie oryginalna dziurka potrzebna :grin: .

Natomiast pozostaje przewód i niewykorzystana kontrolka przegrzania silnika więc wpadłem na pomysł że podłącze tą kontrolkę pod wentylator chłodnicy i będę sobie obserwował kiedy wentylator się włącza i miał informację czy czujnik jest ok.
 
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-11-2013, 18:11   
   Bolid: Seicento 1242


ediks, jest tez opcja zastosowania czujnika od VAG'a o poziomie płynu w zbiorniczku i pod kontrolkę go :D
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
ediks 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 08 Wrz 2013
Posty: 4
Skąd: Grójec
Wysłany: 08-11-2013, 18:40   
   Bolid: SEICENTO 1108


Pieczar93, nie no też fajne rozwiązanko. Można by pogłówkować i zastosować żaróweczkę lub diodę dwu kolorową i mieć sygnalizację czujnika wentylatora i poziomu płynu :grin: .
 
 
 
rafal8818 
spamer team
Cento?lązak


Pomógł: 20 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 1652
Skąd: Zabrze
Wysłany: 21-11-2013, 09:15   
   Bolid: Seicento S-Class 1.1 66.6KM


A więc potwierdzam ...
ta przejściówką bez obróbki nie wkręci się w głowicę :/
Ale pomogliśmy jej pilnikiem ... zjechać początek gwintu do ok połowy przejściówki o ok 0.5mm i małym pilniczkiem poprawić gwint ... efekt taki że wkręciła się i pasuje :D Jedyny minus że nie dokręcona do końca bo im dalej tym ciężej szło a nie chcieliśmy gwintu w głowicy zerwać ... ale ponad połowa jest w głowicy wkręcona i nic nie cieknie :D
Wielkie dzięki dla Kedara za pomoc ( a w sumie to Ty robiłeś a ja Ci pomagałem :oops: ) ... fotek nie robiłem bo ciemno to raz a dwa że chyba każdy wie jak wygląda głowica od tyłu i miejsce czujnika :))
No chyba że nie to zrobię przy okazji coś na szybko :))
_________________
Szczyrk 2014 - #75
Było Seicento 1.1 66HP-> http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=30393
Jest Lew 308 1.6 112HP :P -> http://www.seicento.pl/vi...r=asc&start=757
 
 
 
stopa15 
Nałogowiec


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 364
Skąd: Katowice
Wysłany: 21-11-2013, 23:47   
   Bolid: seicento 1.4 t-jet


jest to gwint NPT :wink:
_________________
>>>>>>Moje wozidło<<<<<<

900-->>1.2 8v 75HP-->>1.4 T-jet 1 bar 170HP-->> STAGE 2 1.5bar 250HP
 
 
rafal8818 
spamer team
Cento?lązak


Pomógł: 20 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 1652
Skąd: Zabrze
Wysłany: 22-11-2013, 11:52   
   Bolid: Seicento S-Class 1.1 66.6KM


stopa15 napisał/a:
jest to gwint NPT :wink:

Jaki by nie był ... ważne że już pasuje :D
I czujnik nie przekłamuje wskazań ....
Wentylator załącza się na 96*C a na 98*C wskaźnik mruga już na czerwono :D
Jedno mnie ciekawi ... zamiennik werneta termostatu się wcześniej otwiera czy jak ...
Auto się szybko dogrzewa ( 2km=55-60*C) dochodzi do 76-78*C i tu otwiera się termostat i taką temperaturę mi utrzymuje podczas jazdy ... jak stanę na światłach to normalnie rośnie do 96* i w czasie jazdy chłodzi się ponownie do 76-78*C
Nie wiem czy to ruszać czy nie ... czy na zimę zasłonić połowę chłodnicy po prostu ...
_________________
Szczyrk 2014 - #75
Było Seicento 1.1 66HP-> http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=30393
Jest Lew 308 1.6 112HP :P -> http://www.seicento.pl/vi...r=asc&start=757
 
 
 
julian 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 790
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 22-11-2013, 12:32   
   Bolid: Seicento Dynamic


Ja mam temperature ok 80 w czasie jazdy - tylko,że ja mam czujnik w górnym wężu od chłodnicy.Nie miałem z ogrzewaniem żadnych kłopotów.
_________________
Mój Żółtek - klik

 
 
jaro74 
Nałogowiec


Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 164
Skąd: Mikołów
Wysłany: 22-11-2013, 19:02   
   Bolid: fiat seicento abarth


rafal8818 mam tak samo jest dobrze tylko mi na 98*C jeszcze nie mruga mi na czerwono :)
_________________
Szczyrk 2013 # 61 :)

http://polskajazda.pl/Sam...Seicento/146275
 
 
 
rafal8818 
spamer team
Cento?lązak


Pomógł: 20 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 1652
Skąd: Zabrze
Wysłany: 22-11-2013, 22:59   
   Bolid: Seicento S-Class 1.1 66.6KM


jaro74 napisał/a:
rafal8818 mam tak samo jest dobrze tylko mi na 98*C jeszcze nie mruga mi na czerwono :)

A powinno ... Pamiętaj że 1 kreska to 2*C :D więc może patrzysz na 96* :D ( no i mruga na czerwono ... mam na mysli nie cały wskaźnik a tą czerwoną kontrolkę :)) )
sprawdzane bo przy odpowietrzaniu temperatura wyszła na jakieś 104-105 :D siedziałem i czekałem na wentylator żeby go odpowietrzyć więc od 98 to już czekałem z lekkim niepokojem :p Ale po odpowietrzeniu wszystko w normie :D
_________________
Szczyrk 2014 - #75
Było Seicento 1.1 66HP-> http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=30393
Jest Lew 308 1.6 112HP :P -> http://www.seicento.pl/vi...r=asc&start=757
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum