FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki bezpiecznik wycieraczki przód ?
Autor Wiadomość
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-12-2013, 15:03   Jaki bezpiecznik wycieraczki przód ?
   Bolid: Seicento 900 LPG


Po raz kolejny odkąd posiadam sejka a mam go od 2008 roku spalił się silniczek wycieraczek z przodu. Nie wiem czy to jest feler tego konkretnego modelu czy w ogóle sejków. Wobec tego mam pytanie jaki powinien być bezpiecznik zabezpieczający aby to on się przepalał a nie silniczek. Miałem włożoną 20A dałem 10A.

Kolejnym elementem wadliwym jest sam mechanizm wycieraczek wymieniany mniej więcej tyle samo razy co sam silniczek. Najczęściej wypada ramię i już później jeśli próbuje się je włożyć na miejsce to wypada bardzo często. Nie da się tego jakoś zabezpieczyć?

Sam mechanizm stuka i puka podczas pracy, tak było i poprzednim razem gdy był inny i poprzedni też stukał.

Silniczek i mechanizm jest najczęściej wymienianym elementem w tym aucie. Ostatnio nawet jeden uchwyt ten od strony kierowcy wpadł do środka podczas pracy. Blacha popękana, nie chciał nikt tego zrobić, bo przy szybie i cena poszła by w tysiące co nie opłaca się przecież..

Kolejną sprawą wadliwą jest to, że wycieraczki jak pracują uderzają o siebie na dole przy podszybiu, a lewa ma taki zakres, że wychodzi poza szybę i to czasem do połowy..

Generalnie dobrze, że akurat teraz nie lało i popsuły się przy próbie umycia szyby w czasie jazdy. Raz jak jechałem poszły w czasie ulewy, jechałem szybko a tu nagle nic nie widać, ledwo udało mi się zjechać z drogi i nic się nie stało.

Znacie taki problem, wiecie jak mu zaradzić ?
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 07-12-2013, 16:33   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Bezpiecznik F25 o nominale 20A. Możliwe że przez to że mechanizm stuka to ma większy opór i dlatego silniczek ma ciężej i się pali. Napisałem że bezpiecznik powinien być 20A ale to jest obliczone dla dwóch silniczków wycieraczek przedniej i tylnej. Najlepiej dostać się do złącza elektrycznego przy silniczku (lub przy przełączniku pod kierownicą) i założyć bezpiecznik np 10A lub 7.5 A. Tylko wyprowadzić go na zewnatrz by można było łatwo wymieniać . Teraz jak masz 10A to przód uciągnie ale jak dodasz jeszcze tylną wycieraczkę, spryskiwacze to może strzelić.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-12-2013, 18:57   
   Bolid: Seicento 900 LPG


Jaka jest szansa naprawy starego mechanizmu, któremu wypadają co chwile przeguby ? Obecnie przegub wypada po jednym góra dwóch ruchach wycieraczek. Był kupiony z pół roku temu, nie jest zardzewiały i wizualnie wygląda na nowy.

Ewentualnie czy jest sens kupowania używanego mechanizmu już przerdzewiałego za 50-70 zł takie są na allegro. Może taki stary byłby lepszy, lepiej osadzone przeguby ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum