Jaki bezpiecznik wycieraczki przód ? |
Autor |
Wiadomość |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-12-2013, 15:03 Jaki bezpiecznik wycieraczki przód ?
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Po raz kolejny odkąd posiadam sejka a mam go od 2008 roku spalił się silniczek wycieraczek z przodu. Nie wiem czy to jest feler tego konkretnego modelu czy w ogóle sejków. Wobec tego mam pytanie jaki powinien być bezpiecznik zabezpieczający aby to on się przepalał a nie silniczek. Miałem włożoną 20A dałem 10A.
Kolejnym elementem wadliwym jest sam mechanizm wycieraczek wymieniany mniej więcej tyle samo razy co sam silniczek. Najczęściej wypada ramię i już później jeśli próbuje się je włożyć na miejsce to wypada bardzo często. Nie da się tego jakoś zabezpieczyć?
Sam mechanizm stuka i puka podczas pracy, tak było i poprzednim razem gdy był inny i poprzedni też stukał.
Silniczek i mechanizm jest najczęściej wymienianym elementem w tym aucie. Ostatnio nawet jeden uchwyt ten od strony kierowcy wpadł do środka podczas pracy. Blacha popękana, nie chciał nikt tego zrobić, bo przy szybie i cena poszła by w tysiące co nie opłaca się przecież..
Kolejną sprawą wadliwą jest to, że wycieraczki jak pracują uderzają o siebie na dole przy podszybiu, a lewa ma taki zakres, że wychodzi poza szybę i to czasem do połowy..
Generalnie dobrze, że akurat teraz nie lało i popsuły się przy próbie umycia szyby w czasie jazdy. Raz jak jechałem poszły w czasie ulewy, jechałem szybko a tu nagle nic nie widać, ledwo udało mi się zjechać z drogi i nic się nie stało.
Znacie taki problem, wiecie jak mu zaradzić ? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 07-12-2013, 16:33
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Bezpiecznik F25 o nominale 20A. Możliwe że przez to że mechanizm stuka to ma większy opór i dlatego silniczek ma ciężej i się pali. Napisałem że bezpiecznik powinien być 20A ale to jest obliczone dla dwóch silniczków wycieraczek przedniej i tylnej. Najlepiej dostać się do złącza elektrycznego przy silniczku (lub przy przełączniku pod kierownicą) i założyć bezpiecznik np 10A lub 7.5 A. Tylko wyprowadzić go na zewnatrz by można było łatwo wymieniać . Teraz jak masz 10A to przód uciągnie ale jak dodasz jeszcze tylną wycieraczkę, spryskiwacze to może strzelić. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-12-2013, 18:57
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Jaka jest szansa naprawy starego mechanizmu, któremu wypadają co chwile przeguby ? Obecnie przegub wypada po jednym góra dwóch ruchach wycieraczek. Był kupiony z pół roku temu, nie jest zardzewiały i wizualnie wygląda na nowy.
Ewentualnie czy jest sens kupowania używanego mechanizmu już przerdzewiałego za 50-70 zł takie są na allegro. Może taki stary byłby lepszy, lepiej osadzone przeguby ? |
|
|
|
 |
|