FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wyciek oleju
Autor Wiadomość
Angel 
nówka sztuka ;)

Wiek: 46
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 15
Skąd: Brzeg
  Wysłany: 16-12-2013, 21:04   wyciek oleju
   Bolid: SC 1.1 SPI


Witam.
Mam duży, może nie duży problem. Otóż kupiłem miesiąc temu seicento 1.1 SPI z 2000 roku. Zacząłem od wymiany rozrządu oleju filtrów itp... Standard po zakupie autka. W czasie roboty zauważyłem że cieknie spod wałka rozrządu. Więc wymieniłem profilaktycznie simering oraz uszczelkę pod pokrywą. I teraz tak góra zrobiona. Sucho. Ale cieknie na wale korbowym. Więc dzisiaj zakupiłem odpowiedni simering i wymiana. Dużo roboty z tym nie było. Odpaliłem autko w garażu i zadowolony że brak wycieku oleju pojechałem do domu. Pod domem kontrola i ogarnia mnie wściekłość. Ponownie leje. Simering to ELRING zakładany na oleju tak by go nie uszkodzić (jestem technikiem mechanikiem w dużej firmie). Dodatkowo nie został tak samo głęboko zamontowany by uniknąć ponownego lania olejem. A tu niespodzianka i sobie leje. Wyjęty simering miał wymiary 23x35x7. Fakt że twardy był. Tłumaczyło by to wycieki. Ale po montażu nowego czemu leje? Czy szanowne forum ma na to jakąś radę by pozbyć się wycieku oleju na wale?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
 
 
 
Playzer 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 21
Skąd: prawie Otwock
Wysłany: 16-12-2013, 21:12   
   Bolid: Sejo 1.1


Obstawiam, że leje Ci się z łączenia miski z blokiem- to częsta przypadłość w seju. Często można postawić złą diagnozę ponieważ widok ogranicza koło pasowe :smile:
 
 
 
Angel 
nówka sztuka ;)

Wiek: 46
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 15
Skąd: Brzeg
Wysłany: 17-12-2013, 15:27   
   Bolid: SC 1.1 SPI


Mogę się zgodzić pod warunkiem nie rozchlapywania oleju przez ww koło pasowe. Ale jeszcze raz dzisiaj sprawdzę jak to wygląda.
 
 
 
stopa15 
Nałogowiec


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 364
Skąd: Katowice
Wysłany: 17-12-2013, 16:02   
   Bolid: seicento 1.4 t-jet


ja zawsze zewnętrzną cześć uszczelniacza smaruje delikatnie silikonem odkąd lało mi po montażu zimera na wale od strony skrzyni, ciekło właśnie z jego zewnętrznej strony
_________________
>>>>>>Moje wozidło<<<<<<

900-->>1.2 8v 75HP-->>1.4 T-jet 1 bar 170HP-->> STAGE 2 1.5bar 250HP
 
 
Angel 
nówka sztuka ;)

Wiek: 46
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 15
Skąd: Brzeg
Wysłany: 18-12-2013, 10:52   
   Bolid: SC 1.1 SPI


Więc byłem na garażu i nadal wyciek jest. Wychodzi na to że cieknie na styku połaczenia miski olejowej z blokiem. Dzisiaj ściągam miske i uszczelniam. Jak nadal będzie ciekło to się poddaję.
 
 
 
Playzer 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 21
Skąd: prawie Otwock
Wysłany: 18-12-2013, 15:26   
   Bolid: Sejo 1.1


Czyli miałem racje :) Oczyść miske szczotą na wiertarce, blok żyletką i papierem ściernym. Późnziej odtłuść, nanieś DIRKO i przyklej. Sprawdzone w kilku egzemplarzach :)
 
 
 
Angel 
nówka sztuka ;)

Wiek: 46
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 15
Skąd: Brzeg
Wysłany: 18-12-2013, 19:51   
   Bolid: SC 1.1 SPI


Zrobione. Wycieku na chwilę obecną brak.... Thx za podpowiedzi
 
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 19-12-2013, 19:25   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Wyjątkowo podepnę się pod temat :roll:
Pacjent sc 1.1 SPI + lpg 99r przebieg +/- 198 tys km.
Jesienią 2011 (ponad 20 tys km temu) zrobiona była uszczelka głowicy, klawiatury, kompletny rozrząd, itp. Olej wymieniany co 10 tys. mobil 10w40, pomiędzy bez żadnych dolewek oleju... Od tamtego czasu nie było żadnych problemów aż do czasu kiedy zaczął przepuszczać korek oleju czyli ok. miesiąca wstecz. Na pierwszej focie widać spustoszenie jego nieszczelności

https://lh3.googleusercontent.com/-faXLJEe4SGU/UrM0ZRtMlzI/AAAAAAAAAGs/YTgemXI6h_I/w958-h719-no/SDC13020.JPG

ale nie w tym rzecz... Co może być przyczyną pocenia się w tych dwóch miejscach??
Silnik nie zostawia po sobie żadnych śladów oleju, z bagnetu ubyło troszkę oleju ale przez nieszczelny korek, płyn chłodzący w normie, nie pałowany na zimnym, nigdy nie przegrzany, odma była prawie cała zapchana więc ją wyczyściłem, często jeżdżę na krótkich odcinkach...

https://lh3.googleusercontent.com/-QzVqoBEG9t4/UrMy1V-EnEI/AAAAAAAAAGU/IfCC94RmVv8/w958-h719-no/SDC13019.JPG

p.s. wyczyściłem do sucha wszystkie te miejsca i będę obserwował co dalej.
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 21-12-2013, 13:59   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Proszę o jakąś sugestię bo nie wiem czy mam się tym martwić czy nie :roll:
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
Angel 
nówka sztuka ;)

Wiek: 46
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 15
Skąd: Brzeg
Wysłany: 21-12-2013, 17:29   
   Bolid: SC 1.1 SPI


Pozostaje obserwować. Jak Miałeś zapchana odmę to może ta przyczyna. Doglądać i w razie wycieku pisz. Może coś się uradzi
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum